DISKUZE K ČLÁNKU Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší
Společnost Renault Sport F1 přinesla několik zajímavých faktů týkajících se letošních pohonných jednotek. Na čem zakládá své tvrzení, že jsou letošní vozy o 2 sekundy na kolo rychlejší v roce 2013?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Klobása
19:11 23.09.2014 89.103.36.XXX
Takže ty si vykládáš ten vztah tak, že kdekoli je podtlak je automaticky mínusová teplota ??? Zjednodušení na entou :). Zábavné... netřeba dále komentovat.
Jinak o stavové rovnici ideálního plynu tuším - pokud jsi měl na mysli tu (potom ti ale vypadla jedna jedna proměnná). Podotýkám, že ze školy jsem dlouho a nejsem rozhodně "thermodynamik" - takže dokážu kousnout i to, že nemám pravdu.
Jinak pro dva stavy téhož plynu (např.vzduchu) platí: (p1*V1)/T1 = (p2*V2)/T2, neboli pV/T=konst.
Tvoje věta "a je to úplně zadarmo" je také docela dobrá - tvrdíš, že dokážeš chladit plyn bez dodání práce (energie)?
Až to vyrobíš tak malé, že se to někam vejde (nehledě na formuli) a bude to chodit bez potíží (a kapalného vodíku) rozumnou dobu - budeš za vodou.
Prodat bys to asi uměl (lidem co nevědí), ale potřebuješ to i ukázat (vyrobit).
Jinak o stavové rovnici ideálního plynu tuším - pokud jsi měl na mysli tu (potom ti ale vypadla jedna jedna proměnná). Podotýkám, že ze školy jsem dlouho a nejsem rozhodně "thermodynamik" - takže dokážu kousnout i to, že nemám pravdu.
Jinak pro dva stavy téhož plynu (např.vzduchu) platí: (p1*V1)/T1 = (p2*V2)/T2, neboli pV/T=konst.
Tvoje věta "a je to úplně zadarmo" je také docela dobrá - tvrdíš, že dokážeš chladit plyn bez dodání práce (energie)?
Až to vyrobíš tak malé, že se to někam vejde (nehledě na formuli) a bude to chodit bez potíží (a kapalného vodíku) rozumnou dobu - budeš za vodou.
Prodat bys to asi uměl (lidem co nevědí), ale potřebuješ to i ukázat (vyrobit).
Libor
00:34 23.09.2014 89.190.61.XXX
Mně zase neseděly zvukově starý auta f1, nízký otáčky a prodlevy v řazení(třeba Cosworth DFV okolo 10000/min.), připomíná mně to nižší série. Optimální podle mně byl V10 2004, 2005.
Hlavně ty otáčky dřív šli nahoru postupně, tak se na to dalo zvyknout, takový V8 3,5 z roku 94, kterej točil okolo 15000 taky nebyl vůbec špatnej.
Hlavně ty otáčky dřív šli nahoru postupně, tak se na to dalo zvyknout, takový V8 3,5 z roku 94, kterej točil okolo 15000 taky nebyl vůbec špatnej.
anonym
13:32 21.09.2014 94.112.221.XXX
Tak jo, budeme tedy dělat pokroky nehledě na to, jaká zrovna ve světě panuje situace. Hochu vzpamatuj se, tyhle změny (podle tebe nutné, abychom náhodou nežily postaru) odrovnávají už i zavedené týmy:
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
rock
15:56 19.09.2014 37.188.229.XXX
Mám-li mluvit za sebe, tak v zásadě nic nemám proti novým pohonným jednotkám a pokroku vůbec.
Mám hodně proti tomu, když mne Renault má za blbce a snaží se mi podsunout takhle trapně zmanipulovaná čísla. To je jak o té víře ve statistiku, kterou si sám sfalšuji. Ať řeknou "hele, už po půl roce už to začíná být zajímavý, má to potenciál a do roka a do dne to bude dál, než předchozí x let piplaná evoluce" a já budu v pohodě. Ale to, co vyplodili v tomhle článku - sorry, ale Renault u mne klesl o hodně stupínků dolů.
Mám hodně proti tomu, když mne Renault má za blbce a snaží se mi podsunout takhle trapně zmanipulovaná čísla. To je jak o té víře ve statistiku, kterou si sám sfalšuji. Ať řeknou "hele, už po půl roce už to začíná být zajímavý, má to potenciál a do roka a do dne to bude dál, než předchozí x let piplaná evoluce" a já budu v pohodě. Ale to, co vyplodili v tomhle článku - sorry, ale Renault u mne klesl o hodně stupínků dolů.
odin
15:47 19.09.2014 77.240.96.XXX
Tak, já mám taky výhrady. A ne jen ke zvuku. Ale přeci nemohu chtít, aby vše bylo okamžitě dokonalé.
Na jednu stranu chápu kritiky. Protože každý srovnává se stavem F1, který byl v období +- jeho puberty. Na druhou stranu nelze "vyhovět" všem najednou.
Mě také fascinovaly vozy F1, které na satrém Nürburgringu skákaly a zatáčky projížděly smykem. Jejich zvuk jsem si také dlouho fixoval v paměti a pozdější kvílení a pištění jsem nesnášel. Ale časem jsem si zvykl a přišet i tomuto období F1 na chuť.
Musíme se holt smířit s tím, že nastala změna. Do značné míry změna vynucená a možná i zbytečná. Na to ať si udělá každý svůj názor. Pokud ale tato změna přinese více "závodění", více soubojů taktických, strategických i řidičských, jsem všemi deseti pro. A nad nedostatky ochotně přivřu oko.
Na jednu stranu chápu kritiky. Protože každý srovnává se stavem F1, který byl v období +- jeho puberty. Na druhou stranu nelze "vyhovět" všem najednou.
Mě také fascinovaly vozy F1, které na satrém Nürburgringu skákaly a zatáčky projížděly smykem. Jejich zvuk jsem si také dlouho fixoval v paměti a pozdější kvílení a pištění jsem nesnášel. Ale časem jsem si zvykl a přišet i tomuto období F1 na chuť.
Musíme se holt smířit s tím, že nastala změna. Do značné míry změna vynucená a možná i zbytečná. Na to ať si udělá každý svůj názor. Pokud ale tato změna přinese více "závodění", více soubojů taktických, strategických i řidičských, jsem všemi deseti pro. A nad nedostatky ochotně přivřu oko.
odin
13:09 19.09.2014 77.240.96.XXX
hybridy Řekl bych, že plivání na současný stav pohonných jednotek v F1 je naprosto zbytečné a hloupé, protože je předčasné. Odpůrci současné F1 také na začátku sezóny jenom chrlili žluč a síru ze svých nevymáchaných tlam. Stěžovali si na vše. Na zvuk, na rychlost, na spolehlivost, na vzhled... A už v polovině sezóny je znát obrovský pokrok. Za tři roky budou argumenty odpůrců postrádat smysl, protože budou překonané.
Jsme na začátku další etapy F1, tak proč nedat vývojářům trochu času, aby ukázali, čeho jsou schopni? Vyrobit auto na dálkové ovládání, které jezdí 500 km/h jako po kolejích a které řídí naprogramovaný autopilot, je pro mnohé konstruktéry TOP týmů možná lehčí, než dát nynějším pilotům do ruky vůz, schopný konkurovat letošním Mercedesům v prostředí nynějších pravidel.
Nenadávejme a těšme se z přibývajícího množství koukatelných závodů.
Jsme na začátku další etapy F1, tak proč nedat vývojářům trochu času, aby ukázali, čeho jsou schopni? Vyrobit auto na dálkové ovládání, které jezdí 500 km/h jako po kolejích a které řídí naprogramovaný autopilot, je pro mnohé konstruktéry TOP týmů možná lehčí, než dát nynějším pilotům do ruky vůz, schopný konkurovat letošním Mercedesům v prostředí nynějších pravidel.
Nenadávejme a těšme se z přibývajícího množství koukatelných závodů.
XR
11:55 19.09.2014 109.81.245.XXX
Jsi stejně anonymní jako já. Nikoho jsi nenachytal, pouze jsi ukázal, jaký jsi "odborník." Takovou hloupost můžeme tolerovat u dítěte mateřské školy. Ono to vypadá, jako legrační otázka, ale pneumatiky samozřejmě nejsou kulaté. Až budš mít chvilku, tak se mkrni na své auto: dole jsou zploštělé - a právě tato deformace v místě styku pneumatiky s vozovkou je pro její výkonnost fundamentální. Nejenže ovlivňuje množství gumy na zemi, ale má také podstatný vliv na proudění vzduchu, obzvlášť v zadní části monopostu.
SebVonVett
11:37 19.09.2014 79.127.137.XXX
Přesně jsem věděl, že pan rýpal "anonym" se na slovo kulaté chytne a taky chytl. :) Jinak přiznávám že jsem se s r.2003 seknul o sezonu. Libor to napsal na výbornou s hvězdičkou. Nicméně jsem hodnotil letošní formuli ohledně přetížení a géček právě se sezonou 2004 (oprava), kdy museli piloti snášet daleko větší fyzikální nároky než nyní a taky to vydrželi. Teď mě napadá, že v r.1981-82 to muselo být ještě extremější, když byly wingcary na vrcholu. Místo toho letos sledujeme spotřebu paliva, stav rekuperací, dobíjení akumulátorů a pod. Na tohle grglání si nezvyknu, sorry (můj problém). Ještě že mi to Renault tímto článkem vysvětlil, hned jsem "klidnější"...
Libor
00:05 19.09.2014 89.190.61.XXX
O dost větší přítlak byl díky pneu právě že až v roce 2004. Ferrari bylo v Austrálii 2004 o 2,5 vteřiny rychlejší než v 2003. ( je teda pravda, že Ferrari sezonu 2003 zahajovali s přepracovaným F2002) . Ale celkově byly auta 2004 o dost rychlejší, než 2003. 2004 byla F1 nejrychlejší vůbec.
Jens
20:58 18.09.2014 78.157.160.XXX
Jsem pořád stejný, když mám názor - byť opačný než většina, tak se za něj nestydím. Když je stejný jako tvůj, tak to neznamená, že někdo šel do sebe. A nezlob se, s anonymy nemíním diskutovat. Slušný člověk si zvolí aspoň nick, pokud chce navazovat na minulé diskuse. Od tebe je to vůče mě nefér, anonymů tady jsou stovky a jejich příspěvky často vypadají jako diskuse schizofrenika.