DISKUZE K ČLÁNKU GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci
Počtvrté v zakavkazké republice, ale potřetí pod hlavičkou Ázerbajdžánu, nejlidnatější město této lokality přivítalo shodně čtvrtý závod letošní sezóny. Aniž by někdo chtěl příliš vyvolávat chmury, vítězná cesta Mercedesu hrozí opět převahou jediného týmu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP Ázerbajdžánu: Vítězný Bottas vede i průběžnou klasifikaci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
19:34 29.04.2019 85.70.164.XXXV Melbourne jeho spotřeba oleje pro zajímavost dosahovala stejně jako u Ferrari 0,58 l / 100 km, Honda si vystačila s 0,2 l / 100 km a Renault s 0,1 l / 100 km.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/91802-red-bull-potrebuje-vice-vitezstvi-na-to-abych-u-nej-zustal-rika-ricciardo-chce-nejlepsi-auto-
-
-
airwar1939
20:12 29.04.2019 176.74.141.XXXNo konečně nějaká čísla. Trochu mě tam mate, že spotřeba je u F a M uvedená v setinách, a u konkurence v desetinách, a chybý zdroj z jakého měření byly údaje poskytnuty a od kterého týmu, ale alespoň nějaká představu.
Takže může nastoupit moje milovaná matematika, rozdíl ve spotřebě oleje dělá 0,38 l oleje na Hondu a 0,48 l oleje na Renault. Pokud by dokázali motoráři celé to množství spálit stejně efektivně jako povolené palivo, a protože známe výhřevnost paliva a účinnost současných spalovacích motorů vozů Formule 1, přineslo by jim to cca. 4,9 koní na Hondu a 6,2 koní na Renault.
Kolik to dělá v rychlosti na kolo, si netroufám odhadovat, domnívám se, že méně než desetinu, a stejně tak se domnívám, že ten olej nejde spálit stejně efektivně jako palivo (zvláště když FIA složení oleje kontroluje)...ale budu seriozní, takže se takových konstrukcí oprostím.-
Situs
20:28 29.04.2019 85.70.164.XXXVšak víme že se to zpřísňuje a tudíž se zmenšuje dosahovaná výhoda. Za mě už to není tak palčivý problém, jen pachuť z rychlosti a přístupu FIA k tomu zůstala. Je ale velký pokrok že už teda netvrdíš že spalovat olej pro výkon je v F1 nesmysl. A to si vezmi když aditiva a objem nebyly hlídané! FIA tohle strašně nezvládla, hlavně že zavedli průtoky na palivo-
airwar1939
21:45 29.04.2019 176.74.141.XXXNepodsouvej mě něco co jsem nenapsal. Já píši "Pokud by dokázali motoráři celé to množství spálit stejně efektivně jako povolené palivo" - což stále nevěřím, že jde.
Ale pokud to jde, tak těch 1,2 litrů "palivo-oleje" na 100 km dělalo při teoreticky nulové spotřebě konkurence cca. 15,5 koně, a pokud by před zavedením limitů "spalovali" cca. 2,5 litrů na 100 dělalo by to cca. 30 koní.
Ale to nepřemýšlím, kam by těch cca. 7,5 litrů oleje navíc dávali, jak by to spálené množství po závodě dovažovali, a už vůbec se nebavím o tom, jak by ty auta při poměru benzínu a oleje v poměru 25:1 kouřili.
A raději se moc nepitvám ani v těch 0,58 litrech/100 km, protože Melbourne je všechno možné než motorová trať, a tudíž s takovou spotřebou oleje v Melbourne, se do limitu na jiných opravdu motorových tratích nemohou se stejným motorem vejít. Ale do takových úvah se opravdu nechci pouštět, protože to bychom se opět totálně zacyklili.
Takže se spokojím s tím, že Mercedes a Ferrari spálili v závodě v Melbourne 1,76 litrů oleje, zatímco Renaul a Honda spálili jen 0,3 respektive 0,6 litrů oleje.
-
Mike17
17:17 01.05.2019 185.149.130.XXXNo asi tak. Rozdíl 5-6k je nic. A to je ještě číslo, které je v podstatě nereálné, prptože k dokonalému spalování prostě nedochází. Jiný okamžik a jiné místo vznícení. Takže je otázka, jestli přínos není jen zlomkem této hodnoty a jesti to má vůbec význam.
Náskok Ferrari v desítkách koní to nevysvětluje vůbec.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
21:50 29.04.2019 176.74.141.XXXProč pořád lžeš a podsouváš mě něco, co jsem nenapsal?
Nebo si myslíš, že dva lidi nemohou mít na stejnou věc diametrálně odlišný názor, aniž by jeden z nich byl blbec?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
18:11 29.04.2019 77.236.218.XXXKdyž rozděláš motor, tak je tam a fakt mě to věř všude olej. Jak to chceš poznat? Co je na mazání a co ne? Kdo byl šikovnej a to Shell a Petrobras byl, určitě toho využil aditivy a chlazením. Možností bylo prý více.
Zajimavá kauza.
[odkaz na stránku]
-
airwar1939
18:41 29.04.2019 176.74.141.XXXMotorů jsem rozebral dost, ano oleje tam je celkem dost, ale dá se zjistit kudu putuje, zda putuje přirozeně, či dávkově v určitý moment atd. FIA dávala od roku 2017 i čidla která měli detekovat okamžitý nárust spotřeby oleje.
Add kauza, Mercedes měl od Spa 2017 nasadit motory, které splňovali spotřebu 0,6 litrů která platila až od roku 2018, tvrdil to jak Totto Wolf tak Andy Cowell.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek