Marussia v Jerezu odhaluje nový monopost MR03 (+foto)

Petr Hlawiczka, 30. ledna 2014, 15:30 Google+

Ruská stáj Marussia dnes konečně odhalila nový vůz, který do Jerezu dorazil s dvoudenním zpožděním. Po krátkém představení se s ním bude snažit co nejdříve připojit k ostatním týmům a vyjet na trať.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 31.01. 00:57) Napište svůj názor
Marussia

Marussia | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Designem odpovídá na dramatické změny v technických pravidlech, jejichž velikost dokládá i loučení s atmosférickými motory, s nimiž jsme se v F1 setkávali od roku 1988. Jejich místo zaujímají nové 1,6litrové V6 turbomotory.

Malá skupinka designérů zahájila práce na MR03 již v roce 2012. Do nového vozu bylo přeneseno  jen několik z 11 212 dílů, z nichž se skládal předchozí MR02. Výsledkem je podle hlavního designéra Johna McQuilliama "vůbec nejlepší optimalizace výkonnosti versus inovace versus designová integrita."

"Během roku 2012 jsme analyzovali každý prvek vozu - od špičky nosu po odtokovou hranu zadního křídla s vědomím, jak radikálně odlišný bude vůz MR03 po tak velké změně technických pravidel.

Ohromně jsme těžili ze stability našich designových týmů - stejné osoby byly na počátku a nyní uzavírají proces trvající 24 měsíců. Myslím si, že právem můžeme být hrdi na způsob, jakým jsme odpověděli na tak významnou výzvu a na kvalitu vozu, s nímž jsme přišli v podobě MR03.

Auto bylo vyrobeno a dokončeno dle velmi vysokých standardů, zatímco se nám podařilo zachovat naše cíle v oblasti úspory hmotnosti s klíčovým důrazem na náš výborný záznam v podobě spolehlivosti.

Největší designovou výzvou bylo bezpochyby chlazení. Patří to už k jedné z oblasti, s kterou jsme nejen potěšeni po designové stránce, ale také pokud jde o míru inovace u našeho řešení. Zcela nové rozložení předního a zadního zavěšení je výsledkem nových aerodynamických pravidel, která kladou větší důraz na mechanickou výkonnost s tím, že mechanické systémy jsou nyní mnohem relevantnější pro skutečné silniční vozy," vysvětluje McQuilliam.

mr03
Marussia MR03 vyráží ke svému prvnímu kolu v Jerezu (foto: Marussia F1 Team)

"U Marussie máme mladé, ale zkušené a extrémně talentované skupiny inženýrů a techniků, kteří obrovským dílem přispěli k našemu pokroku v minulých letech, jak jsme viděli z pokroků mezi roky 2012 a 2013.

Navrhnout vůz, s nímž jsme začali v roce 2012, s integrací celého nového pohonného ústrojí a zároveň tvrdě tlačit na splnění našeho cíle v šampionátu konstruktérů 2013, je dokladem rozsahu, do kterého jsme jako technická organizace vyspěli," uvádí šéf týmu John Booth.

A jaký je letošní cíl Marussie po obsazení 10. místa v loňském šampionátu? "Musíme zmírnit to, že je letošní sezóna obestřena mnoha neznámými povahou našeho týmu, který je vysoce ambiciózní a vždy po sobě žádá více.

Cílem je pohybovat se kupředu, což znamená být v pozici, kdy se už nebudeme muset zaměřovat na nebezpečí zezadu, ale místo toho bojovat s týmy před námi. Na spekulace o relativní výkonnosti je přesto velmi brzy. O tom budeme možná moci hovořit s důvěrou až v Austrálii za 45 dní," upozorňuje šéf týmu, který je vděčný za podporu svých partnerů - dodavateli motorů Ferrari a společnosti McLaren Applied Technologies.

Tým budou v letošní sezóně opět reprezentovat Jules Bianchi a Max Chilton, kteří za něj závodili i v minulé sezóně.

mr03
Marussia MR03 (foto: Marussia F1 Team)

 

Technické specifikace Marussie MR03

Šasi
- označení: MR03
- monokok: kompozit z uhlíkových vláken
- přední zavěšení: ramena zavěšení z uhlíkových vláken a prvek push-rod řídící vnitřní torzní tyč
- zadní zavěšení: ramena zavěšení z uhlíkových vláken a prvek pull-rod řídící vnitřní torzní tyč


- elektronika: MAT SECU TAG 320/Scuderia Ferrari
- karosérie: uhlíková vlákna
- pneumatiky: Pirelli P Zero
- maziva a kapaliny: Shell
- rádio: Riedel
- kola: BBS

- brzdový systém: kotouče a destičky uhlík/uhlík se zadním elektronickým systémem
    (brake by wire)
- brzdové třmeny: AP Racing
- hlavní válce: AP Racing

- řízení: hydraulický systém s posilovačem (PAS) navržený týmem Marussia F1
- vybavení: volant včetně MAT PCU8 displeje navržený týmem Marussia F1
- palivový systém: gumový měchýř ATL s kevlarovou výztuhou
- chladicí systém: Marussia F1 tým
- hasicí systém: FEV systém schválený FIA
- pásy: Sabelt

Rozměry:
- celková šířka: 1800 mm
- rozvor kol: 3 700 mm

Motor
- objem 1,6 litru
- max. otáčky: 15 000
- přeplňování: jedno turbo
- průtok paliva: max. 100 kg/hod
- kapacita palivové nádrže: 100 kg
- konfigurace: V6 90 °C
- počet válců: 6
- vrtání: 80 mm
- zdvih: 53 mm
- počet ventilů: 4 na válec
- vstřikování: přímé, 500 barů
- počet jednotek na jezdce: 5 na sezónu

ERS systém
- energie baterií: 4MJ na kolo
- výkon MGU-K: 120 kW
- maximální otáčky MGU-K:  50 000 ot/min
- maximální otáčky MGU-H: 125 000 ot/min

Převodové ústrojí
- podélně uložená převodovka Ferrari
- hydraulický diferenciál s omezenou svorností řízený servem
- poloautomatická, sekvenční a elektronicky řízená převodovka s rychlým řazením, osm rychlostí
    + zpátečka

Vytisknout

Diskuze: Marussia v Jerezu odhaluje nový monopost MR03 (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 31.01.2014 00:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Lékaři v Grenoblu zahájili proces probouzení Schumachera z umělého spánku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud