DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 8 lidí)
03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Petr Hloušek
22:13 04.11.2019 194.79.55.XXXMergl neponechává nikdy nic náhodě, proto je tam kde je, o takovém přístupu se těm z Maranella může po odchodu Schumachera už jenom zdát -
-
Situs
16:45 06.11.2019 88.102.38.XXXJá nevím, Max tvrdí že nebýt žlutých vlajek dal by Hama, takže riziko tam bylo. Bottas ale při pokrytí Maxe byl jistota protože pokrýval jediného jezdce mimo Mercedesu pasoucího po vítězství, tímto krokem pak byla záruka vítězství pro Mercedes. Navíc Mercedes přiznal že tu jejich původní strategii jedné zastávky vývojem během prvního stintu posunul na 2.-
jon
19:35 06.11.2019 90.176.154.XXXMax toho nakecá spoustu, ale i když nebyly žluté vlajky, měl problém se přiblížit. Nalijme si čistého vína, Honda tentokrát nestačila výkonově ani Renaultu. Albon dal Ricciho jen díky daleko novějšímu měkčímu obutí. Ricci tak musel vždy dříve na brzdy. Se stejnými gumami by mu to dalo daleko více zabrat, jestli by ho vůbec předjel.
Tak jako tak, rozdíl mezi Lewisem a Bottasem byl cca 4s, když jel Bottas do boxů. A cca těch 4s by bylo mezi ním a Maxem též v cíli.
Nicméně to nic nemění na tom, že Mercedes sáhl k opatření na jistotu a je to údajně jiná situace, než před týdnem.
Já se nezastávám toho řešení a že s dvojkou pro jistotu zkusí jistý tah a jednička v závěsu musí buď předvést jízdu hodnou jedničky nebo se holt musí spokojit s dojezdem za dvojkou. V Mexiku nám bohužel chybělo cca 5-6 kol, abychom byli moudřejší, jestli by LeClerc dostal jasný rozkaz zůstat za Vettelem nebo by byl puštěn vpřed zkusit předjet Lewise.-
Situs
20:48 06.11.2019 88.102.38.XXXLeclerc by Bottase v Mexiku podle mě prostě nepředjel, oni všichni na špičce měli co dělat se k sobě dostat pod sekundu a pak ztrátou přítlaku z toho zase vypadli. Ham si to před Vettelem kontroloval zcela na pohodu, i když měl asi o 15 kol starší gumy. No a Leclerc ještě přišel o čas při těch boxech. No a obecně celkově ta vícezastávková strategie tam byla horší a doplácelo se tam na ni.-
jon
08:29 07.11.2019 217.31.62.XXXJenže to se zjistilo až v průběhu závodu. Lewisův plan A z USA byl také s odřenýma ušima. A nalijme si čistého vína, Ferrari nečekaně odpadlo. Kdyby si drželi očekávanou formu, tak i oproti minulým závodům pomalejší Ferrari by na cílovce byl stále jiná váhová kategorie než tentokrát zcela bezzubá Honda. -
-
-
-
-
-
-
odin
05:56 05.11.2019 77.240.103.XXXAle pánové, to jsem si myslel, že máte více "pod čepicí".
Pitstop navíc nebyl průšvih jen pro Bottase (a i ten to měl tak,tak).Pro rychlíka Maxe to evidentně průšvih byl. Vždyť startoval před Hamem, během závodu se také před Hamem pohyboval a díky strategii pitstopu navíc o své místo přišel. Tak zase netrollte. Troufnu si tvrdit, že kdyby Bottas zajel k pitstopu o kolo později, tak příjde o vítězství a Mergl o double.-
Mike17
17:41 05.11.2019 185.149.130.XXXNo asi máme dost pod čepicí nad to, aby jsme viděli Hamíka nalepenýho na Maxovo křídlo. Kdyby nejel první Max, přišlo by podseknutí Hamíkem. S téměř 100% jistotou úspěšné. Takže ne, Max opravu kvůli této strategii nepřišel o žádné místo. A když se podíváš na další pořadí, najdeš tam několik případů, co ztratili pozici právě jediným pitstopem. Namátkou Ricciardo, Saine, Perez, Gasly. Stačí tyto 4? Najdeš tedy aspoň jeden opravdu svědčící pro 1 pitstop, nebo bude stačit titulek: "dvouzastávková strategie byla v Austinu nejvýhodnější"
Zdroj: [odkaz na stránku]-
odin
19:30 05.11.2019 77.240.103.XXXNo vidíš Miku a já si myslím, že kdyby Max nezkoušel podseknutí, tak k žádné dvouzastávkové strategii na čele závodu vůbec nedojde. Bottas ho jen pokrýval a Ham se držel plánu "A". Tedy jednozastávková strategie, kterou nejspíše měl naordinovanou i Bottas. To, co Merglům fungovalo minule neměli důvod měnit.
-
-
-
Mike17
10:53 06.11.2019 185.149.130.XXXSorry, když necheš číst co píšu, tak to nečti a raději nekomentuj. Nikde jsem nepsal, že Max na té strategii vydělal. Jen že na ní neprodělal. To je trochu rozdíl. Proč neprodělal navzdory tomu, že klesl o místo? Protože by klesl o místo i při 1 zastávkové. Stačí to takto polopatě? Nebo se ti to pořád nechce chápat?
Dvouzastávková se vyplatila minimálně 4 jezdcům, jednozastávková nikomu. Zbytek na tom byl stejně při volbě obou.
Jestli to chápat nechceš, opravdu je to ztráta času.
To je jako s Vettelovými kolegy. Vnímáš jen to, co svědčí proti Vettelovi.
-
-
-
-
-
jon
08:43 06.11.2019 90.176.154.XXXOno to nebylo o trollení. Max doplatil na motor, jinak by se před Lewise hravě dostal. Než ho dojel, tak ho stahoval o 1-1,5s na kolo. Dostal se za něj do větru a na rovinkách se mu ani nepřiblížil. A to si dovolím říct, že si Lewis zbytečně zhuntoval gumy soubojem s Bottasem.
Jednalo se spíš o reakci na zde zažité klišé, že dvojka Ferrari vždy dostane tu horší strategii. Kdyby se jednalo o dva pitstopy v Monaku, tak ani nepípnu. Ale v Mexiku se stejně jako v USA předjíždět dá. Dokonce to byla i stejná situace, kdy stáhli dvojku z čela závodu, aby ho jednička mohla podseknout lepší strategií. Jenže Fin se s tím prostě popral lépe než Monačan.
Je to tím, že Mercedes má tak dobrou dvojku nebo Ferrari tak dobrou jedničku? Myslím, že ani jedno není správně a LeClercovi se závod v Mexiku prostě nepovedl, což sám uznal. Jen se přes to někteří zde nemohou přenést a vidí v tom opět konspiraci Ferrari. Teď udělal to samé Mercedes a nikdo ani nepípne. O tom bylo to rýpnutí.-
odin
09:39 06.11.2019 77.240.103.XXXK posouzení toho, zda má Mercedes tak dobrou dvojku, nebo Ferrari tak vynikající jedničku, mi stačí pohled na tabulku šampionátu. Když tak se na ni koukni taky. Mohlo by ti to otevřít nové obzory, s jistou dávkou prozření.
Leclerkovi především pokazili mexický závod v boxech. Jednak mu mohli dát na prostřední stint bílé a až na závěr druhé žluté. (Nepostupovali takto náhodou u Mercedesů v případě Bottase v USA)? A za druhé mu pokazili zastávku zbytečně dlouhou výměnou kol. Ve finále Leclerk nebyl zas tak daleko od třetího Bottase (jednu dobu i v DRS). Podle mne jednoznačně pokažená strategie Leclerkovi v Mexiku. Rýpnutí beru, ale vidím ve srovnání Mexiko x USA poměrně velký rozdíl.
P.S. Ferrari zbytečně naordinovalo Leclerkovi na vedoucí pozici "agresivní" dvojzastávku, kterou ještě pokazilo. Mercedes v případě Bottase jen pokrýval pokus o podseknutí (strategii) Verstappena.-
jon
15:31 06.11.2019 90.176.154.XXXJá to právě s odkazem na tu tabulku myslel.
Stejná strategie jedniček a dvojek v jedné a druhé velké ceně. Dvojka, která po celou sezónu za jedničkou zaostává, si s tou strategií hravě poradila a i přes pokud Mercedesu o protlačení Lewise na první místo se vzepřela osudu a vyhrála.
Dvojka, která je po celou sezónu jedničce velice vyrovnaná a často i lepší, v Mexiku totálně nezvládne strategii a jednička odvede daleko lepší práci. Co se týká strategie, tak tu si jezdci před velkou cenou do jisté míry určují sami. Podle dat z tréninků a podobně. Původní varianta podle mě byla žlutá-žlutá-červená. Ale to by LeClerc musel zvládnout prostřední stint lépe.
Já tu nikde nechci hájit Vettela. I když teď možná trochu probouzí soucit, tak ho pořád nemám rád. Jen už mi přijde otravné to věčné bilancování, jestli někdo něco měl/mohl udělat tak či onak. Práce pilota F1 není jen o tom, jak se ukazuje o závodním víkendu. Což byl i případ roku 2007 v McLarenu. Zajímavé je, jak tu nejeden diskutující je schopen označit Alonsa v roce 2007 za toho, kdo to odnesl a nyní to v jeho očích odnáší LeClerc. Je to celé možná jen zákulisní poučení z roku 2007. Ve vší úctě. pokud by příští rok měl jet za Ferrari LeClerc s Maxem a Vettel se měl vrátit do RB, tak bychom se mohli za dva roky divit, jak by se mohla karta rychle obrátit. Oba mlíčňáci se mají ještě hodně co učit. LeClerc doteď tápe se setupem a často vychází z Vettelova základního setupu ze simulároru. Ne, že by to jeden 6-násobný mistr světa za mlada nedělal stejně, jen bych rád viděl Alonsisty na toto už radši nikdy nepoukazovat.-
odin
11:20 08.11.2019 77.240.103.XXXAno, na strategii se jezdci podílí před závodem spolu s týmem. Pak je ale také fér napsat, že během závodu má strategii ve svých rukou tým a on se svými pilty šoupe, jako s figurkami po šachovnici. A za druhé strategie ovlivňuje spousta věcí běhm závodu, na které jezdec též nemá vliv. Např. špatně utažené kolo, nebo jiné komplikace, při pitstopu, safety car atp.A napsat, že Leclerk totálně nezvládl strategii v Mexiku, mi příjde ve světle těchto skutečností obrovsky zaujaté a mimo realitu. Asi měl nějaké rezervy a on o nich také věděl, ale všechno svalit na něho, je fakt přes čáru.
Ano jsou tratě, kde jednozastávková strategie funguje lépe atratě, kde funfují lépe vícezastávkové strategie. Ale ani tohle nelze jednoznačně tvrdit. Protože jsou roky, kdy týmy "porozumí" natolik pneumatikám a přizpůsobí konstrukci a nastavení aut gumám natolik, že mohou jezdit kdekoliv na jednu zastávku. A naopak. Primárně to je totiž v F1 o technice, nikoliv o pilotech. A pak o strategiích...
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek