Promočená italská kvalifikace: Hamilton má rekord, za ním bude startovat Stroll a Ocon

Jan Pánek, 2. září 2017, 16:44 Google+

GP Itálie - kvalifikace: Sobota v Monze byla deštivá, kvalifikace byla po Grosjeanově nehodě přerušena na hodinu a půl. Poté se počasí trošku umoudřilo a začala zábava.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 03.09. 00:03) Napište svůj názor
Lewis Hamilton při tréninku v Itálii

Lewis Hamilton při tréninku v Itálii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

První část kvalifikace

Vzhledem k špatným povětrnostním podmínkám se kolona na konci boxové uličky začala tvořit už dvě minuty před zavlátím zelených vlajek. Kromě promočené trati piloty trápily i nízké teploty - 17 °C měla trať, 14 °C vzduch.

Počasí se navíc podle ohlasů týmů a pilotů na začátku kvalifikace začalo zhoršovat. "Očekáváme, že se podmínky budou ještě více zhoršovat," znělo v Grosjeanově rádiu, zatímco Bottas nestačil dobrzdit do první zatáčky.

Problém byl hlavně na cílové rovince, kde piloti dostávali aquaplaning kvůli stojící vodě na trati. První obětí se stal Romain Grosjean, roztočil se jen kvůli přidávání plynu. Jeho auto zůstalo na kraji vozovky. Na trati proto a kvůli špatnému počasí zavlály červené vlajky.

Po incidentu se na trať vydal safety car na inspekci trati, zdali se může závodit. Na trati je zřejmě hodně stojící vody - další inspekce trati bude ve 14:30 hod., do té doby žádné závodění.

Ani o 14:30 hod. nepřišly dobré zprávy - další zdržení o 15 minut. I přestože přestalo pršet, ředitelství závodu nevyslalo piloty na trať ani o 14:45 hod. a odsunulo restart kvalifikace na 15:00 hod. Následně každou čtvrthodinu na trať vyjížděl safety car, až v 16:30 ředitelství závodu ohlásilo restart kvalifikace.

Počasí vypadalo o dost lépe, přestalo pršet a podle informací týmů už by ani nemělo začít. Podmínky na trati se tedy budou zlepšovat. I přesto se hodně jezdců shromáždilo na konci boxové uličky asi dvě minuty před zelenou vlajkou.

Na trať se vydali všichni piloti mimo Grosjeana. Po prvních pokusech se na čelo dostaly mercedesy, za nimi se usadil Vettel. Lance Stroll se na pár okamžiků vyšvihl na třetí místo.

Pořadí se ale měnilo každým kolem. Pět minut do konce začali piloti přezouvat na intermediálky.

Problém při zastávce v boxech zaznamenal Räikkönen, kterému začaly hořet brzdy. Mechanici se jej snažili rychle vypustit na trať, aby se ochladily. Fin ale málem narazil do force indie, která křižovala jeho dráhu, když mířila také přezout.

Ze změti rychlých kol nakonec nejlépe vyšel Valtteri Bottas následovaný Lewisem Hamiltonem, Vettelem, Verstappenem, Strollem, Räikkönenem, Ricciardem a Massou. Naopak nepostupují: Magnussen, Palmer, Ericsson, Wehrlein a Grosjean.

Druhá část kvalifikace

Na začátku druhé části se rozpoutala strategická bitva. Například piloti Mercedesu pokračovali na intermediálkách, ale mnoho pilotů zvolilo gumy do úplného mokra. Důvodem může být i možnost přicházejícího deště.

Pilotům začala dělat problémy poslední zatáčka. Nejdříve se v ní roztočil Vandoorne a po něm Massa. Oba piloti sice mohli pokračovat v kvalifikaci, ale zničili si hned dvě kvalifikační kola.

Do čela se dostal Verstappen před Hamiltonem, Oconem, Hülkenbergem, Kvjatem, a Vandoornem. Piloti se ale neustále zlepšují, po pěti minutách Q2 se na čelo dostal Vettel.

Massa, který se roztočil, se rozhodl přezout z intermediálek na pneumatiky do úplného mokra. Na čele se ale drží piloti s intermediálkami.

Nakonec se ale jako lepší guma zřejmě ukázaly intermediálky, protože se Massa zase vrátil do boxů, pro přechodné pneumatiky zamířil i Perez.

V posledních pokusech se vytáhli někteří mladíci. Vandoorne to dotáhl na 9. místo, Stroll na 5. místo a Verstappen na 3. příčku.

Neostoupili: Perez, Hülkenberg, Alonso, Kvjat a Sainz.

Třetí část kvalifikace

V Q3 zase začalo trochu pršet, piloti se proto tradičně seřadili na konci boxové uličky ještě před startem.

Někteří piloti zase zvolili intermediálky, ale tentokrát to bylo kvůli dešti nejspíše špatné rozhodnutí, jelikož už po prvním kole na trati se oba mercedesy vydaly pro pneumatiky do mokra.

Po prvních pokusech se na čele usadily red bully před Oconem, Räikkönenem, Strollem, Massou a Vandoornem. Hamilton, Bottas a Vettel přezouvali na pneumatiky do mokra, takže ještě neměli na kontě měřený čas.

Hamilton se zařadil na druhé, Bottas na čtvrté a Vettel na osmé místo. Problém je, že red bully na prvních místech dostanou penalizace za výměnu částí pohonné jednotky.

Na pěkném čtvrtém místě se držel Ocon, zatímco Hamiltona povolali do boxů pro nové pneumatiky do mokra. Stroll se vytáhl na 5. místo a Ocon má rozjeté nejrychlejší kolo, v posledním sektoru ale ztratil a zařadil se na třetí příčku.

Po zavlátí šachovnicové vlajky jde do čela Verstappen. Stroll jde na 3. místo, Ricciardo jde na 2. místo. To všechno ale "kazí" Hamilton, který jde do čela! Bottasovi ani Vettelovi se nedařilo, skončili na 6., resp. 8. místě.

To všechno se změní po penalizacích red bullů. Po Hamiltonovi bude startovat Stroll, Ocon a Bottas, Ferrari bude mít třetí řadu.

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:35,554
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:36,702
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:36,841
4. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:37,032
5. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:37,719
6. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:37,833
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:37,987
8. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:38,064
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:38,251
10. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:39,157
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:37,582
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:38,059
13. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:38,202
14. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:38,245
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:38,526
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:40,489
17. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:40,646
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:41,732
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:41,875
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:43,355

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Promočená italská kvalifikace: Hamilton má rekord, za ním bude startovat Stroll a Ocon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 03.09.2017 00:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Oliver Turvey při testech s McLarenem v Bahrajnu

Prezident FIA chce Hondě pomoci, aby zůstala v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud