Jen pět kol dnes odjezdil vítěz z Melbourne. Fisichella odstoupil po smyku a poškození pravé strany vozu o pneumatikovou bezpečnostní bariéru. Únik Raikkonenova McLarenu se zastavil na 3,5 vteřinách a následně v 8. kole Fin přenechal vedení Alonsovi poté, co výrazně zpomalil, s technickými problémy zamířil k mechanikům a odstoupil. Jen o kolo později následoval jeho příkladu debutant Friesacher s úplně novým Minardi.
Za vedoucím Alonsem ztrácel po deseti kolech Button 8 vteřin. Třetí Trulli tou dobou působil jako brzdící element a za jeho Toyotou se sjížděla konkurence v čele se čtvrtým Webberem. Šest jezdců jelo ve čtyřech vteřinách, zezadu skupinu stlačoval Barrichello.
V 15. kole předjel Alonso posledního Alberse o kolo a jeho náskok před Butonem činil něco málo přes deset vteřin, avšak Brit začal svoji ztrátu snižovat. Po kolizi s jedním z jezdů Sauberu musel pro nový přední spoiler Massa. První zajel k pravidelné zastávce v boxech Barrichello, ale zakrátko se objevil v boxech znovu a rovnou zamířil do garáže. Na poslední bodovanou příčku se tak posunul Heidfeld.
V technické části byl sice Webber s Williamsem rychlejší, ale na rovných úsecích na Toyotu Trulliho nestačil. Druhý Button boj o vítězství nevzdával a zajel nejrychlejší kolo. Jako by povzbudil týmového kolegu Sata. Japonec ztratil za Webberem nervy a nasadil k předjetí. Jeho manévr sice nevyšel dokonale, ale v šikaně udržel jezdce Williamsu přece jen za sebou.
Ve 22. kole tankovali Trulli a Webber, o kolo později Alonso a Sato. Poté ještě Button. Díky velkému množství paliva z kvalifikace se posunul M. Schumacher až na 3. místo, zajel přitom nejrychlejší kolo závodu a ještě atakoval druhého Buttona. Výborně se první úsek podařil McLarenu, Wurz se po dotankování dostal před Sata. Podobně vyšla strategie i Ferrari. Sedminásobný šampion se vrátil před polovinou závodu od mechaniků na 3. pozici s obrovskými ovacemi domácích tifosi!
Pořadí po prvních zastávkách bylo následující: Alonso, +10s Button, +25s M. Schumacher, +35s Wurz, +39s Sato, +54s Trulli, Webber, Villeneuve, Heidfeld, R. Schumacher, Liuzzi, Coulthard, Massa, Karthikeyan a Monteiro. Webber však byl příliš rychlý a jeho zaváhání využil skvěle jedoucí Villeneuve. M. Schumacher stupňoval svůj tlak a po vteřinách se stále více přibližoval druhému Buttonovi. Massovi se ani podruhé před Coultharda čistě dostat nepodařilo a přestože byl v zatáčce s přehledem dříve Skot, Massa se opřel o jeho vůz a ještě bývalému jezdci McLarenu zahrozil zvednutou rukou.
Po dvou třetinách závodu snížil Schumacher svoji ztrátu na Buttona z 15 na pouhé 3 vteřiny a pravidelně se objevoval v zrcátcích Britova BAR007. Co však bylo podstatné, tou dobou bylo jeho Ferrari nejrychlejším vozem na dráze, neboť rozdíl mezi Alonsem a Butonem se neměnil!
Ve 42. kole zamířil naposledy pro palivo Alonso a klesl na třetí pozici. Startovní pole vedl Button před Schumacherem, jenž ztrácel pouhé 4 desetiny vteřiny. BAR i Ferrari hráli vabank, druhým měl být po poslední zastávce ten, kdo vydrží na dráze déle. Suchumi zmírnil tlak, 16 kol před cílem však zaútočil rychlostí dravce ve chvíli, kdy Brita zablokoval o kolo zpět jedoucí Williams a ujal se vedení. Aby neponechal nic náhodě, zajel další své nejrychlejší kolo, zatímco Button zamířil pro palivo.
O kolo později ho Suchumi následoval a na dráhu se vrátil jen 4 vteřiny za Alonsem. Do cíle zbývalo dost času, konkrétně 13 kol a Schumacherovo Ferrari se blížilo žlutomodrému Renaultu každou zatáčkou. Poslední kola byla ve znamení tohoto duelu a ostatní jezdci byli odsouzeni do role statistů. Mladší bratr Michaela Ralf Schumacher překonal posledními boxy oba Williamsy a dostal se za Trulliho na poslední bodovanou pozici.
5 kol před cílem Schumacher zintenzívnil svůj tlak na maximum, ale Alonso skvěle odolával ledově přesnou defenzivní stopou a nedával obhájci titulu prostor k útoku. Další série útoků přišla tři kola před cílem a svoji porážku Španěl odvrátil v poslední chvíli.
Hrdinou závodu byl bezesporu Michael Schumacher, ale Fernando Alonso svoje vedení udržel a pod šachovnicovou vlajkou projel po zásluze první i v dnešním závodě, čímž triumfoval potřetí v řadě za sebou. Na stupně vítězů se po těžkém úvodu sezony vrátil J. Button a čtvrté místo patřilo Wurzovi při jeho závodní premiéře v barvách McLarenu. Páté místo Sata podtrhuje úspěch BAR a dnešním šestým místem potvrdil Villeneuve důvěru šéfa Sauberu v jeho osobu. Poslední bodované příčky obsadili jezdci Toyoty.