DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Opravdu málo chybělo Lewisu Hamiltonovi k tomu, aby se zařadil mezi Michaela Schumachera a Juana Manuela Fangia. Dopadlo to podle předpokladů a i když Brit oslavil titul "jen" z druhého místa, určitě ho kratičká trpkost záhy přešla.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP USA: Hamiltonův šestý titul rámoval totální výbuch Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 8 lidí)
03.11.2019 22:50
Myslím si, že Max je velmi dobrý pilot, ale chová… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jon
20:36 13.11.2019 90.176.154.XXX
Ad LeClerc v Mexiku. Já Tebou uváděné nepopírám. Ten podělaný druhý pitstop v podstatě pohřbil jeho naděje. Zároveň i nutnost brzkého pitstopu. Pochybuji, že plán A byla volba žlutá-žlutá-bílá. Na poslední stint měla být červená, jenže jim do toho hodila vidle strategie RB a trápení LeClerca ve druhém stintu. Jestli mu to nefungovalo tak, jak se očekávalo, je to chyba nastavení, což si ladí pilot v trénincích. Opět to poukazuje na nezkušenost, ne že by byl poleno.
Ad rozdíloví piloti. Rychlost je něco, co v sobě pilot má nebo ne. Zkušenost získá časem každý. Stačí se podívat třeba i na Lewise. Ten byl ze začátku také horká hlava a dnes je tam, kde je. Když vedle něj jel v roce 2008 Kovalainen, ten moc hloupých chyb nedělal. Jenže byl také zoufale pomalý. Což se s ním táhlo celou kariéru. Ale jen o té rychlosti to také není, přesně jak píšeš. Však jsme toto probrali už hodněkrát. Komplexnost pilota musí být po všech stránkách. A oba mlaďoši se ještě musí zdokonalit v hodně věcech.
Ad bezohlednost v soubojích obou jmenovaných. Co se týká Maxe, tam je to jasné. Nikdy si nebral rukavičky a do soubojů chodí hodně za hranou. Jak trefně uvedl Lewis, musí se mu nechat hodně místa, jinak se s ním do zatáčky nikdo nevejde. Jenže zrovna v případě Lewise je to dvousečné, protože on (stejně jako třeba i Vettel) je typ pilota, který ty lokty má také, jen je používá chytřeji a ví, kdy si může dovolit kontakt. Překvapilo mě, jak vyzrále k soubojům (do Rakouska) přistupoval LeClerc. I ten jeho souboj s Lewisem v Monze byl parádní. Lewis se mohl kdykoli stáhnout, to předjetí venkem bylo hodně optimistické. Že to Lewis zkoušel až na hranu, to od něj bylo očekávané a LeClerc to tam chladnokrevně přivřel. Jestli jsi tou jeho kolizí narážel na Japonsko, tam to byla jasná odveta za to Rakousko. Nebudu obhajovat důsledky, ale na onboard záznamu je zřejmé, že se mu pořád smýkaly gumy, které se ještě nestihly zahřát. Mohl samozřejmě ubrat, ale naprosto chápu, proč se mu s Maxem na vnějšku tato varianta nechtěla řešit. Jen mě štve FIA s tím, že torpédo od Maxe je OK a když někdo odmítne korigovat smyk ubráním plynu a udělá korekci volantem, je z toho hned faul. Princip obou těch manévrů byl stejný a měl i stejný záměr. LeClerc v Rakousku ustoupil, Max měl v Japonsku stejnou možnost. Pokud je někdo bezohledný v soubojích, je to Max. LeClerc jen přistoupil na jeho hru a dává mu ochutnat vlastní polívčičky. A já mu držím palce, ať dává nadále. Max to potřebuje jak prase drbání.
Ad Lewis x Massa. To byla sezóna, kdy se tak nějak oba ventilovali za rok 2008. Massa byl po zranění za očekáváním a Lewis zažíval nejhorší formu díky vyrovnanému vztahu se stárnoucí popovou hvězdou. A když se tak pořád potkávali, tak si to kluci prostě pokaždé užili i s lítajícím karbonem. Ale sám moc dobře vím, že to šlo hlavně z Lewise, Massa mu to začal pouze oplácet. Stejně jako LeClerc nyní Maxovi. Pěkně se nám ten kruh uzavírá.
Teď jen doufám, že LeClerc se tím neodsoudí ke kariéře Massy, to bych mu nepřál. Teda ne, že by ji měl Massa tak špatnou, ale to Maďarsko 2009 byl opravdu blbý osudový moment a od té doby už to nebyl nikdy on a bylo to trápení.
Pokud jde o Lewise, myslím, že nám v roce 2017 a 2018 ukázal, že je právem považován za nejlepšího jezdce současnosti. Nejen díky úspěchům, ale v jeho aktuální formě je opravdu hodně těžké ho porazit. Ale rád bych ho před koncem kariéry viděl vedle jednoho z těch mlaďochů. A po pravdě, asi radši vedle Maxe. Když si byl mladej tuhle tak jistý, že by každému nadělil minimálně dvě desetiny, tak bych to moc rád viděl na vlastní oči. Letos by si určitě poradil s Vettelem a Bottasem. Ale u LeClerca, Lewise si nejsem zrovna jistý. Zatím má díky svým "úžasným" nedělím problém s Albonem.
Ad rozdíloví piloti. Rychlost je něco, co v sobě pilot má nebo ne. Zkušenost získá časem každý. Stačí se podívat třeba i na Lewise. Ten byl ze začátku také horká hlava a dnes je tam, kde je. Když vedle něj jel v roce 2008 Kovalainen, ten moc hloupých chyb nedělal. Jenže byl také zoufale pomalý. Což se s ním táhlo celou kariéru. Ale jen o té rychlosti to také není, přesně jak píšeš. Však jsme toto probrali už hodněkrát. Komplexnost pilota musí být po všech stránkách. A oba mlaďoši se ještě musí zdokonalit v hodně věcech.
Ad bezohlednost v soubojích obou jmenovaných. Co se týká Maxe, tam je to jasné. Nikdy si nebral rukavičky a do soubojů chodí hodně za hranou. Jak trefně uvedl Lewis, musí se mu nechat hodně místa, jinak se s ním do zatáčky nikdo nevejde. Jenže zrovna v případě Lewise je to dvousečné, protože on (stejně jako třeba i Vettel) je typ pilota, který ty lokty má také, jen je používá chytřeji a ví, kdy si může dovolit kontakt. Překvapilo mě, jak vyzrále k soubojům (do Rakouska) přistupoval LeClerc. I ten jeho souboj s Lewisem v Monze byl parádní. Lewis se mohl kdykoli stáhnout, to předjetí venkem bylo hodně optimistické. Že to Lewis zkoušel až na hranu, to od něj bylo očekávané a LeClerc to tam chladnokrevně přivřel. Jestli jsi tou jeho kolizí narážel na Japonsko, tam to byla jasná odveta za to Rakousko. Nebudu obhajovat důsledky, ale na onboard záznamu je zřejmé, že se mu pořád smýkaly gumy, které se ještě nestihly zahřát. Mohl samozřejmě ubrat, ale naprosto chápu, proč se mu s Maxem na vnějšku tato varianta nechtěla řešit. Jen mě štve FIA s tím, že torpédo od Maxe je OK a když někdo odmítne korigovat smyk ubráním plynu a udělá korekci volantem, je z toho hned faul. Princip obou těch manévrů byl stejný a měl i stejný záměr. LeClerc v Rakousku ustoupil, Max měl v Japonsku stejnou možnost. Pokud je někdo bezohledný v soubojích, je to Max. LeClerc jen přistoupil na jeho hru a dává mu ochutnat vlastní polívčičky. A já mu držím palce, ať dává nadále. Max to potřebuje jak prase drbání.
Ad Lewis x Massa. To byla sezóna, kdy se tak nějak oba ventilovali za rok 2008. Massa byl po zranění za očekáváním a Lewis zažíval nejhorší formu díky vyrovnanému vztahu se stárnoucí popovou hvězdou. A když se tak pořád potkávali, tak si to kluci prostě pokaždé užili i s lítajícím karbonem. Ale sám moc dobře vím, že to šlo hlavně z Lewise, Massa mu to začal pouze oplácet. Stejně jako LeClerc nyní Maxovi. Pěkně se nám ten kruh uzavírá.
Teď jen doufám, že LeClerc se tím neodsoudí ke kariéře Massy, to bych mu nepřál. Teda ne, že by ji měl Massa tak špatnou, ale to Maďarsko 2009 byl opravdu blbý osudový moment a od té doby už to nebyl nikdy on a bylo to trápení.
Pokud jde o Lewise, myslím, že nám v roce 2017 a 2018 ukázal, že je právem považován za nejlepšího jezdce současnosti. Nejen díky úspěchům, ale v jeho aktuální formě je opravdu hodně těžké ho porazit. Ale rád bych ho před koncem kariéry viděl vedle jednoho z těch mlaďochů. A po pravdě, asi radši vedle Maxe. Když si byl mladej tuhle tak jistý, že by každému nadělil minimálně dvě desetiny, tak bych to moc rád viděl na vlastní oči. Letos by si určitě poradil s Vettelem a Bottasem. Ale u LeClerca, Lewise si nejsem zrovna jistý. Zatím má díky svým "úžasným" nedělím problém s Albonem.
odin
21:19 11.11.2019 77.240.103.XXX
S tím, co jsi napsal nemám prakticky žádný problém. Tedy až na nějaký ten detail, kde se lišíme ve vnímání situací.
Např. ty píšeš, že Leclerk mohl lépe komunikovat s inženýry a vyjadřovat se ke strategii viz Vettel, neby Hamík. Jak se měl prosím tě vyjadřovat během svého druhého stintu ke strategii??? To jako měl hlásit "zkusme to jinak" (viz. Vettel), nebo pneu v kélu a dojet s nimi až do cíle (viz Hamík)? Oba dobře víme, že to nebylo možné, neb dostal na druhý stint opět žlutou sadu a všem bylo jasné, že nic jinak zkoušet nepůjde a ani dojet s těmito pneumatikami do cíle nebude možné, protože by porušil pravidla. Já si zkrátka stojím za tím, že Leclerka tým tímto tahem odstavil od jakékoliv alternativy, včetně oasobní iniciativy. Každému bylo jasné, co musí následovat. Leclerk musel udělat jediné. Zajet co nejoptimálněji druhý stint a spolehnout se na tým, že mu naplánují správně pitstop a také, že ho bezchybně provedou. Což se bohužel nestalo. Já vnímám větší porci pochybení, nebo zavinění na straně týmu. Ty to vidíš u Leclerka. V tom se bohužel neshodneme.
A co se týče pilotů, tak tam mám též výhrady.
Leclerk ani Max zatím to co píšeš nedokázali. Alespoň ne v boji o titul. Že jsu oba rychlí, je fakt. Ale druhý fakt je, že do soubojů chodí bezohledně a velmi často to končí kolizí. Tak se tituly nezískávají. Tyhle dva, zatím, jako rozdílové piloty nevnímám. Tak zbývá Lewis. A v jeho případě je zase na vině dominantní technika se kterou nemusel závodit v desetinkách. Možná jeho první a především druhá sezóna by ti mohla dát za pravdu. Ono se totiž výkonnost pilotů většinou posuzuje podle jejich výsledků a ty jsou zase jednoznačně závislé na výkonnosti aut, tedy techniky. Však takový Vettel dokud jezdil v dominantním autě, tedy nemusel z auta dostávat více, než v něm bylo, jezdil velmi spolehlivě, rychle a byl taktéž považován za rozdílového TOP pilota. V momentě, kdy musel mnohem častěji jet hranu i v soubojích s lepším středem, aby se třebas prokousal výše po chybě své, nebo týmové, začal kupit spousty chyb a jeho gloriola padla. Když vzpomenu na Hama, jak urputně bojoval s Masssou o šestá místa a mnohdy také končil v kolizi, tak mám též pochybnosti. Ale můžeme doufat, že už je zkušenější, jenže zase bych ho musel vidět v nedominantním autě, abych s tebou mohl souhlasit...
Např. ty píšeš, že Leclerk mohl lépe komunikovat s inženýry a vyjadřovat se ke strategii viz Vettel, neby Hamík. Jak se měl prosím tě vyjadřovat během svého druhého stintu ke strategii??? To jako měl hlásit "zkusme to jinak" (viz. Vettel), nebo pneu v kélu a dojet s nimi až do cíle (viz Hamík)? Oba dobře víme, že to nebylo možné, neb dostal na druhý stint opět žlutou sadu a všem bylo jasné, že nic jinak zkoušet nepůjde a ani dojet s těmito pneumatikami do cíle nebude možné, protože by porušil pravidla. Já si zkrátka stojím za tím, že Leclerka tým tímto tahem odstavil od jakékoliv alternativy, včetně oasobní iniciativy. Každému bylo jasné, co musí následovat. Leclerk musel udělat jediné. Zajet co nejoptimálněji druhý stint a spolehnout se na tým, že mu naplánují správně pitstop a také, že ho bezchybně provedou. Což se bohužel nestalo. Já vnímám větší porci pochybení, nebo zavinění na straně týmu. Ty to vidíš u Leclerka. V tom se bohužel neshodneme.
A co se týče pilotů, tak tam mám též výhrady.
Leclerk ani Max zatím to co píšeš nedokázali. Alespoň ne v boji o titul. Že jsu oba rychlí, je fakt. Ale druhý fakt je, že do soubojů chodí bezohledně a velmi často to končí kolizí. Tak se tituly nezískávají. Tyhle dva, zatím, jako rozdílové piloty nevnímám. Tak zbývá Lewis. A v jeho případě je zase na vině dominantní technika se kterou nemusel závodit v desetinkách. Možná jeho první a především druhá sezóna by ti mohla dát za pravdu. Ono se totiž výkonnost pilotů většinou posuzuje podle jejich výsledků a ty jsou zase jednoznačně závislé na výkonnosti aut, tedy techniky. Však takový Vettel dokud jezdil v dominantním autě, tedy nemusel z auta dostávat více, než v něm bylo, jezdil velmi spolehlivě, rychle a byl taktéž považován za rozdílového TOP pilota. V momentě, kdy musel mnohem častěji jet hranu i v soubojích s lepším středem, aby se třebas prokousal výše po chybě své, nebo týmové, začal kupit spousty chyb a jeho gloriola padla. Když vzpomenu na Hama, jak urputně bojoval s Masssou o šestá místa a mnohdy také končil v kolizi, tak mám též pochybnosti. Ale můžeme doufat, že už je zkušenější, jenže zase bych ho musel vidět v nedominantním autě, abych s tebou mohl souhlasit...
odin
18:21 11.11.2019 217.31.62.XXX
Miku, já v tom rozdíl vidím, ale ne takový, jako ty. Kdyždokáže dvojka jet na vítězství v prvním závodě sezóny, může se tým oprávněně domnívat, že se jim podařilo auto, které bude schopné bojovat o titul. A pokud i v takové situaci jsou ochotni nezasahovat do závodu, pak je považuji za tým, který používá TR až v krajních případech. Zatímco, když Ferrari v prvním závodě neumožní své dvojce předjet jedničku, díky rozdílným strategiím, pak je považuji za tým, který zasahuje do dění závodů téměř stále protěžováním svého pilota č.1.
Situs
15:49 11.11.2019 217.31.62.XXX
No to tam byl ještě Ross a byla to jeho práce, víme jak ten to měl Lepšího člověka na protěžování jejich jedničky těžko najdeš. Sekundu k dobru sice neměl, ale chválím za příklad. Tohle byla ukázka TR po vzoru Ferrari Mít to u Mercedesu i po Rossovi tak by Rosberg neodešel s titulem!
jon
14:10 11.11.2019 90.176.154.XXX
Ovšem to vše pouze za předpokladu, že by LeClerc byl jednozastávkové strategie vůbec schopen.
LeClercův druhý stint ale tuto hypotézu hodně zpochybňuje. Dle vývoje závodu si nemyslím, že by to dopadlo dramaticky jinak. V čem máš ale naprostou pravdu, dostal to od Ferrari jak na zlatém podnose.
LeClercův druhý stint ale tuto hypotézu hodně zpochybňuje. Dle vývoje závodu si nemyslím, že by to dopadlo dramaticky jinak. V čem máš ale naprostou pravdu, dostal to od Ferrari jak na zlatém podnose.
jon
14:02 11.11.2019 90.176.154.XXX
Máš pravdu, že týmoví stratégové mají v ruce jezdcovu strategii, kterou případně doupravují podle vývoje závodu. Nicméně jezdec se k té strategii má možnost vyjadřovat - viz Vettel (zkusme to jinak) nebo Lewis (věčně pneu v kélu, ale jede s nimi top 5 časy - to je ale jedna z jeho psychologických her, proto na Lewisovu strategii každý reaguje, až když skutečně zajede do boxů ). LeClerc se ještě musí hodně učit a logicky nemůže mít stejné zkušenosti jako někdo, kdo už kroutí 12-tou sezónu. Toho si byl moc dobře vědom a proto po závodě v Mexiku řekl to, co řekl.
- Mohlo Ferrari s jeho strategií lépe naložit? Zcela určitě ano.
- Udělali to záměrně? Tady bych hodně opatrný soudit. Zahodit vítězství jen proto, aby se Vettel dostal před týmovou dvojku by bylo hodně za hranu. Především pak v situaci, kdy už byly oba tituly v pejru. Není to sice první případ, kdy došlo u Ferrari ke kontroverzi, ale situace z Ruska podle mě dala jasnou odpověď, že Binotto prostě nezvládá své piloty a neumí si to tam nastavit tak, aby to vše šlapalo v zájmu Ferrari.
- Mohl jet LeClerc lépe ve druhém stintu a více komunikovat s inženýry? Určitě ano.
Nikde jsem nepsal, že za vše může LeClerc. Ale na očekávání, která jsou na pilota špičkové stáje kladena, v podstatě selhal na celé čáře. Něco se trochu zlomilo v jeho neprospěch a v tu chvíli nepřekročil stín stájové dvojky, bohužel. Ale jak ho sleduji, i z tohoto si vezme poučení a dá si na to pozor. Stejně jako se poučil s Maxem, že je zbytečné mu uhýbat, protože Max ho v příštím závodě klidně torpéduje, pokud se v takové situaci objeví. V podstatě závodem v Suzuce jsem LeClercovi přišel na chuť. Ten manévr po startu byl na hraně, ale já viděl stejnou "korekci" smýknutí jako u Maxe v Rakousku. Logikou Maxe řečeno - byla Maxova chyba, že si nepohlídal, kde má LeClerc kola, aby to nedostal do bočnice.
S těmi piloty si dovolím nesouhlasit. Je jasné, že ani Lewis, Max nebo LeClerc z lejna bič neudělají, ale pokud se závodí v desetinách, jsou to jedni z rozdílových pilotů.
- Mohlo Ferrari s jeho strategií lépe naložit? Zcela určitě ano.
- Udělali to záměrně? Tady bych hodně opatrný soudit. Zahodit vítězství jen proto, aby se Vettel dostal před týmovou dvojku by bylo hodně za hranu. Především pak v situaci, kdy už byly oba tituly v pejru. Není to sice první případ, kdy došlo u Ferrari ke kontroverzi, ale situace z Ruska podle mě dala jasnou odpověď, že Binotto prostě nezvládá své piloty a neumí si to tam nastavit tak, aby to vše šlapalo v zájmu Ferrari.
- Mohl jet LeClerc lépe ve druhém stintu a více komunikovat s inženýry? Určitě ano.
Nikde jsem nepsal, že za vše může LeClerc. Ale na očekávání, která jsou na pilota špičkové stáje kladena, v podstatě selhal na celé čáře. Něco se trochu zlomilo v jeho neprospěch a v tu chvíli nepřekročil stín stájové dvojky, bohužel. Ale jak ho sleduji, i z tohoto si vezme poučení a dá si na to pozor. Stejně jako se poučil s Maxem, že je zbytečné mu uhýbat, protože Max ho v příštím závodě klidně torpéduje, pokud se v takové situaci objeví. V podstatě závodem v Suzuce jsem LeClercovi přišel na chuť. Ten manévr po startu byl na hraně, ale já viděl stejnou "korekci" smýknutí jako u Maxe v Rakousku. Logikou Maxe řečeno - byla Maxova chyba, že si nepohlídal, kde má LeClerc kola, aby to nedostal do bočnice.
S těmi piloty si dovolím nesouhlasit. Je jasné, že ani Lewis, Max nebo LeClerc z lejna bič neudělají, ale pokud se závodí v desetinách, jsou to jedni z rozdílových pilotů.
Mike17
13:17 11.11.2019 185.149.130.XXX
OK, objektivitu si necháme.
Teď data: Mercedes si nechá vyhrát dvojku na začátku sezony. OK, pravda.
Kdy nechalo dojet Ferrari svoji dvojku před jedničkou:
2019: Druhý závod
2018: Třetí a čtvrtý závod
2016: Pátý závod
Chápu, že budeš operovat tím, že ji nenechali vyhrát, problém je v tom, že ona ta dvojka jej prostě vyhrát nebyla schopna. A to ne proto, že by před ní byl Vettel, ale zpravidla někdo úplně jiný.
Nějak v tom nevidím ten rozdíl.
Teď data: Mercedes si nechá vyhrát dvojku na začátku sezony. OK, pravda.
Kdy nechalo dojet Ferrari svoji dvojku před jedničkou:
2019: Druhý závod
2018: Třetí a čtvrtý závod
2016: Pátý závod
Chápu, že budeš operovat tím, že ji nenechali vyhrát, problém je v tom, že ona ta dvojka jej prostě vyhrát nebyla schopna. A to ne proto, že by před ní byl Vettel, ale zpravidla někdo úplně jiný.
Nějak v tom nevidím ten rozdíl.
odin
13:07 11.11.2019 77.240.103.XXX
Moji objektivitu neřeš, není o nic horší, než ta tvoje. Zásadní je, že u Mercedesů to není jako u Ferrari. Protože Mercedes nechá vyhrát první závod sezóny dvojku. Ferrari nedovolí ani, aby dvojka byla před Vettelem. To je podstata, kterou tvrdím několik let.
TR existuje u všech týmů, ale většinou k ní týmy sahají až když se vyprofiluje adept na celkové vítězství. Jen Vettel je protěžovaným pilotem už od začátku každé sezóny.
TR existuje u všech týmů, ale většinou k ní týmy sahají až když se vyprofiluje adept na celkové vítězství. Jen Vettel je protěžovaným pilotem už od začátku každé sezóny.
Mike17
09:16 11.11.2019 185.149.130.XXX
Odine, jediné, v čem jsem šlápl vedle byl onen start. Nic víc nemáš, což tě asi štve. Nebylo to proto, že bych zaměnil nějaké podrazy (já tam žádné nevidím), ale protože se občas stane, že zaměníš nějaký závod i tobě.
Pokud jde o Mercedes, jen jsem řekl, že to tam mají stejné jako u Ferrari. Správně jsi uvedl, že i Bottase nechali dojet před Hamiltonem, stejně jako u Ferrari nechali 6x dojet Leclerca před Vettelem (o Kimim raději mluvit nebudeme, tam mu jezdil Vettel i na křídle bez zásahu týmu). Dokonce i poruch má Vettel víc, než Leclerc, přestože jsi vždy tvrdil, že dvojka u nich dostává horší, poruchovější materiál. Letos si toho nevšímáš, ale vsadím se, že další sezonu, když to bude s největší pravděpodobností naopak (prostá statistika), budeš zase tvrdit, že to dělají úmyslně. Stejně jako v dobách u RB či s Kimim.
A právě proto u tebe o objektivitě mluvit nikdy nemůžu.
Pokud jde o Mercedes, jen jsem řekl, že to tam mají stejné jako u Ferrari. Správně jsi uvedl, že i Bottase nechali dojet před Hamiltonem, stejně jako u Ferrari nechali 6x dojet Leclerca před Vettelem (o Kimim raději mluvit nebudeme, tam mu jezdil Vettel i na křídle bez zásahu týmu). Dokonce i poruch má Vettel víc, než Leclerc, přestože jsi vždy tvrdil, že dvojka u nich dostává horší, poruchovější materiál. Letos si toho nevšímáš, ale vsadím se, že další sezonu, když to bude s největší pravděpodobností naopak (prostá statistika), budeš zase tvrdit, že to dělají úmyslně. Stejně jako v dobách u RB či s Kimim.
A právě proto u tebe o objektivitě mluvit nikdy nemůžu.
odin
11:25 09.11.2019 77.240.103.XXX
Říkal jsem si, že už toho nechám a nebudu reagovat, abych se v diskuzi s Mikem nesnižoval na úroven dětí druhého ročníku obecné školy. Tak jen pro vysvětlení. Mike and company vědí přesně jak by to, či ono dopadlo, kdyby jejich oblíbence tým svými strategickými podrazy neprotlačil výš, na úkor kolegů. Jen jsem chtěl ukázat na příkladu USA / Singapur, že lze zajistit své dvojce, která dělá během víkendu lepší práci a která si zajela PP, jednoduchou strategií, také vítězství v závodě.
Argumentaci, že je sezóna rozhodnutá a tudíž si Mergl může dovolit nechat Bottase vyhrát, neberu. Proto jsem napsal to samé o Leclerkovi a Singapuru. Mike zjistil, že šlápl vedle, tak se upnul k řešení mé otázky, která ale byla odpovědí na Mikovu jízlivost. Kdyby měl Mike totiž alespoň malinký přehled, tak by věděl, že Mercedes "nechal" vyhrát Bottase už v prvním závodě sezóny, kdy zdaleka nebylo jasné, jak sezóna dopadne. Na rozdíl od Ferrari, které Leclerkovi neumožnilo předjet jejich tak zvanou jedničku, když mu asi omylem naordinovali rychlejší strategii. Též v počátku sezóny...
To, že Mike zaměnil závody, je pochopitelná věc (mně se to občas stává také), protože těch podrazů na Leclerka bylo v sezóně přespříliš a jednomu se to už plete.
Argumentaci, že je sezóna rozhodnutá a tudíž si Mergl může dovolit nechat Bottase vyhrát, neberu. Proto jsem napsal to samé o Leclerkovi a Singapuru. Mike zjistil, že šlápl vedle, tak se upnul k řešení mé otázky, která ale byla odpovědí na Mikovu jízlivost. Kdyby měl Mike totiž alespoň malinký přehled, tak by věděl, že Mercedes "nechal" vyhrát Bottase už v prvním závodě sezóny, kdy zdaleka nebylo jasné, jak sezóna dopadne. Na rozdíl od Ferrari, které Leclerkovi neumožnilo předjet jejich tak zvanou jedničku, když mu asi omylem naordinovali rychlejší strategii. Též v počátku sezóny...
To, že Mike zaměnil závody, je pochopitelná věc (mně se to občas stává také), protože těch podrazů na Leclerka bylo v sezóně přespříliš a jednomu se to už plete.
odin
11:20 08.11.2019 77.240.103.XXX
Ano, na strategii se jezdci podílí před závodem spolu s týmem. Pak je ale také fér napsat, že během závodu má strategii ve svých rukou tým a on se svými pilty šoupe, jako s figurkami po šachovnici. A za druhé strategie ovlivňuje spousta věcí běhm závodu, na které jezdec též nemá vliv. Např. špatně utažené kolo, nebo jiné komplikace, při pitstopu, safety car atp.A napsat, že Leclerk totálně nezvládl strategii v Mexiku, mi příjde ve světle těchto skutečností obrovsky zaujaté a mimo realitu. Asi měl nějaké rezervy a on o nich také věděl, ale všechno svalit na něho, je fakt přes čáru.
Ano jsou tratě, kde jednozastávková strategie funguje lépe atratě, kde funfují lépe vícezastávkové strategie. Ale ani tohle nelze jednoznačně tvrdit. Protože jsou roky, kdy týmy "porozumí" natolik pneumatikám a přizpůsobí konstrukci a nastavení aut gumám natolik, že mohou jezdit kdekoliv na jednu zastávku. A naopak. Primárně to je totiž v F1 o technice, nikoliv o pilotech. A pak o strategiích...
Ano jsou tratě, kde jednozastávková strategie funguje lépe atratě, kde funfují lépe vícezastávkové strategie. Ale ani tohle nelze jednoznačně tvrdit. Protože jsou roky, kdy týmy "porozumí" natolik pneumatikám a přizpůsobí konstrukci a nastavení aut gumám natolik, že mohou jezdit kdekoliv na jednu zastávku. A naopak. Primárně to je totiž v F1 o technice, nikoliv o pilotech. A pak o strategiích...
Mike17
10:31 08.11.2019 185.149.130.XXX
Něco takového jsem tvrdil? Proč si zase vymýšlíš něco, co jsem neřekl? Bylo to naplánované, ale Leclerc by s předjetím stejně nic neudělal, i kdyby žádný plán nebyl. A nebudu to psát zase pořád dokola.
Ano popletl jsem to, přiznal to a omluvil se za to. To, že musíš pořád dokola omílat něco, co jsem sám přiznal jen znamená, že nic pořádnýho na mých argumentech nedokážeš najít. Takže vlastně nic nového.
Ano popletl jsem to, přiznal to a omluvil se za to. To, že musíš pořád dokola omílat něco, co jsem sám přiznal jen znamená, že nic pořádnýho na mých argumentech nedokážeš najít. Takže vlastně nic nového.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek