Úvodní trénink na Red Bull Ringu je kořistí Hamiltona na nejtvrdší směsi

Robert RoBertino Pavelka, 7. července 2017, 11:35 Google+

Devátý závod bychom mohli nazvat "poskandální", protože až do čtvrteční tiskové konference se neustále řešily předchozí skandály. První trénink už ale zaměřil pozornost na další díl šampionátu v prostředí Red Bull Ringu

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 07.07. 18:24) Napište svůj názor
Přípravy na GP Rakouska 2017

Přípravy na GP Rakouska 2017 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

První dopolední klání na Red Bull Ringu uvítalo příjemné počasí - vzduch 23°C, trať o deset stupňů vyšší, západní vítr vykazoval 4,3 km/h a vlhkost vzduchu se zastavila na 56 %. Do tréninku nastoupili dva rezervní jedzci, u Renaultu dostal příležitost Sergej Sirotkin, Force India zase sáhla po Alfonsu Celisovi. Volno tak dostali Nico Hülkenberg resp. Sergio Pérez, který byl také chvilku v záběru televizních kamer v boxu týmu.

Sirotkin byl také první, kdo vyjel na trať, ale jak bývá většinou obvyklé, po odkroužení instalačního kola zase on i za jím jedoucí piloti zase zamířili do boxů. Na první čas jsme si tak museli počkat do 10 minuty půldruhahodinové akce, kdy Max Verstappen na žlutě označené směsi zajel čas 1:09,481. Pak už se časomíra začala plnit výsledky a hodnoty dosažené na jedno kolo postupně klesaly. Kdo však měl potíže s tím zajet měřené kolo byl Kimi Räikkönen. Nejenže se dostal na trať citelně později, ale ještě při nájezdu do rychlého kola netrefil přesně bod v první zatáčce a vyjel mimo trať. První zatáčka byla vůbec značným oříškem i pro další piloty, někteří tu nectili vymezený prostor i vícekrát. Potíže tu měli dvakrát Bottas, jednou Hamilton, Verstappen, po půlhodině po hodinách Vettel dokonce několik desítek metrů jel pozadu v protisměru, než se srovnal a pokračoval v jízdě, Sainz jr. se nevypořádal se zatáčkou také dvakrát.

img-responsive

První zátačka po startu na trati v Rakousku, místo častých problémů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Bottas a Hamilton nejdřív vyzkoušeli ultraměkkou směs, na níž se postupně zlepšovali - Bottas z 1:09,836 až na 1:06,845, Hamilton začal na 1:07,469 a končil časem 1:06,449. Vettel se v jednu chvíli prodral na druhé místo (1:06,759), zatímco Kimi Räikkönen po dalších potížích čekal na svůj první měřený výkon 42 minut! Na superměkké směsi konečně vstoupil do klasifikační tabulky časem 1:07,469.

Velice sympaticky se držely oba McLareny: Vandoorne dokonce v jednu chvíli problikával na týmových monitorech na 5. místě. Zato oba Saubery po celou dobu, kdy už měl každý pilot zajetý nějaký výsledek, jistily poslední dvě místa, shodou okolností za oběma náhradními piloty.

Pokračovaly další incidenty, kromě první zatáčky byly kritickými body zatáčka 4 na nejvyšším bodě okruhu - dřívější turn 3 se číselně posunula díky novému přehodnocení zatáček pro letošní rok. Tam se nevešli například Massa, Hamilton a v samotném závěru Verstappen, který tím možná přerušil nadějné kolo Vettelovi. Uprostřed okruhu se mimo trať vydal Verstappen a Kvjat, přičemž Holanďan na rozdíl od ruského pilota opřel svůj Red Bull pravými koly o bariéru a promptně byl odvolán do boxů. Sainz jr. měl zřejmě oblibu v prozkoumávání únikových zón, protože další hodiny vykroužil i v poslední zatáčce, naštěstí ani jeden incident neznamenal úhonu pro jeho vůz. V poslední dvojzatáčce se otočil i Stroll, z trati tu vyjel Magnussen, věčně nespokojený Romain Grosjean musel část tréninku vypustit kvůli defektu levé přední pneumatiky v první třetině Red Bull Ringu.

Skutečné rozložení sil zatím není zřejmé, piloti evidentně testovali různé druhy směsí, Mercedes třeba vůbec nesáhl pro superměkkou, Red Bull a Ferrari zase nechaly ladem ultraměkkou směs. Jak už bylo řečeno, Lewis Hamilton svého nejlepšího času - jako jediný se dostal pod hranici 1:06,0 - dosáhl na žlutě označené směsi a zajel ho po předchozích 12 kolech. 

Program na Red Bull Ringu pokračuje odpoledne, kdy už se dočkáme i dvojice Nico Hülkenberg a Sergio Pérez

GP Rakouska (Spielberg)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:05,975
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:06,165
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:06,345
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:06,424
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:06,620
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:06,848
7. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:07,283
8. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:07,437
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:07,510
10. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:07,511
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:07,550
12. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:07,594
13. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:07,63
14. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:07,649
15. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:08,041
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:08,074
17. 46 Sergej SIROTKIN rusRenault Sport Formula One Team1:08,586
18. T Alfonso CELIS mexSahara Force India F1 Team1:09,280
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:09,323
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:10,853

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Úvodní trénink na Red Bull Ringu je kořistí Hamiltona na nejtvrdší směsi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 07.07.2017 18:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica během testu s Renaultem ve Valencii

Renault oficiálně potvrdil druhý test pro Roberta Kubicu. Kde si Polák zajezdí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  4. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud