Theissen: KERS v roce 2010 nebude!

Petr Hlawiczka, 18. července 2009, 13:00 Google+

Mario Theissen potvrzuje, že Formule 1 po roce upustí od využívání systémů pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a v příští sezóně se již ve vozech neobjeví.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Vývoj moderního a drahého systému, který stejně využívali pouze čtyři stáje (Ferrari, McLaren, BMW a Renault), tak končí poměrně záhy.  Podle týmů výkonnostní výhoda, jíž přinášel, neodpovídala dodatečné hmotnosti monopostů, které KERS využívali. S tímto názorem se ztotožňuje i tým z Hinwilu, byť tuto technologii zpočátku nadšeně propagoval.

Theissen potvrdil, že členové FOTA hlasovali proti KERSu v příštím roce: "Prodiskutovali jsme to v rámci FOTA a většina souhlasila s tím, že KERS příští rok nebudeme využívat. My jsme KERS podporovali, ale nakonec jsme souhlasili s dohodou, takže příští rok budeme bez KERSu. Žáden z členů FOTA nebyl pro jeho používání."

"Přesto si stále myslím, že KERS by byl velmi dobrý, nejen pro BMW jakožto jeho výrobce, ale pro celou Formuli 1, protože se jedná o výbornou inovaci s možností budoucího využití v silničních vozidlech, což Formule 1 zpropagovala a posunula jeho vývoj vpřed. My jej používáme, zahrnuli jsme jej už do projektů věnujících se silničním vozům. Všichni lidé, kteří na něm pracovali pro Formuli 1, nyní pracují v těchto projektech. Takže pro Formuli 1 to moha být opravdu velká věc,"
upřesňuje postoj BMW ke KERSu Theissen.


Mě však toto rozhodnutí vcelku mrzí. Perspektivní systém ani nedostal šanci pořádně se rozvinout, a už je odstřihnut. Pomůže nějak týmům rozhodnutí opustit  tuto technologii v době ekonomické krize k návratnosti vysokých investic do ní vložených? Nestačilo by povolit KERSu vydávat ze sebe více (něpříklad dvojnásobek) než v pravidlech stanovených 80 koní, aby výkonnostní bonus jasně převýšil  negativa plynoucí z hmotnosti navíc?
Vytisknout

Diskuze: Theissen: KERS v roce 2010 nebude!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

McLaren bude KERS využívat do konce sezóny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud