Alonso musí mít dobré kamarády, zlobí se jeho bývalý týmový kolega

Robert RoBertino Pavelka, 27. října 2016, 11:00 Aktualizováno 28.10.2016, 11:20 Google+

Felipe Massa se letos s Formulí 1 po dlouhých čtrnácti sezónách rozloučí. Ve svém obvyklém sloupku nabízí ještě jedno ohlédnutí za americkou Grand Prix, která pro něj znamenala značné rozladění.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.10. 21:06) Napište svůj názor
Felipe Massa se tradičně čtenářům svěřuje se svými pocity

Felipe Massa se tradičně čtenářům svěřuje se svými pocity | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Grand Prix USA je jedním z těch víkendů, které pro mě měly hořkou příchuť. Společně s celým týmem Williams Martini Racing jsme pracovali opravdu dobře a pár kol před koncem jsme měli skutečně výbornou příležitost dokončit závod na pátém místě - to by byla odpovídající odměna za naše celovíkendové úsilí.

Ale vraťme se o něco zpátky do střední části závodu, kdy jsem byl před Sainzovým Toro Rosso asi o šest vteřin. Přijel jsem do boxů, což měla být moje poslední zastávka v závodě a nasadil středně tvrdé pneumatiky. Jakmile jsem vyjel zpátky na trať, byl vyhlášen režim virtuálního safety caru, čehož Sainz využil, aby provedl svou zastávku v boxech. Podařilo se mu vrátit se přede mne s náskokem nějakých pěti vteřin. Ještě nebylo nic ztraceno, protože jsem si uvědomoval, že Sainz bude v závěrečných kolech závodu bojovat s větším opotřebením pneumatik.

Bohužel veškeré mé naděje zhatil Fernando Alonso. Pár kol před koncem závodu jsem v zatáčce 15 svedl souboj se Sainzem a při brzdění mi Carlos trochu zablokoval moji stopu. Podíval jsem se do zrcátek - Fernando byl poměrně dost daleko, takže jsem klidně zvolil širší stopu, abych měl lepší výjezd ze zatáčky. 

img-responsive

Situace před výjezdem VSC | foto: Williams F1 Team

Byla to smůla, protože Alonso pak zkusil nemožný manévr, kdybych tam nebyl, tak by skončil vedle trati. Ve skutečnosti jsem se tam pohyboval a pomohl mu projet zatáčkou. Když se podíváte na záběry z kamery v kokpitu, vidíte, že do zatáčky přijíždí se zablokovanými koly, trefuje mou pneumatiky a tlačí mě z trati ven.

Tím jsem ztratil nejen jedno místo, navíc jsem po kolizi s McLarenem utrpěl defekt. Nakonec jsem díky dodatečné zastávce v boxech skončil až sedmý, ale moje hořkost mě neprovázela při průjezdu cílem. Byl jsem si jistý, že Alonso bude potrestán za předjetí, které bylo evidentně za hranou, navíc o chvíli později při předjíždění Sainze opět vyjel mimo trať. Také tady brzdil pozdě a opět vyjel mimo trať. Alespoň za jeden z těchto manévrů měl být potrestán, stejně jako plno pilotů před ním.

img-responsive

Massa musel v samotném závěru ještě jednou neplánovaně do boxů | foto: Williams F1 Team

Byli jsme povoláni ke komisařům k vysvětlení situace, ale když jsem s nimi mluvil, z výrazu všech přítomných jsem pochopil, že k žádnému trestu nesáhnou. Potom nechápu, proč mě vůbec předvolávali, když chtěli být vůči Fernandovi tolerantní - to mohli udělat, aniž bych u toho musel asistovat. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že má mezi komisaři spoustu dobrých přátel.

Jejich rozhodnutí akceptuji, ale osobně cítím, že to v tomto případě není správné rozhodnutí. Mnohokrát jsme zdůrazňovali nedostatek jednotnosti při takových verdiktech a myslím, že tohle je jeden z takových příkladů. Je škoda, že nás to potkalo právě o americkém víkendu, kdy jsme odvedli jako tým opravdu maximum. Mohli jsme se přiblížit k Force Indii o šest bodů, takhle to byly jenom dva. 

Teď je třeba hodit tyto události za hlavu a soustředit se na náročný víkend v Mexiku. Chci upřímně věřit, že události, které se odehrály v Austinu, nebudou s ohledem na konečné pořadí v Poháru konstruktérů rozhodující. To by pro nás byla jenom další porážka.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Alonso musí mít dobré kamarády, zlobí se jeho bývalý týmový kolega

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.10.2016 21:06 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Williams FW43

Williams ukázal svou formuli pro rok 2020: FW43 barevně překvapil

Zadní část nového Renaultu RS20

"Budoucnost Renaultu v F1 je teď jistější," ujišťuje Abiteboul

Start závodu v Melbourne

Okruh v Albert Parku se dočká úprav. Co se změní?

Pierre Gasly v kombinéze pro sezónu 2020

Gasly se toho nebojí. Jeho cílem je zopakovat pódium z Brazílie

AlphaTauri AT01 - Honda

AlphaTauri prezentuje AT01 - nejlepší ze zbytku pole?

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Mercedes představil nový vůz W11, Hamilton s Bottasem s ním již krouží po dráze

Alfa Romeo C39 na dráze

Nová Alfa Romeo C39 zachycena v černých barvách při prvním testu ve Fioranu

Nový McLaren MCL35

McLaren se snaží u MCL35 vyřešit slabinu středu pole. Key o svém díle, užší karosérii a lehčím lakování

Charles Leclerc, Sebastian Vettel a nový vůz SF1000

Vettel se Leclerca nebojí. "Mou pozici v týmu neoslabil," říká

McLaren MCL35

McLaren ukázal MCL35 - opět blíže k absolutní špičce? + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel se naposledy na stupně vítězů dostal na Monze

"To co děláme, je přesně to, co dělat máme," hájí Ferrari čtyřnásobný šampion

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odhaluje nového partnera a zbarvení pro sezónu 2020 + FOTO

  2. McLaren ukázal MCL35 - opět blíže k absolutní špičce? + VIDEO

  3. Red Bull odhaluje nový RB16, Verstappen ho už prohání po Silverstonu

  4. Mercedes představil nový vůz W11, Hamilton s Bottasem s ním již krouží po dráze

  5. Renault se pochlubil novým RS20 - bude s ním moci bojovat o pódia?

  6. AlphaTauri prezentuje AT01 - nejlepší ze zbytku pole?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud