DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 8 lidí)
03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Triper
12:18 05.11.2019 37.188.244.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jon
15:11 06.11.2019 90.176.154.XXXPřesně jak říkáš.
Ono to odhalit jde, pokud někdo z Ferrari bude kolaborovat a navede FIA, na jakém principu to funguje. Když to vezmu z civilní dopravy, tak něco jako u dieselgate. Vypuknutí skandálu a jeho způsob odhalení se mi zdát trochu jako kovbojka. Kdyby tam nebylo to tóčo kolem Piecha, tak osobně hodně silně pochybuji, že by dodneška někdo na něco přišel.
V případě Ferrari to může být něco velice podobného. A pokud nikdo neví, jakým způsobem to šidí, tak se to jen těžko vyřeší.
Osobně si myslím, že to bude podobný princip jako byla nedávno odhalená krádež PH z ropovodu Čepro. Hadice s přívodem paliva bude mít v sobě těžko průtokový měřák jako je na čerpací pistoli. Bude to hlídat tlak a Ferrari podle mě jen "ulije" část paliva někde za čidlem, kterou pak využije v letmém kole. Co vím, tak už to FIA loni sice řešila a že se význam tohoto kroku bagatelizoval, ale já bych to tak jednoduše neviděl.
Pro závodní režim motoru je to k ničemu, ale pokud budu chtít motor na jedno kolo provozovat v agresivním režimu a daleko více využívat maximální otáčky, ono to zas tak málo nebude. Od začátku nové turboéry byly maximální využívané otáčky hluboko pod maximem, protože nebylo možné motor efektivně "nakrmit". Jenže dnes už jsou ty motory úplně jinde. Mercedes údajně oproti motoru, co jel v Austrálii 2014, již našel dalších 200-250 koní. Kolik tomu musí být v případě Renaultu nebo Ferrari je otázka, ale rozhodně to není méně, já tvrdím, že oba motoráři určitě ještě více. Takže rozsah použitelných otáček je také dramaticky jinde, protože se výrazně zlepšila i spotřeba v závodním režimu.
Nicméně jak již zde bylo Tomem trefně řečeno, celé to měření průtoku je šaškárna. K čemu to je dobré? Kvalifikace - tu máš 5 kg paliva a s tím si vystač. Chceš to protlačit celé a spálit to, tvoje volba. Je závod - tu máš 105 kg paliva a vystač si. Jestli tam někdo vymyslí nějakou vychytávku, budiž mu přána. Je to závodní motor, ne uškrcená malorážka do Škody Citigo.
-
-
-
-
-
-
HellHogr
12:13 04.11.2019 89.24.35.XXXU RB je to zahřívání pneu, kde ze strany šasi jsou vyhřívaný a vroubkovaný části, na co se pneu nasazují, tohle není úplně legální, takže uvidíme co dál, no a ještě další zajímavost, RP chtěl podat protest na STR kvůli podlaze, ale nedal ho, protože sám prý nemá v pořádku část podlahy pod čumákem-
-
-
Pinďa
14:49 04.11.2019 45.82.234.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
tom11
15:22 04.11.2019 77.48.94.XXXjj, všechny za letošek disknou. a jako jediné legální auto se nakonec ukáže Williams, který po dlouhých 22 letech získá díky Kubicově jednomu německému bodu konstruktérský titul a Robert se díky tomu stane mistrem světa.....
sakra, mě je toho Russella tak líto
-
-
-
-
-
Miroslav D.
10:30 04.11.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
-
-
-
-
jon
09:11 05.11.2019 90.176.154.XXXS tou rychlostí souhlas, ale je tam ještě jeden problém. Musel by se hodně zvednout, aby se prvotní design a sezónní vývoj dělal jemu na míru. To je důvod, proč všude dvojky jedou s jedničkami vyrovnaně na začátku sezóny a pak "zvadnou". Pokud tedy nemá úplně stejný jízdní styl jako jednička.
Pokud bych měl dát příklad i mimo Mercedes, stačí se podívat do Ferrari. LeClerc sice po pauze vyhrál dva závody, ale bylo zřejmé, že výkonnost Vettela jde hodně nahoru. Můžeme za tím hledat intriky, ale hlavní jmenovatel je poslední slovo ve vývoji, A to má ve Ferrari Vettel a u Mercedesu Lewis. Týmové dvojky se potom musí přizpůsobovat a to už není ideální stav, protože i nastavení nemají tak přirozené.
Z tohoto důvodu bych úplně neviděl potenciál na to, že by to mohlo být až tak těsné. Pokud by se Lewis nepropadl výkonnostně nebo Mercedes úplně nepokazil šasí. Obojí se zatím nejeví jako pravděpodobné.
-
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
00:23 05.11.2019 37.188.163.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
jon
11:40 04.11.2019 90.176.154.XXXDíky, díky.
Jediná škoda, že se Ferrari propadlo. O tom, že Lewis ten titul v USA získá bylo jasno už celý týden. Leda by ho někdo sejmul nebo technická porucha, což se u Mercedesu stává tak jednou za 10 let. Těšil jsem se, že se ten zisk titulu vyšperkuje nějakým parádním soubojem mezi velkou trojkou, obzvlášť po těch vyrovnaných trénincích. Tak alespoň se to trochu okořenilo tou alternativní strategií.
Trochu mi to nedá položit pár otázek, které mi po závodě vrtají hlavou. Ono se tedy dá vyhrát i s pitstopem navíc? Pokrytí jezdce RB hned v dalších kole po jeho pitstopu také? Nebo to bylo pouze štěstí, že Lewis nakonec i nevyhrál díky geniální strategii?-
Mike17
12:22 04.11.2019 185.149.130.XXXTak ono o tom titulu bylo celkem jasno už v červenci. Ty 2 vítězství po přestávce sice vzbudili trochu naděje, ale když se na to člověk podíval reálně, tak bylo vidět, že to Leclerc zoufale bránil a Mercedesy byly rychlejší. Štěstí, které evidentně nemohlo trvat věčně. Lewis prostě nedělal chyby, skvěle zacházel s papučkama a dostával z auta co se dalo. Ale už by dopr... nemusel vyhrávat.
Ale s těma otázkama jsi to trefil. Záhadně pitstop navíc nebyl průšvih, spíš naopak byl průšvih jeden. No a že hned Bottas pokryl Maxe, to naprosto nechápu. Náskok celkem měl. Ale je možné, že mu chtěli jen pokazit závod a nějak to nevyšlo.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek