DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 8 lidí)
03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
17:36 04.11.2019 77.236.218.XXXProhlašení Maxe ho může stát karieru a zbyde mu jen RB. Ten kluk je fakt neskutečně hloupej. Tyhle typy do Mercedesu nechtějí a Ferrari si to bude hodně dlouho pamatovat. Holt i s IQ tykve, lze mít velké peníze. Myslím že ho to dožene a přijde karma. Mlčeti zlato....-
-
odin
21:07 04.11.2019 77.240.103.XXXNavíc má vynikajícího mentora dr.Marka.
A co když je to trošku opačně? Co když v RedBullu Maxe k podobným výlevům pošťuchují, aby si ho zajistili pro příští sezóny, i kkdyž nebudou mít TOP auto? Co když se RedBullu hodí, aby si Maxík zavřel dveře ke konkurenčním týmům? Je to už veliká spekulace??? Nebo stojí za to přemýšlet i tímto směrem? -
-
-
Vieux-Fours
14:49 04.11.2019 86.49.247.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Mike17
15:17 04.11.2019 185.149.130.XXXSebastian měl problém s pravým zadním závěsem, horní rameno se zlomilo velmi časně po začátku závodu. Myslím, že tento problém byl na jeho voze pravděpodobně už od prvního kola, ale je potřeba ho prověřit, abychom přesně zjistili, co se stalo.
Zdroj: [odkaz na stránku]
Což koukám spousta tradičních "fanoušků" Vettela ráda přičítá neschopnosti jet rychle. Kdyby se to zlomilo Leclercovi, byla by to jistě předem připravená akce Ferrari, jak ho dostat za Vettela. -
-
tom11
15:27 04.11.2019 77.48.94.XXXono je obecně špatně něco na trati měnit těsně před závodem. ale nikdo jiný si zavěšení neurval. asi to byla nějaká "výrobní vada". co se zkracování trati týká, tak to tu taky řešíme už hooodně dlouho. řešení obrubník+tráva/kačírek funguje, je léty prověřené a odradí každého rozumného od zajíždění přes obruby.-
Situs
15:39 04.11.2019 88.102.38.XXXDoufám že se k přirozeným hranicím tratě budou vracet No a než je trať takhle potrestá sama tak v některých šikanách bych se těm zvýšeným obrubníkům nebránil. Když to nebude na místě kde to bude vyloženě nebezpečné, tak ostatní by se tomu prostě měli vyhnout jako by tam byla zeď, ta toho taky málo odpustí.
-
-
-
-
-
Situs
10:12 04.11.2019 88.102.38.XXXTak v padoku je teď prý doslova válka a už před závodem Ferrari poslalo do garáží Mercedesu a RedBullu lidi z FIA a vypadá to tak že Ferrari se snaží u soupeřů taky něco najít a oplatit jim to tak (nevím na co se konkrétně snaží ukázat v RedBullu ale u Mercedesu to má být opět něco ohledně teplot s pneumatikami, mají tam prý nějaký sporný chladící systémem v kole). Binotto pak ještě prý po závodě měl dusný rozhovor s Hornerem a vypadá to že speciálně mezi RedBullem a Ferrari to je teď hodně na ostří nože. Bude veselo.-
Miroslav D.
10:26 04.11.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jon
10:59 04.11.2019 90.176.154.XXXTak ono je nedotknutelné i Ferrari. Jestli tam byl nějaký podvod a FIA to pak zahraje do autu vydáním směrnice a Ferrari si to od té chvíle pohlídá ...
V tom světle je diskvalifikace Renaultu z Japonska opravdu za hranou a měli to také vyřešit tím, že jim to prostě měli od příštího závodu zakázat cárem papíru.
Pokud jde o RB, také se toho nebojím. Ať měli kdykoli něco na hraně, tak to vždy bylo tak, aby to odpovídalo metodikám FIA. Tedy kromě průtoku paliva v Austrálii 2014, ale i tato diskvalifikace mi zpětně přijde trochu mimo, pokud Ferrari nějakým způsobem očůrávalo ten průtok a FIA na nic nepřišla.-
tom11
14:51 04.11.2019 77.48.94.XXXon je to, bohužel, dost přesný obraz dnešní F1. "svatá" trojice má výsady, o kterých se ostatním ani nezdá. ten příměr s renckem je vcelku trefný. hlavně je to aktuální sezona. Redbulácké flexiny jsou už dost starý, ale tam to bylo vždy změřeno dle metodiky FIA a kde nic, tu nic.
celé to jen dokazuje, jak nesmyslná jsou všechna ta komplikovaná omezení. prostě dejme jim 100kg paliva a jestli ho spálí v prvním kole a zbytek dojedou setrvačností je věc týmu. a je po problémech. složitosti v pravidlech vždy jen vyvolávají složitá řešení a následně zcela zbytečné spekulace.-
jon
08:58 05.11.2019 90.176.154.XXXNení co dodat. Je to naprosto přesné a výstižné, Tome!
Dnešní rádoby eko lobby vytváří zbytečně kontroverzní paliva. Když se to vezme kolem a kolem, kolik toho paliva díky tomuto ušetří? Nic, protože stejně je to celé o maximálním množství, které mohou na závod mít v nádrži. Respektive ať to není jen taková střela od boku, ano, motor má různou efektivitu spalování v různých otáčkách, ale zatím jsem tam neviděl moc pilotů, co by jeli v pětitisících na osmičku po cílovce.
Naprosto přesné je to i s tou "svatou" trojicí. FIA se sice snaží naoko být nezávislý arbitr. Ale realita je taková, že si stejně vše diktují automobilky. Respektive především pak Ferrari a Mercedes. Renault v tomto má slabé slovo a Honda v podstatě může být ráda, že tam je. S tím bych neměl vůbec problém, ale co mě dokáže vždy vytočit je to, když vidím dvojí metr. Pokud poruší pravidla nějaká menší stáj, hned létají diskvalifikace a drakonické tresty, pohrůžky, moralizování ... Ale když má něco na hraně někdo z velkých hráčů, s tichým odkašláním se to zamete pod koberec a vydá se upřesněná regule, podle které se od dalšího závodu měří podle nové metodiky. Aby se teda neřeklo, že FIA po podvodech nejde. Pokud mám uvést jeden příklad za všechny, bylo to v posledních letech spalování oleje. V pravidlech bylo jasně napsáno, že motor může spalovat pouze benzín a pouze ten olej, který pronikne do motoru nechtěně. Myslím, že i laikovi dojde, že když ten motor za 300 km "sežere" stejně oleje, jako vyběhaný 30 let starý benzínový motor za celý servisní cyklus (15.000 km), tak buď jsou teda pánové v Mercedesu a Ferrari takové lopaty nebo to prostě asi bude schválně. Jeli v tom tehdy všichni, takže to nebylo tak jednoduché jim to hned zakázat. Ale FIA se k tomu měla postavit tak, že měla prostě poukázat na to, kdo je jak veliký podvodník a v každém závodě to prostě postavit tak: 1. Lewis - 0,7 litru oleje, 2. Vettel - 0,8 litru oleje, 3. Max - 0,5 litru oleje (uvedl jsem to jako příklad, aby si potom divák udělal jasno, jestli třeba vítěz nevyhrál jen díky tolerovanému podvádění a jestli ten třetí třeba nemohl být první). FIA totiž tato data měla v rukou, ale aby nebyli za partu ohebných lehkých dívek, tak se radši tvářila, že to není jednoduché a jednoznačné měřit (opět se vrátím k běžnému osobáku - vypnutý motor v klidu, dám olej na rysku, po dojetí nechám vychladnout, podívám se na rysku - vidím úbytek ... nebo prostě v parc fermé napustit/vypustit olej). FIA se k tomu pomalu stavěla tak, že by se asi každý dohadoval o kapce. Kapka se spálit může, to nikdo nerozporoval, ale litr za závod je ve vší úctě trochu moc a FIA to mohla obejít tak, že spotřeba prostě byla X litrů +-5%, aby nikdo nebrečel.
Takže ona je to bohužel spíš běžná praxe. Mám sice Mercedes, jakožto Německou automobilku, ale je spousta věcí, které mi i u nich vadí. I když je pravda, že narozdíl od FIA se ani oni, ani Ferrari nesnaží pokrytecky předvádět až takové kontroverze. V zákulisí si to v klidu prosadí a potom nechají FIA dělat ze sebe veřejně partu amatérů nebo blbců nebo nevěstek - z toho ať si každý vybere podle toho, jak je vnímá. Ale rozhodně je nejde vždy vnímat jako plně nezávislý kompetentní orgán. Alespoň ne v rámci F1.
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek