DISKUZE K ČLÁNKU Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku
Jak se bude chovat Red Bull v závodním režimu? To byla hlavní otázka 65. ročníku Grand Prix Monaka, která navzdory velmi zajímavým možnostem nakonec de facto nepřinesla žádné velké překvapení. Ovšem napětí bylo více než dost.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Easy
23:15 27.05.2018 178.209.132.XXXVážně? Hmm...
Malá citace z článku k loňskému Monaku:
"Hlavní důsledek byl ale v taktických manévrech. Verstappen se pokusil přechytračit Bottase a zajel v 33. kole k mechanikům. Ten a Räikkönen jej napodobili o kolo později. Ricciardo mezitím využil čistého vzduchu a zajížděl dobrá kola, zastávka v 39. kole jej vyšvihla až na bednu - 3. místo. Vettel zastavil o kolo později, což jej dostalo na první místo před Räikkönena."
Ricciardo i Vettel využili těch podle tebe nepodstatných pneumatik. Sorry, oba vlastně zmáčkli na svých volantech tlačítko turbo-
odin
05:47 28.05.2018 77.240.103.XXXVšak také ano. Raikkonen s Verstappenem loni vůbec nezávodil. Nemusel nic napodobovat a mohl si jet to svoje, dokud nebude mít pneu na limitu života. A jelikož je šetřil, tak by mu ještě vydržely. Což také v prohlášení po závodě naznačil. Tak dostal Seb dárek v podobě šesti kol na čistém vzduchu, během nichž mohl pneu odrovnat a vyjet si náskok. A podobné to bylo u RBR.
Všiml sis vůbec, jak se chovali stratégové u Mercedesu a jiných stájí? A dokážeš pochopit, že v Monaku vede konzervativní strategie k úspěchu?-
Mike17
12:57 29.05.2018 185.149.130.XXXAno konzervativní znamená, že když zajede soupeř za tebou, zajedeš ty také kolo ponich. Nebylo na co čekat. nebo na co měli čekat? Bottas ztrácel 3,8-4s, jak jsme letos 2x viděli, to není dostatečná rezerva, dá se to stáhnout za 1 kolo.
Tak jsem si to pustil znovu:
Kimi:16.8, 17.1, 17.0, 17.6, 17.0, pit, po pitu, 16.1, 16.1, 15.6 pak zajel i vettel
Vettel: 16.9, 16.6, 17.1, 17.0, 17.1, zajel Kimi 16.5, 16.4, 16.2, 15.5, 15.2, pit
Tady není co řešit. Kimi měl volnou trať. NIKDO mu nezavazel před ani po pitu.
A měli se řídit podle RB??? Max po přezutí jel rychleji než před ním. Co ho stálo flek bylo zaseknutí za Bottasem, který z jeho času 16.8 udělal rázem 18.6 a 18.2.
Prostě opět vaříš z vody. Vzduch měli oba čistý, jen Vettel dokázal zajet na těch starých skoro o 2s rychlejší kola než Kimi. O tom to je.-
odin
19:15 29.05.2018 77.240.103.XXX4 sec se dají stáhnout za jedno kolo a to i v Monaku? Pak se právem ptám, proč skončil Vettel až druhý??? Proč ty 4 sec nestáhl a nevyhrál??? Zase píšeš zoufalé pitomosti. Manipuluješ s argumenty pleteš si pojmy s dojmy a kdoví s čím ještě!?
Pouštět si můžeš znovu co chceš. Já ti říkám, že Zatímco Kimiho Ferrari povolalo zbytečně brzy k výměně fungujících gum a nedalo mu šanci tyto gumy odrovnat a tím si najet náskok, či odjet podstatnou část závodu a eliminovat overcut, tak Vettel dostal dárek jet šest kol na hraně až mu pneu doslouží. Čímž Kimiho overcutnul. Kimi navíc musel předjíždět Buttona, což ho též zbrzdilo.
Z vody nevařím ani náhodou.Ty totiž jedním dechem tvrdíš, že nové tvrdší gumy byly rychlejší a druhým dechem mi dokazuješ, že staré měkčí v rukou Vettela byly rychlejší, než nové tvrdší Raikkonena. Tak co tím chtěl básník říci? Já z toho čtu, že Ferrari poslalo Kimiho na pomalejší tvrdší směs a za supeře, aby ho Vettel mohl pohodlně předjet. Jasná výměna pilotů přes boxy, jak za Schumachera, či Alonsa. Už jen zbývá zahlásit do rádia "Kimi, Seb je rychlejší než ty, potvrď, že jsi rozuměl".-
Mike17
20:13 29.05.2018 185.149.130.XXX4s se dají stáhnout za jedno kolo, to už jsme letos viděli 2x. Jen letos. A kdyby Kimi zůstal na dráze, nebylo by to snad jen jedno kolo, ne? Kromě toho Ricci ve chvíli zajetí Kimiho ztrácel 6,7s a jezdil potom o 1-1,5s rychlejší kola, než jezdil do té doby Kimi. Tedy času na bezpečný pit moc nebylo.
Na tvou hloupou (promiň) otázku, proč neudělal Vettel undercutt na Ricciho, odpovím zcela logicky. protože nebyl o 1-1,5s rychlejší než Ricci, ale naopak o 0,8s pomalejší!!! Měl totiž jiné auto. Došlo? Zatímco Vettel jezdil 15,5, Kimi na starých (a ne tolik starých) jen 16,8.
Button mu uhnul, v tom kole zajel Kimi své nejrychlejší sektory a jeden dokonce rekordní. Tedy mu nezavazel evidentně nikdo. A protože jezdil nejlepší sektory, je zřejmé že nové gumy byly rychlejší. Pokud si nevšiml 2 kola, že za ním jezdí do boxů a tedy brzy pojede i on, je to opět amatérismus nejvyššího kalibru. Ale to z něj zase ty děláš neschopného břídila.
A tu slavnou hlášku slyšel Kimi také. Ve chvíli, kdy bylo jasné, že jen kolega má šanci na titul. Tak, jak to obvykle bývá. On tu hlášku slyšeli i 2 Kimiho kolegové, zas tak vyjímečná není.
A všiml sis, že letos povolali jako prvního Vettela a to dokonce o 17 kol dřív? Nebylo to předčasné? Nechtěli ho poškodit-
odin
19:32 30.05.2018 77.240.103.XXXVezmu to od konce. Až miku pochopíš rozdíl mezi overcutem a undercutem, tak se přijď ztrapňovat do diskuze. To je odpověď na tvoji otázku ohledně poškození Vettela.
Tvůj koment k hlášce je tak zmatečný, že jej nechápu- vysvětli.
Při předjíždění pilota o kolo (i když uhne) automaticky ztrácíš. Ztrácíš na jiných tratích, v Monaku dvojnásob. Nic na tom nemění fakt, že Kimi zajel rychlé kolo. Mohl zajet ještě rychlejší.
Neptal jsem se na undercut, ale na overcut. A Ricci nebyl nijak rozdílně (pokud posuzujeme auta v oné sezóně) rychlejší než Kimi. já to vidím +- stejně.
4 sec se dají stáhnout za jedno kolo??? V Monaku??? Tak proč to Vettel nestáhnul??? Před pitstopem ztrácel jen okolo 3 sec. ???
Píšeš zoufalé argumenty, pokud se ty nesmysly dají považovat za atrgumenty!!!-
Mike17
19:53 30.05.2018 185.149.130.XXXNevím jak jsi přišel na to, že rozdíl neznám, ale tobě vadilo, že Kimiho povolali UŽ ve 33. kole jako prvního. Vettela v 17. kole taky jako prvního. Nevím, co na tom mění over nebo under.
Hláška je známá, použil ji asi každý tým. Byla už použita i proti Kimimu (takže už nezbývá ji zahlásit, jak jsi napsal), stejně jako pro Kimiho. Nevím, co na tom není jasné.
Když ti pilot o kolo vzorně uhne, neztratíš vůbec nic. I v Monaku. Pokud mohl Kimi zajet rychlejší, měl to předvést. příležitostí měl dost a nic. Pokud opravdu něco ztratil, muselo jít o nějakou desetinu sekundy, tedy naprosto nic neřešící zpomalení.
Tvá otázka: "4 sec se dají stáhnout za jedno kolo a to i v Monaku? Pak se právem ptám, proč skončil Vettel až druhý??? Proč ty 4 sec nestáhl a nevyhrál???"
Pokud ses ptal na overcutt a ne undercutt, máš to napsat. V tomto nic takového nečtu. Overcutt za 1 kolo je neskutečná pitomost. Na tebe obrovská.
Ale oboje má něco společného. Abys jedno i druhé provedl, musí ten druhý být rychlejší. Loni Vettel zcela evidentně a prokazatelně byl. letos byl prokazatelně rychlejší Ricci (Vettel ztrácel 4,1s a každým kolem víc). Ukaž mi prosím nějaký příklad, kdy pomalejší jezdec overcuttnul před sebou rychlejšího. On je to zřejmý fyzikální nesmysl a tebe naprosto nehodný.-
odin
18:13 01.06.2018 77.240.103.XXXMně vadilo, že Kimiho povolali i když měl gumy v kondici. Sám to v prohlášení po zábvodě potvrdil a ty na názory lidí z paddocku hodně dáš. Tak bych byl rád, kdybys i tento Kimiho názor neignoroval.
Vettel letos stavěl už v 17.kole, protože se Ferrari pokusilo o undercut. RBR to okamžitě pokryl a Hamilton byl se svými pneumatikami natolik zoufalý, že nějaký overcut, vůbec nepřicházel v úvahu.
Znovu jesm si to pustil a bylo jasně vidět, že Kimimu překážel ještě Wehrlein a v 35. kole ztratil 3,5sec. takže opět ignoruješ skutečnost, že Kimiho do provozu poslali.
Vettel loni rychlejší nebyl dokud jezdil za Kimim, stejně jako nebyl rychlejší letos, když jezdil za Riccim. Problém je, že loni Ferrari zinscenovalo overcut, zatímco letos se pokusilo o undercut. Undercut je běžnější strategie a v Monaku snad jediný normálně možný způsob předjetí přes boxy. I když i letos se to mohlo povést, jen by museli vědět, že se Riccimu pokazí auto. Loni moc dobře věděli, kam Kimiho pošlou a že tím Sebovi dají šanci. Tak mi tu nepiš nesmysly, které si vymýšlíš a snažíš se podsunout.-
Mike17
18:42 01.06.2018 185.149.130.XXXV Monaku měl gumy v dobré kondici každý celý závod. Klidně by to odjeli na jednu sadu. To není argument.
Nevím, jak sis to pouštěl. 35. kolo zajel za 19.5, tedy o 2,5s (ne 3,5) než jezdil před pitem. A důvod? No nečekal bych, že někomu jako ty budu muset vysvětlovat, že výjezd z boxů chvíli trvá. Trochu to trvá rozjet z 60km/h, než když tím místem profrčíš 280. V Prvním sektoru tím ztratil proti obvyklému času 2,4s, ve druhém proti minulému kolu 0,045s a ve třetím 0,027s. Kde máš to Wehrleina?????
A přidám. Hádej kolik ztratil po výměně v prvním sektoru Vettel? 2,4s. Taky ho poslali do provozu, nebo už ti došlo, že srovnávat časy výjezdového kola s normálním, je chyba hodná amatéra sledujícího první závod v životě?
A srovnání s letoškem? Loni Vettel rychlejší PROKAZATELNĚ byl. Zajížděl 1:15.5-16.5 hned jak Kimi zmizel, a Kimi 1:16.8-1:17.6. Letos byl SV prokazatelně pomalejší, časy jsem ti vypsal výš, není co řešit. Dostával od Ricciho nakládačku. Prostě je rozdíl ztrácet 1,2s, nebo 4,1s.
Opět umlácen čísly a ještě k tomu vlastními.-
odin
19:31 01.06.2018 77.240.103.XXXVšak právě. Klidně by to odjeli na stejných pneumatikách. Tak že pokud nebudu chtít používat TR a vyměnit piloty přes boxy, nechám odkroužit prvního celý závod a v předposledním kole ho přezuji na nové. Žádná TR ani overcut se nemůže konat. Pokud zajede druhý v pořadí k pitstopu kdykoliv během závodu, následující kolo zajíždím též a pokrývám undercut. Vítězství mám jisté a můžeš mi tu psát jakékoliv nesmysly s rychlostmi. Prostě ti ty rychlosti nebudou k ničemu.-
Mike17
19:45 01.06.2018 185.149.130.XXXTos to zazdil.
Víš, oni všichni byli na těch nových rychlejší. Kdyby Kimiho pitstop nechali na předposlední kolo. Možá by měl i bod. Ale možná ani ten. Rychleji jak 1:17 jezdila na nových minimálně první šestka, kupodivu včetně Kimiho.
A ano, že měli Vettela zaříznout jsi psal mockrát. Rozumím tomu, jen já říkám TR tomu, že někoho předjet nenechají, ne tomu nechat oba piloty jezdit na volném vzduchu. A že volný oba měli, jsem ti prokázal na všech číslech, i těch tvých.-
odin
08:44 02.06.2018 77.240.103.XXXJO byli všichni rychlejší a proto ti co přezuli dříve klesli pořadím.
Trochu divná rychlost?
Představ si, že by místo Kimiho údajně pokrývali pitstop Bottase Sebem. Což by také šlo. Mohli si vybrat. Vsadím se, že Seb mohl klidně klesnout na třetí flek a jeho obrovská rychlost a ždímání pneumatik, by mu bylo k ničemu. Došlo pro změnu tobě?-
Mike17
10:30 02.06.2018 185.149.130.XXXVšichni neeee... Jen Max, zaseknutý za Bottasem, trápícím se tradičně na žlutých a Kimi, jezdící zoufale pomalu. Stačí se podívat na časy a všichni na nových jezdili časy rychlejší. Včetně Maxe a Kimiho. Znovu ti ty časy vypisovat nebudu.
A Vettela měli pozvat prvního??? Vždyť ty sám jsi tvrdil, že by to byla TR. Vzpomeň si na Malajsii. To byl tvůj hlavní důvod, že to byla TR. A najednou to měli udělat a TR by to nebyla?
Byla, protože by Kimiho s touto rychlsotí téměř jistě podseknul (1:15.2x1:17.0)a to by se Ferrari opět nehodilo ani na hnůj.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
19:45 27.05.2018 185.149.130.XXXNevzpomínám si, že by někdo loni popíral nemožnost předjetí v Monaku. Zkus mi to připomenout. Ale na rozdíl od tebe, nepovažujeme za TR, když stáj nechá oboum svým jezdcům volný prostor k závodění, zvlášť, když Kimi dostal výhodu rychlejších gum. O tom celá loňská diskuse byla.
Ty vidíš TR v tom, že loni neudělali TR proti Vettelovi, jako Kimimu v Maďarsku.-
odin
20:14 27.05.2018 77.240.103.XXXA jéje Mike17 a jeho nesmysly.
Jak to vypadá, když oba piloti mezi sebou závodí bez TR jsme viděli dnes!!! Nebo snad chceš popírat, že Vettel s Ricciardem a RBR s Ferrari závodili? Dokonce Riccciho auto bylo porouchané a přesto jsem si nevšiml, že by měl Ricci vážnější problém s odrážením "útoků" (pokud to tak lze nazývat) Vettela. Také strategie RBR byla nastavena na udržení vedoucí pozice a nikoliv na výměnu pozic, či posunutí lídra za týmového kolegu, tak jak tomu bylo loni.
A Kimi dostal loni výhodu rychlejších gum? Vždyť tvrdší směs byla o 0,7 sec. pomalejší.
Já vidím TR v tom, že loni Kimimu neudělali standardní strategii, která by ho udržela na prvním místě. Což lehce šlo, tak jako to letos předvedli u RedBullíčků. Kdyby Ricciho dnes poslali do středu pole, tak také těžko zvítězí. To je princip o kterém diskutuji.-
Mike17
20:22 27.05.2018 185.149.130.XXXJaké nesmysly. Loni jeli oba několik kol na čistém vzduchu.
A pravdu máš, že měkčí byly rychlešjí. ALE NOVÉ!!!! Vettel nové neměl!
Kimi zajel s těmi novými tvrdšími ihned svá nejrychlejší kola, tedy máš jasný důkaz, kzteré gumy byly rychlejší. A do žádného středu pole Kimiho neposlali. Za celou dobu jen minul jedno auto o kolo zpět, kzteré mu uhnulo. Časy na kolo byly zcela jasné.
Prostě pro tebe je TR i tehdy, pokud Vettela nezaříznou. Ostatně, jako vždy.-
odin
20:41 27.05.2018 77.240.103.XXXSrovnávejme srovnatelné. Co je pro tebe zaříznutí Vettela??? Dnes Vettela zařízli, že dojel druhý???
Podle stejné logiky loni zařízli Kimiho, když dojel také druhý.
Jo a časy jsou ti v Monaku prd platný, když nikoho nepředjedeš. Pak nezbývá, než pomocí TR vyměnit pozice na trati. Ale to jde jen v případě jednoho týmu. Dnes měl Vettel smůlu, že před ním nebyl týmový kolega s konkurenceschopným autem, ale soupeř s autem poškozeným. Asi proto dnes vše skončilo logicky a nikoliv zmanipulovaně jako loni.-
Mike17
20:51 27.05.2018 185.149.130.XXXPromiň, ale FERRARI povlalo Ricciho hned po Vettelovi? Nebo snad RB. Tedy RB dělal TR proti Vettelovi? Všiml sis, že nejezdí v jednom týmu? První větu napíšeš srovnávejme srovnatelné a hned hodíš srovnání souboje v jednom týmu proti souboji mezi různými týmy.
Loni měli oba čistý vzduch. Kdyby zajel Kimi rychlejší časy než Vettel, vyjel by Vettel za ním. Měl to pouze ve vlastních rukách. Tomu TR neříkám. TR říkám tomu, co se dělo v Maďarsku, kde Kimiho jet na čistém vzduchu nenechali.-
odin
21:14 27.05.2018 77.240.103.XXXPrávě, že jsem si všiml, že Ricci a Vettel nejezdí ve stejném týmu. Kdyby totiž jezdili, nikdy by Ricciardo dnešní závod nevyhrál. Na to dám krk, jak mám jen jeden.
Co je tak divného ve srovnání souboje pilotů stejného týmu se soubojem pilotů různých týmů? Pokud jde o férový souboj a ne o týmovou režii? Právě že souboj pilotů různých týmů ukazuje na standardní počínání všech, mnohem více, než souboj uvnitř týmu. Proto dnes nebyl k vidění pitstop vedoucího pilota přehnaně brzy a následné umazávání náskoku až k překlopení pozic.
Jelo se tak, aby ten první udržel vedení a znemožnil druhému jej podtrhnout. Čili přezouvalo se až, když to bylo nutné jak pro vedoucího pilota, tak i pro druhého v poiřadí, čehož si byli i u RedBullů vědomi, že Vettel nebude mít šanci Ricciho předjet delším setrváním na trati. Jak rozdílný přístup v porovnáním s loňskem, že?
Kecy o čistém vzduchu si nech pro větší hlupáky, než jsem já.
Kimi to měl loni ve vlastních rukách mnohem méně, než letos Vettel.-
Mike17
21:25 27.05.2018 185.149.130.XXXFakt by to nevyhrál????? A jak mi prosím vysvětlíš rok 2014???? Hele, dobře bych si rozmýšlel, na co sázíš krk.
Férový souboj byl i loni. Nevím co je neférového na tom, když se 2 piloti snaží volně zajíždět nejrychlejší kola, aniž by jednoho povolali zbytečně do boxů. A KImi byl povolán přehnaně brzy? Nebylo to čistě náhodou po tom, co zajel někdo za ním? Třeba RB, tedy asi stejný postup, jako tebou vychvalovaný dnešní???
A souhlas. Ricciho povolali hned, aby zabránili nějakému závodění mezi nimi. Prostě ty říkáš TR tomu, že 2 piloti zajíždějí volně nejrychlejší svá kola a volné závodění říkáš tomu, když se musí jeden poslušně zařadit za druhého bez možnosti s ním závodit. No, máme opravdu odlišný pohled na to, co je závodění a co TR,
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek