Strhující Hungaroring: Strategicky dominoval Hamilton + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 4. srpna 2019, 16:49 Aktualizováno 4.8.2019, 17:40 Google+

Max Verstappen po zisku prvního pole-position v kariéře doufal, že se mu ho podaří přetavit ve své osmé vítězství za dobu existence v F1. Proti byl ale úřadující mistr světa, jehož výkon v závěru maďarské Grand Prix snese přídomek fenomenální.

Počet komentářů:  83 komentářů (Poslední 07.08. 10:47) Napište svůj názor
Lewis Hamilton potvrdil své mistrovské umění

Lewis Hamilton potvrdil své mistrovské umění | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Před závodem byly určitě zajímavé některé statistiky: například Verstappen doposud nedosáhl v Maďarsku na stupně vítězů a podle rétoriky posledních ročníků, kdy střídavě vítězili Hamilton a Vettel měla být řada na německém pilotovi. Jeho umístění na startu mu ale příliš velkou šanci nedávalo.

O Verstappenovi se říká, že starty - podobně jako u Jamese Hunta blahé paměti - nejsou jeho silnou stránkou. Na Hungaroringu se však odpíchl přímo ukázkově a do první zatáčky si první pozici uhájil. Zato Valtteri Bottas hned na začátku prohrál všechno: v nájezdu do úvodní zatáčky probrzdil, ve třetí se "potkal" s týmovým kolegou, který využil jeho potíží, a za zatáčkou 4 do jeho vozu ještě bouchl Leclerc. Nejspíš nešlo o incident za hranou, protože vlastně jediné vyšetřování nedělního odpoledne uzavřeli komisaři prohlášením, že není třeba dalších opatření.

Startovní pole se seřadilo následovně: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Bottas, Vettel, Sainz jr., Norris, Räikkönen, Gasly a Grosjean. Kromě druhého pilota Red Bullu, jenž zůstal zavřen za oběma McLareny se začal propadat Bottas, v nájezdu do druhého kola jej předjel Vettel a Valtteri zakrátko ztrácel na čelo deset vteřin. V 6. kole byl nakonec odvolán do boxů, kde dostal nejtvrdší směs a nový spoiler, propadl se však až na poslední místo.

Hamilton si nadále držel zhruba dvou až třívteřinovou ztrátu na Verstappena, obě Ferrari stále více ztrácely. O vzrušení se tak starala skupinka těsně za bodovanými příčkami, zvláště Albon a Kvjat bojovali srdnatě o 11. příčku. V 18. kole přiložil Hamilton pod kotlem a začal ukrajovat desetinky z Verstappenova náskoku. Ve 23. kole zkusili mechanici Mercedesu vybláznit kolegy od Red Bullu, ale předstíranou zastávkou v boxech je nedostali. Do boxů zamířil Verstappen až v 26. kole, ale ačkoliv dostal Hamilton pokyn na "hammertime", nedařilo se. 

Obhájce titulu zajel do boxů az ve 32. kole a pobyl si tu překvapivě dlouho, celé 4 vteřiny. Vyjel se ztrátou 6,2 vteřiny, ale začal ji velice rychle likvidovat a po třech kolech už byl za Verstappenem v režimu DRS. Jenže útoky před první zatáčkou mu nevycházely zejména kvůli opozdilcům.

Ten největší si připravil na 39. kolo, ale opět se do provedení přimotal Ricciardo, nicméně Lewis bojoval s Verstappenem až do problematické zatáčky 4, kdy opustil trať a poněkud zvolnil. Odstup se pak stal konstantní a zdálo se, že další napětí už budeme muset oželet.

Když pak Mercedes povolal Hamiltona do boxů pro druhou várku středně tvrdé směsi, vypadalo to možná jako nesmysl. Hamilton v té chvíli ztrácel na Verstappena 20,811 vteřiny, což by předpokládalo stáhnout Holanďana na kolo o vteřinu, aby měl v závěru závodu šanci. Jenže rozdíl neklesal tak rychle, Max navíc vytáhl hodně rychlé kolo a zdálo se, že Mercedes své rozhodnutí nedomyslel.

Hamilton však od 60. kola nasadil děsivé tempo a Verstappenovy tvrdé pneu dospěly do stadia, kdy je Holanďan označil za "mrtvé". V 66. kole už byl Hamilton za zadním spoilerem Red Bullu a v nájezdu do první zatáčky 67. kola už Verstappena pokořil - za použití DRS venkem a s lehkým škubnutím v zatáčce, ale Max skutečně neměl jak odpovědět. Jako cenu útěchy si na konci kola dojel pro nejměkčí pneu a alespoň si vybojoval bod za nejrychlejší kolo.

Ferrari si jelo de facto sólový závod. Leclerc stavěl v 28. kole a přezul na nejtvrdší směs, Vettel byl u mechaniků ve 40. kole, ale ti si neuměli poradit s pravým předním kolem, Němec stál v boxech 5,8 vteřiny. Možná i proto se v italské stáji rozhodli pro změnu strategie, Sebastian si v 50. kole nazul nejměkčí směs a podobně jako Hamilton s Verstappenem začal stíhačku týmového kolegy. Dostihl ho tři kola před cílem a na stejném místě jako Hamilton, jen v 68. okruhu po vnitřku posunul svůj vůz na třetí místo.

Bottas jel závod na ztracených pozicích, ve 48. kole si zajel do boxů pro středně tvrdou směs a během následujících tří kol se prohnal kolem Albona, Kvjata a Péreze. Tím však jeho šance na zlepšení výsledku skončily, místo aby předvedl výkon opravňující ho k dalšímu setrvání u Mercedesu odjížděl z Maďarska s velkými rozpaky. 

Hrdinou dne lze určitě nazvat Carlose Sainze jr., jehož výborný výkon byl korunován vpádem do hájemství nejlepších tří týmů. V závěru dokázal odrazit útoky Gaslyho, jemuž závod také nevyšel podle představ. Dobrý výkon McLarenu podtrhl i Norris, i když ten měl také smůlu v boxech, protože si mechanici nedokázali řádně poradit s levým zadním kolem. 

Doslova mimo hru se ocitl tým Renault. Ricciardo jako jediný ze startovního pole vyrazil do závodu na nejtvrdší směsi a po zastávce ve 48. kole vsadil na nejměkčí pneumatiky, ale v kritické chvíli si neuměl dlouho poradit s Magnussenem, jeho obranné manévry na konci cílové rovinky řešil stížnostmi do rádia. Hülkenberg chvíli živil naděje na bod, ale nakonec se smál úspěšnější z vnitrotýmového souboje u Toro Rosso, služebně mladší Albon. 

Hamilton tak před prázdninovou přestávkou zachránil vítězstvím průběžnou druhou příčku pro Bottase, každopádně svým výkonem poskytl Formuli 1 tu nejlepší reklamu a on sám se hodně přiblížil obhajobě titulu.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 251:35:03,796
2. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 19+ 17,796
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 15+ 1:01,433
4. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 12+ 1:05,250
5. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team 10+ 1 kolo
6. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing 8+ 1 kolo
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing 6+ 1 kolo
8. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 4+ 1 kolo
9. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 2+ 1 kolo
10. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda 1+ 1 kolo
 
 
11. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team  + 1 kolo
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1 kolo
14. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
15. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda  + 2 kola
16. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing  + 2 kola
17. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team  + 2 kola
18. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing  + 1 kolo
19. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing  + 3 kola
 DNF  8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  nedokončil
 
 Nejrychlejší kolo:
  33 Max VERSTAPPEN Red Bull RB15
Honda RA619H
Pirelli   1:17,103
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Strhující Hungaroring: Strategicky dominoval Hamilton + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 07.08.2019 10:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 83 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB15 na Hungaroringu

Nejrychlejší kola GP Maďarska: Verstappen s bodem navíc, 1,4 s před Mercedesy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud