DISKUZE K ČLÁNKU Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší

Společnost Renault Sport F1 přinesla několik zajímavých faktů týkajících se letošních pohonných jednotek. Na čem zakládá své tvrzení, že jsou letošní vozy o 2 sekundy na kolo rychlejší v roce 2013?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 23.09.2014 19:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SebVonVett (Hlasovalo 12 lidí) 17.09.2014 22:12
To mi připadá, jako když zdravý člověk … »
» SebVonVett (Hlasovalo 10 lidí) 18.09.2014 12:18
Koukám, většině příspěvkům se efektivně … »
» SebVonVett (Hlasovalo 8 lidí) 19.09.2014 11:37
Přesně jsem věděl, že pan rýpal "anonym… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    94.112.221.XXX
    A co tam máš dál? 18

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Panek

    89.24.149.XXX
    Loňskou rychlost s letošní nelze srovnávat Jelo se na jiné trati. Nezapomeňte na úpravu obrubníků a také na přísnější dohled na dodržování limitu trati.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    hybridy Řekl bych, že plivání na současný stav pohonných jednotek v F1 je naprosto zbytečné a hloupé, protože je předčasné. Odpůrci současné F1 také na začátku sezóny jenom chrlili žluč a síru ze svých nevymáchaných tlam. Stěžovali si na vše. Na zvuk, na rychlost, na spolehlivost, na vzhled... A už v polovině sezóny je znát obrovský pokrok. Za tři roky budou argumenty odpůrců postrádat smysl, protože budou překonané.
    Jsme na začátku další etapy F1, tak proč nedat vývojářům trochu času, aby ukázali, čeho jsou schopni?03 Vyrobit auto na dálkové ovládání, které jezdí 500 km/h jako po kolejích a které řídí naprogramovaný autopilot, je pro mnohé konstruktéry TOP týmů možná lehčí, než dát nynějším pilotům do ruky vůz, schopný konkurovat letošním Mercedesům v prostředí nynějších pravidel.04
    Nenadávejme a těšme se z přibývajícího množství koukatelných závodů.

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      Ale ten zvuk je hroznej, měli by aspoň upravit pravidla, aby motory točily aspoň 15000/min., to by snad trochu pomohlo07

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Tak, já mám taky výhrady. A ne jen ke zvuku. Ale přeci nemohu chtít, aby vše bylo okamžitě dokonalé.03
        Na jednu stranu chápu kritiky. Protože každý srovnává se stavem F1, který byl v období +- jeho puberty. Na druhou stranu nelze "vyhovět" všem najednou.18 03
        Mě také fascinovaly vozy F1, které na satrém Nürburgringu skákaly a zatáčky projížděly smykem. Jejich zvuk jsem si také dlouho fixoval v paměti a pozdější kvílení a pištění jsem nesnášel.03 Ale časem jsem si zvykl a přišet i tomuto období F1 na chuť.
        Musíme se holt smířit s tím, že nastala změna. Do značné míry změna vynucená a možná i zbytečná. Na to ať si udělá každý svůj názor. Pokud ale tato změna přinese více "závodění", více soubojů taktických, strategických i řidičských, jsem všemi deseti pro. A nad nedostatky ochotně přivřu oko.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Mně zase neseděly zvukově starý auta f1, nízký otáčky a prodlevy v řazení(třeba Cosworth DFV okolo 10000/min.), připomíná mně to nižší série. Optimální podle mně byl V10 2004, 2005.
          Hlavně ty otáčky dřív šli nahoru postupně, tak se na to dalo zvyknout, takový V8 3,5 z roku 94, kterej točil okolo 15000 taky nebyl vůbec špatnej.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.229.XXX
      Mám-li mluvit za sebe, tak v zásadě nic nemám proti novým pohonným jednotkám a pokroku vůbec.
      Mám hodně proti tomu, když mne Renault má za blbce a snaží se mi podsunout takhle trapně zmanipulovaná čísla. To je jak o té víře ve statistiku, kterou si sám sfalšuji. Ať řeknou "hele, už po půl roce už to začíná být zajímavý, má to potenciál a do roka a do dne to bude dál, než předchozí x let piplaná evoluce" a já budu v pohodě. Ale to, co vyplodili v tomhle článku - sorry, ale Renault u mne klesl o hodně stupínků dolů.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        V zásadě souhlasím. PR kecy mě také dovádějí k zuřivosti. Však možná víš.03

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    193.228.234.XXX
    Huhukoktejl Mně se současná formule celkem líbí, líbí se mi ERS, DRS a tyhle věci ....
    Výhrady mám:
    1. nos - ale snad se to příští sezoný podaří vyladit
    2. omezení paliva - podle mne by na to měli tlačit na maximum po celý závod a ne spořit
    3. zvuk - i když popravdě, zvyknul jsem si na něj a dá se říct, že se mi i líbí, ale má to velké ale.. byl jsem letos na dvou VC a dokud jezdí F1 tak to zní dobře, jak ale vyjede stará F1 nebo vozy GP2, objeví se nostalgické vzpomínky na ten pravý ZVUK
    4. přerozdělování financí, kdy jsou slabší týmy diskriminované a už jen z této logiky věci se nemohou na ty nejlepší dotáhnout

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SebVonVett

    SebVonVett

    79.127.137.XXX
    Koukám, většině příspěvkům se efektivně sterilní grglání líbí. Pak může být p.Todt spokojen. Jestli je dvojrypáček Lotusu, mravenečník Ferka a pinďour Force Indie pokrok, tak se musím smát. Lonský "neefektivní" auta byla o 20km pomalejší a přece letošním "moderním" naloží půl vteřiny na kolo (v Monze). Každý se ohání s maximálkou 362km a kde jsou antigravitační průjezdy v tech.pasážích. V p****i....

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Nosy by měly příští rok zmizet. Jsou zatím o půl vteřiny pomalejší, ale vsadím se, že příští rok budou rychlejší. A rychlost v zatáčkách omezit museli, pokud by je neměli řídit roboti snášející vyšší G. 19

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SebVonVett

        SebVonVett

        79.127.137.XXX
        Nevím že by v r.2003, kdy bylo přítlaku až až, jezdily antiGé supermani. Montoya, Schumi, Alonzo spolu s ostatními to vydrželi....

        + 6 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          No zas tak moc přítlaku navíc neměli. Stačí porovnat časy na kolo a připočíst rozdíly ve výkonu motoru. Odhaduji, že měly přítlaku asi tolik co budou mít tyto vozy za dva tři roky.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          Ono je to dost o pneu, pokud to nevíš...

          + 4 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SebVonVett

            SebVonVett

            79.127.137.XXX
            Myslíš to černé a kulaté? Dík že jsi mě poučil..

            + 7 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Třeba drážkované nebo hladké? Nebo máš pocit, že je to jedno? 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • XR

              78.157.160.XXX
              Pokud myslíš pneumatiky, tak ty kulaté nejsou.

              + 10 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • SebVonVett

                SebVonVett

                79.127.137.XXX
                Přesně jsem věděl, že pan rýpal "anonym" se na slovo kulaté chytne a taky chytl. :) Jinak přiznávám že jsem se s r.2003 seknul o sezonu. Libor to napsal na výbornou s hvězdičkou. Nicméně jsem hodnotil letošní formuli ohledně přetížení a géček právě se sezonou 2004 (oprava), kdy museli piloti snášet daleko větší fyzikální nároky než nyní a taky to vydrželi. Teď mě napadá, že v r.1981-82 to muselo být ještě extremější, když byly wingcary na vrcholu. Místo toho letos sledujeme spotřebu paliva, stav rekuperací, dobíjení akumulátorů a pod. Na tohle grglání si nezvyknu, sorry (můj problém). Ještě že mi to Renault tímto článkem vysvětlil, hned jsem "klidnější"...

                + 8 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Jsi stejně anonymní jako já. Nikoho jsi nenachytal, pouze jsi ukázal, jaký jsi "odborník." Takovou hloupost můžeme tolerovat u dítěte mateřské školy. Ono to vypadá, jako legrační otázka, ale pneumatiky samozřejmě nejsou kulaté. Až budš mít chvilku, tak se mkrni na své auto: dole jsou zploštělé - a právě tato deformace v místě styku pneumatiky s vozovkou je pro její výkonnost fundamentální. Nejenže ovlivňuje množství gumy na zemi, ale má také podstatný vliv na proudění vzduchu, obzvlášť v zadní části monopostu.

                  + 8 / − 11

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • XR

          78.157.160.XXX
          V roce 2003 měly vozy méně přítlaku než loni.

          + 6 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama