Od samého začátku třetího tréninku, jemuž vládly docela jiné teploty než včera (vzduch 27°C, trať 35°C, více než dvojnásobně silný vítr vanoucí proti směru jízdy na cílové rovince a 65% vlhkosti vzduchu), bylo jasné, že nikdo nechce promarnit ani minutu - s výjimkou Ferrari. Rudé oře maranellské si v klidu hověly v boxech a sledovaly snažení konkurence na tvrdé směsi. Prvním nositelem základního času 1:36,392 byl Ricciardo a záhy se za ním seřadilo pole v dvojicích - Red Bull a Toro Rosso si zabraly první čtyři místa, za nimi figurovaly oba Williamsy a pak dvojice Mercedesů.
Teprve po dvaceti minutách vyrazili na trať Vettel a Räikkönen, už rovnou na středně tvrdých pneu, ale rozhodně neoslnili (Seb 1:38,659, Kimi 1:39,363). Kdo by čekal další snižování časů, ten by se zlou potázal, naopak ambiciózní duo mladíků "béčka" Red Bullu nadále atakovalo špičku průběžného pořadí. Ovšem jen do té doby, než v závěru druhé dvacetiminutovky vyrazily na bíle označených gumách Mercedesy. Rosberg se jako jediný dostal o pět tisícin pod hodnotu 1:34,0, Hamilton maličko zaváhal před vracečkou za tunelem a tudíž ztratil rozhodující desetiny.
Ferrari v té chvíli za sebou mělo pouze Manory, ale jejich poslední pokusy v závěrečných sedmi minutách nebyly přesvědčivé. Po střední pasáži v kvalifikační simulaci se sice dostaly do první desítky, ale na její chvost a tudíž se u Italů mohlo začít mohutně dumat, co vymyslet na důležitou pozdější hodinu. Mercedes ještě jednou vyjel, ale spíš jen kontroloval situaci, Ricciardo nabuzený dobrým časem (1:34,755, kterým vedl než začal kralovat Mercedes) sice zaznamenal zlepšení, ale pořád mu chyběla půlvteřina.
Byli jsme opět svědky mnoha návštěv za okrajem trati, tentokrát byly nejfrekventovanější zatáčky před podjezdem trati a tradičně Spoon. V první si jízdu za obrubníkem vyzkoušeli například Hülkenberg, v druhé se prohnali mnohem širším obloukem Alonso, Räikkönen; Maldonado a Kvjat si to střihli pro jistotu v obou případech místy, kterými se běžně nezávodí. Ruský pilot navíc ještě zničil první tvrdou sadu masivním probržděním před závěrečnou šikanou, kde krátce poté ztratil Stevens kousek předního spoileru.
Hamiltona tak před kvalifikací může těšit jen nejvyšší rychlost měřená v úseku 130R, kde společně s Grosjeanem dosáhli 312,0 km/h, Rosberg byl o 0,5 km/h pomalejší.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:33,995 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:34,292 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:34,497 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:34,797 |
5. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:34,394 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:35,082 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:35,160 |
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:35,222 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:35,602 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:35,963 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:36,110 |
12. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:36,174 |
13. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:36,199 |
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:36,294 |
15. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:36,307 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:36,360 |
17. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:36,430 |
18. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:36,919 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:39,663 |
20. | 53 | Alexander ROSSI | usa | Manor Marussia F1 Team | 1:39,819 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ