DISKUZE K ČLÁNKU GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci

Počtvrté v zakavkazké republice, ale potřetí pod hlavičkou Ázerbajdžánu, nejlidnatější město této lokality přivítalo shodně čtvrtý závod letošní sezóny. Aniž by někdo chtěl příliš vyvolávat chmury, vítězná cesta Mercedesu hrozí opět převahou jediného týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 199, poslední 01.05.2019 18:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 8 lidí) 28.04.2019 16:38
Z celého závodu mě asi nejvíc zaujala hluboká… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 28.04.2019 17:20
Taky jsem to chtěl zmínit, ale pak jsem si řekl,… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 28.04.2019 19:00
Tak Mike prý osobně hned odlítá do Sakury, aby se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        V Melbourne jeho spotřeba oleje pro zajímavost dosahovala stejně jako u Ferrari 0,58 l / 100 km, Honda si vystačila s 0,2 l / 100 km a Renault s 0,1 l / 100 km.

                        Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/91802-red-bull-potrebuje-vice-vitezstvi-na-to-abych-u-nej-zustal-rika-ricciardo-chce-nejlepsi-auto

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • daaviid23

                          daaviid23

                          91.245.26.XXX
                          Honda žrala taky dost 14

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            Dost? Stále 3x méně než limit. Měli tam hned strčit 3 deci a je po problému. Trapné jak FIA nemá koule jít pořádně proti Ferrku či Mercedesu.

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • daaviid23

                              daaviid23

                              91.245.26.XXX
                              Oni měli nějaké výhody? Já myslel, že pravidla byla stejný pro všechny. 14

                              + 1 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • airwar1939

                                airwar1939

                                176.74.141.XXX
                                To bych tady asi nerozmazával. 18

                                + 1 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • daaviid23

                                  daaviid23

                                  91.245.26.XXX
                                  Mě baví, jak se pořád i po těch letech dokáže nad touhle věcí naštvat. 14

                                  + 1 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Situs

                                    Situs

                                    85.70.164.XXX
                                    Vadí mi když FIA dostatečně nekoná u věcí která by měla být velmi jasná a jejich dodržování by mělo být prioritou. FIA proti tomu začala něco dělat až po více než 3 letech. A to až tehdy když RedBull a Renault hodně prskal.

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                        • airwar1939

                          airwar1939

                          176.74.141.XXX
                          No konečně nějaká čísla. 01 Trochu mě tam mate, že spotřeba je u F a M uvedená v setinách, a u konkurence v desetinách, a chybý zdroj z jakého měření byly údaje poskytnuty a od kterého týmu, ale alespoň nějaká představu.

                          Takže může nastoupit moje milovaná matematika, rozdíl ve spotřebě oleje dělá 0,38 l oleje na Hondu a 0,48 l oleje na Renault. Pokud by dokázali motoráři celé to množství spálit stejně efektivně jako povolené palivo, a protože známe výhřevnost paliva a účinnost současných spalovacích motorů vozů Formule 1, přineslo by jim to cca. 4,9 koní na Hondu a 6,2 koní na Renault.

                          Kolik to dělá v rychlosti na kolo, si netroufám odhadovat, domnívám se, že méně než desetinu, a stejně tak se domnívám, že ten olej nejde spálit stejně efektivně jako palivo (zvláště když FIA složení oleje kontroluje)...ale budu seriozní, takže se takových konstrukcí oprostím. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            Však víme že se to zpřísňuje a tudíž se zmenšuje dosahovaná výhoda. Za mě už to není tak palčivý problém, jen pachuť z rychlosti a přístupu FIA k tomu zůstala. Je ale velký pokrok že už teda netvrdíš že spalovat olej pro výkon je v F1 nesmysl. A to si vezmi když aditiva a objem nebyly hlídané! FIA tohle strašně nezvládla, hlavně že zavedli průtoky na palivo 18

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • daaviid23

                              daaviid23

                              91.245.26.XXX
                              Však průtokoměry byly velmi nepopulární. Aspoň ten olej mohli pálit jako za starých časů.
                              Teď to lidi jako ty zničili 14

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • airwar1939

                              airwar1939

                              176.74.141.XXX
                              Nepodsouvej mě něco co jsem nenapsal. 03 Já píši "Pokud by dokázali motoráři celé to množství spálit stejně efektivně jako povolené palivo" - což stále nevěřím, že jde.

                              Ale pokud to jde, tak těch 1,2 litrů "palivo-oleje" na 100 km dělalo při teoreticky nulové spotřebě konkurence cca. 15,5 koně, a pokud by před zavedením limitů "spalovali" cca. 2,5 litrů na 100 dělalo by to cca. 30 koní.

                              Ale to nepřemýšlím, kam by těch cca. 7,5 litrů oleje navíc dávali, jak by to spálené množství po závodě dovažovali, a už vůbec se nebavím o tom, jak by ty auta při poměru benzínu a oleje v poměru 25:1 kouřili. 12

                              A raději se moc nepitvám ani v těch 0,58 litrech/100 km, protože Melbourne je všechno možné než motorová trať, a tudíž s takovou spotřebou oleje v Melbourne, se do limitu na jiných opravdu motorových tratích nemohou se stejným motorem vejít. Ale do takových úvah se opravdu nechci pouštět, protože to bychom se opět totálně zacyklili. 18

                              Takže se spokojím s tím, že Mercedes a Ferrari spálili v závodě v Melbourne 1,76 litrů oleje, zatímco Renaul a Honda spálili jen 0,3 respektive 0,6 litrů oleje.

                              + 1 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            No asi tak. Rozdíl 5-6k je nic. A to je ještě číslo, které je v podstatě nereálné, prptože k dokonalému spalování prostě nedochází. Jiný okamžik a jiné místo vznícení. Takže je otázka, jestli přínos není jen zlomkem této hodnoty a jesti to má vůbec význam.
                            Náskok Ferrari v desítkách koní to nevysvětluje vůbec.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                • HellHogr

                  HellHogr

                  37.48.7.XXX
                  Tohle nemá smysl, on jak něco nchápe, tak bude psát jaký je to nesmysl 17

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Když rozděláš motor, tak je tam a fakt mě to věř všude olej. Jak to chceš poznat? Co je na mazání a co ne? Kdo byl šikovnej a to Shell a Petrobras byl, určitě toho využil aditivy a chlazením. Možností bylo prý více.
        Zajimavá kauza.
        [odkaz na stránku]

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Motorů jsem rozebral dost, ano oleje tam je celkem dost, ale dá se zjistit kudu putuje, zda putuje přirozeně, či dávkově v určitý moment atd. FIA dávala od roku 2017 i čidla která měli detekovat okamžitý nárust spotřeby oleje.

          Add kauza, Mercedes měl od Spa 2017 nasadit motory, které splňovali spotřebu 0,6 litrů která platila až od roku 2018, tvrdil to jak Totto Wolf tak Andy Cowell.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama