Páteční shrnutí - Turecko

x-o, 5. června 2009, 17:00 Google+

Ohlasy jezdců a týmů na páteční tréninky, shrnutí nových úprav na vozech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B.A.R

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

1. trénink
Teplota vzduchu cca 24, teplota trati cca 35, relativní vlhkost 60 %, rychlost větru 2,5 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Williams
2. Ferrari
3. McLaren
4. Toyota
5. Brawn GP
6. Red Bull
7. Renault
8. Force India
9. BMW
10. Toro Rosso
1x přerušen kvůli opravě umělého trávníku

2. trénink

Teplota vzduchu cca 26, teplota trati cca 42, relativní vlhkost 40 %, rychlost větru 4 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Renault
2. McLaren
3. Williams
4. Red Bull
5. BMW
6. Toyota
7. Brawn GP
8. Ferrari
9. Force India
10. Toro Rosso


Ferrari

Massa: 5. a 11., celkem 59 kol
Räikkönen: 7. a 15., celkem 57 kol

Vůz vypadá na pohled téměř stejně, jedinou úpravou je pravděpodobně jen nová podlaha a střední část difuzoru. Massa není spokojen s pneumatikami, na tvrdších nemá přilnavost, zatímco měkké se rychle drolí. Räikkönen zkoušel změny v nastavení, ale vůz se choval divně, tak se vrátil k původní verzi.
Pneumatiky by se měly zlepšit s vývojem trati, porovnávání časů je dnes ještě složitější než obvykle kvůli silnému větru a velkým změnám podmínek mezi dvěma tréninky. Domenicali je vzhledem k množství paliva ve vozech s výsledky spokojen.

McLaren

Hamilton: 2. a 13., celkem 54 kol
Kovalainen: 10. a 1., celkem 56 kol

Na voze jsou spíše menší změny, konkrétně na předním křídle, spodní části zadního křídla, podlaze a střední části difuzoru. Překvapivě chybělo zadní křídlo s otvorem uvedené v Monaku. Velké novinky jsou údajně v aerodynamickém tunelu, cílem je jejich nasazení v Silverstonu nebo Nürburgringu. Mělo by jít o nové přední křídlo a podlahu.
Podle Kovalainena udělal tým pokrok a vyvážení je dobré. Přesto bude obtížné postoupit do poslední části kvalifikace. Práci mu komplikovaly poruchy ventilu pneumatiky a senzoru rozložení brzdného účinku. Hamilton je spokojen, rychlost je lepší, než čekal (více zde). Podle šéfa týmu Whitmarshe dnes pravděpodobně několikrát zvolili špatnou cestu při změnách nastavení, ale cílem pro zítřek zůstává postup do nejlepší desítky.

BMW Sauber

Kubica: 16. a 3., celkem 57 kol
Heidfeld: 17. a 16., celkem 59 kol

Tým se soustředil na ověřování nového dvojitého difuzoru, musel provést změny v nastavení. Heidfeld měl narozdíl od Kubici potíže s vyvážením. Na programu bylo také porovnávání dvou verzí zadního křídla, mezi další novinky patří protažené kryty předních kol po vzoru McLarenu.


Nový dvojitý difuzor týmu BMW Sauber

Renault


Alonso: 8. a 2., celkem 59 kol
Piquet: 14. a 10., celkem 56 kol

Alonso se soustředil především na ověřování nových dílů (přední a zadní křídlo), práci na nastavení si nechává na zítřek. Zdá se, že Piquet zatím nové přední křídlo nedostal a na programu měl práci s pneumatikami. Technický ředitel Symonds dodává, že i přes solidní umístění se vůz nechová úplně podle představ a zítra bude mít tým hodně práce.

Toyota


Trulli: 3. a 6., celkem 66 kol
Glock: 13. a 14., celkem 65 kol

Toyota do Turecka přivezla upravený difuzor, jehož střední část je nyní prohnutá podobně jako například u McLarenu. Současně nasadila nové okraje zadního křídla, které jsou protažené až k zemi. Dále ověřovala přední křídlo, které přivezla už do Monaka, kde ovšem nefungovalo.
Trulli se soustředil na pneumatiky a je spokojen, nové aerodynamické díly fungují a rychlost na delších vzdálenostech je dobrá. Glock měl menší potíže s vyvážením a s drolením měkké směsi pneumatik. Rychlost se i tak zdá mnohem lepší, než v Monaku.

Red Bull

Webber: 15. a 9., celkem 60 kol
Vettel: 4. a 5., celkem 21 kol

Vettel skončil ve druhém tréninku předčasně, odjel jen tři měřená kola. Při jízdě cítil vibrace, tak raději zastavil, příčinou byl poškozený motor. Bude se muset spolehnout na data, která nasbíral Webber.
Auto nedoznalo velkých změn, tým se soustředil především na ověření dvojitého difuzoru uvedeného v Monaku.

Toro Rosso


Bourdais: 19. a 19., celkem 63 kol
Buemi: 20. a 20., celkem 61 kol

Poslední příčky jsou podle Bourdaise zaviněny nefungujícími pneumatikami, vůz zkrátka nemá přilnavost. Ještě k tomu ho trápí nedotáčivost i přetáčivost současně. Buemi tvrdí, že rychlost na delších vzdálenostech není špatná, ale v jednom rychlém kole nefungují. Oba odjeli vysoký počet kol a díky analýze dat se chtějí do zítřka zlepšit.

Williams

Rosberg: 1. a 7., celkem 64 kol
Nakajima: 6. a 4., celkem 58 kol

Williams nasadil úplně nové přední křídlo a pozměněné plochy zadního křídla. Podle Rosberga úpravy fungují podle očekávání a mohl se soustředit na porovnávání pneumatik. Nakajima si na pneumatiky stěžoval, protože nepracovaly správně.

Force India

Sutil: 12. a 17., celkem 53 kol
Fisichella: 18. a 18., celkem 59 kol

Sutil neměl s vozem problémy, ale podobně jako ostatním jezdcům mu nefungovaly pneumatiky kvůli nízké přilnavosti samotného povrchu. Fisichella měl zpočátku špatné vyvážení, ale během tréninků problém vyřešil.
Vůz doznal menších změn na krytech předních kol, zadním křídle a zadním zavěšení. Větší úpravy by měly být přichystány pro Silverstone.

Brawn GP


Button: 11. a 12., celkem 52 kol
Barrichello: 9. a 8., celkem 58 kol

Podle Barrichella zatím vůz nemá takovou rychlost jako v předchozích závodech, čas ztrácí především v prvním sektoru. Button měl potíže s vyvážením. Cílem je zlepšení díky změně nastavení po analýze shromážděných dat.
Hlavní změnou je nové přední křídlo, které by mělo zlepšit rychlost vozu v rychlých zatáčkách, mezi menší novinky patří upravené zadní zavěšení a nové kryty předních kol.

Bridgestone
Protože je trať využívána jen jednou ročně při závodech F1, je zpočátku velmi špinavá a bez pogumování. Foukal poměrně silný vítr, což znesnadňuje vyhodnocování dat, výměna směsí navíc rozhodí vyvážení auta, což se zatím v takové míře nestávalo.
Většina jezdců byla rychlejší na tvrdších pneumatikách. Ty by měly poskytovat více přilnavosti při vyšší teplotě asfaltu, v případě, že se jeho teplota sníží se situace otočí.
Vytisknout

Diskuze: Páteční shrnutí - Turecko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton překvapen rychlostí McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  3. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  4. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  5. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  6. V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud