DISKUZE K ČLÁNKU Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší

Společnost Renault Sport F1 přinesla několik zajímavých faktů týkajících se letošních pohonných jednotek. Na čem zakládá své tvrzení, že jsou letošní vozy o 2 sekundy na kolo rychlejší v roce 2013?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 23.09.2014 19:11 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    V F1 je badať pokrok v priebehu roka 2014,... ...čo je veľmi chválihodné a to nielen postupné zrýchľovane a zdokonaľovanie pohonnej jednotky, ale aj jej spoľahlivosti, no účinnosť hybridu nie je taká, aká by mala byť, lebo 50% je sakramensky málo, ak pseudoadiabatický motor s KERSom by zaručil kombinovalú účinnosť 75-80% a s elektromotorom 94 až 97% využitia el. energie. Preto nielen v F1, ale aj následne vo Formule E, ostáva ešte spústa výskumnej práce, aby sme boli tam, kde sa svojim výskumom, usilovnosťou a zručnosťou dopracoval dr. Nikola Tesla, veľký vedec a humanista. 01

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Klobása

      89.103.36.XXX
      Kolik energie bude žrát ten chladič vstupního vzduchu?
      Když si představím léto (+30C) a ten objem vzduchu, který proletí motorem.... Vychladit ho na -20C asi nebude úplně zadarmo...
      To již soudruzi z RTU neuvádějí - bo se jim to nehodí. Samosebou to není zahrnuté ani v jejich superúčinnosti. To bude zřejmě důvod proč se to nedělá.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      No jo, ale při takové účinnosti by jim zase netopilo topení14

      + 8 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zipp

        zipp

        89.103.223.XXX
        -20°C?

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Vstup zo sacieho potrubia,.. ...motora 1,6 V6 Turbo od turba, ktoré dodáva taký objem V vzduchu, pri tlaku p = 2,8 baru, aby na vstupe do motora cez Venturiho trubicu bolo zabezpečené kritické prúdenie (teda bízke rýchlosti zvuku), potom plati v mieste najužsej časti vzťah : - p.V = - T.R a na základe tohto matematického dôkazu ti zaručujem, že ak je tam podtlak, tak je tam aj mínusová teplota. A je to úplne zadarmo, lebo srýco Venturi, to vynašiel pred niekoľkými storočiami. 11 A ak si priateľ Fyziky, alebo Termodynamiky, ktorá je jej alplikáciou, tak tomu musíš rozumieť.
        Inak nie je to žiadna novinka, lebo na podobnom princípe, lenže s predchladením v systéme s veľkým množstvom takýchto minitrubíc, kde v protismere preteká stlačený vodík, pacuje preplňovaný tryskový motor Sabre, raketoplánu Stylon, vyvinitý na zásobovanie staníc ISS a prímestskú dopravu na Mesiac, ktorý chladí vstupný vduch prúdiaci do spaľovacej komory až na - 140 stupňov Celsia, letiaci v atmosfére dráhou, ktorá je obrátením balisticke krivky (európsky projekt raketoplánu) na prah atmosféry, kde prepína na pohon kyslík a vodík a dosahuje rýchlosť tuším 5,8 Machu a potom rýchlosť zvyšuje až na 20. Takže vodík ktorý expanduje do spaľovacej komory, odovzdáva chlad vstupujúcemu vzduchu z atmosféry. Raketoplán totiž nemusí mať potom prídavné nádrže a kozmonauti nezhoria, ako v predošlých misiách. 01
        Ako teda vidíš, keď si sa mal učiť predmety, ktorých poznatky si mal potom aplikovať v odborných predmetoch a bol si na pive, alebo na blici, neviň mňa, že to nemôžeš pochopiť. 06

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Áno,.. ...monopost by neporeboval chladič, mal by len vnútorný obeh v bloku motora, ak by bol vodník, alebo vzduchom chladený, ako motor Tatry V6 pre autogros, ktorý by bol vyťahčený, mal by pneumaticky ovládaný rozvod a pridané turbo a zmenšený zdvih o 23 mm, čím by dosiahol 1,6 litra, preto by potom o to mohla byť lepšia aerodynamika vozidla a Plešiak z Ferrari nemusel odísť. 01 MGU-H by nepotrebovali a ušetrili by zdroje. 01 Kapišo ? 11 18

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        S 66% paliva dosahují podobného výkonu. Takže je asi účinnost vyšší, ať už chladí cokoliv na jakoukoliv teplotu. ;)

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Dali by tam bufík a tím by to zachránili 12
        Ostatně motory TDi a i jiných výrobců s tímto problémem už delší čas.
        Ty motory prostě při topení bez bufíku větší auto neohřejí a nebo jsou na 60°C

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Aha, bufík to mě nenapadlo14

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Klobása

          89.103.36.XXX
          Takže ty si vykládáš ten vztah tak, že kdekoli je podtlak je automaticky mínusová teplota ??? Zjednodušení na entou :). Zábavné... netřeba dále komentovat.
          Jinak o stavové rovnici ideálního plynu tuším - pokud jsi měl na mysli tu (potom ti ale vypadla jedna jedna proměnná). Podotýkám, že ze školy jsem dlouho a nejsem rozhodně "thermodynamik" - takže dokážu kousnout i to, že nemám pravdu.
          Jinak pro dva stavy téhož plynu (např.vzduchu) platí: (p1*V1)/T1 = (p2*V2)/T2, neboli pV/T=konst.
          Tvoje věta "a je to úplně zadarmo" je také docela dobrá - tvrdíš, že dokážeš chladit plyn bez dodání práce (energie)?

          Až to vyrobíš tak malé, že se to někam vejde (nehledě na formuli) a bude to chodit bez potíží (a kapalného vodíku) rozumnou dobu - budeš za vodou.
          Prodat bys to asi uměl (lidem co nevědí), ale potřebuješ to i ukázat (vyrobit).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama