Toro Rosso slibovalo v Monaku velké úpravy - Co se na voze STR6 změnilo?

Petr Hlawiczka, 3. června 2011, 06:50 Google+

Toro Rosso si pro sezónu 2011 naplánovalo dva významné balíky úprav svého monopostu STR6. Ten první přišel v Monaku, dalšího se dočkáme v pozdější fázi sezóny.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.06. 16:09) Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Hlavní inženýr Toro Rosso Laurent Mekies již před měsícem na stránkách týmu uvedl: "Velké kroky v oblasti vývoje vozu během roku jsme naplánovali už před začátkem sezóny. Významný krok vpřed učiníme v Monaku a další později během sezóny. Máme v plánu tyto dva kroky, snad nám pomohou hodně zlepšit výkonnost." K jakým velkým změnám na voze došlo během posledního závodního víkendu?

str6

 

Zadní křídlo
Tým představil v Monaku, kde se všichni honili za maximálním přítlakem nádherně tvarované zadní křídlo s neobvykle zakřivenými profily jak na náběžných, tak i na odtokových hranách. Na tomto okruhu se všichni snažili získat maximální přítlak.

Křídlo Toro Rosso se snaží elegantně rozdělit rovnoměrně zátěž po celé jeho šířce a je nápaditě trojrozměrně tvarováno v oblasti separátorů, kde se hlavní profil spojuje s horní klapkou, a v místech, kde se nachází mechanismy pro změnu její polohy (DRS). Není jeden uprostřed, jako například u McLarenu či Red Bullu, ale jsou dva v necelé třetině délky od okrajů (viz zelené šipky).

zadni_kridlo

Cokoliv prochází mezerou mezi profily, způsobuje problémy s oddělováním proudů vzduchu pod povrchem křídla a tudíž ke snížení celkové efektivity, proto je v této oblasti tak precizně tvarováno.

Ve spodní části nad difuzorem přibylo uprostřed v povolené 15 cm zóně další křidélko (zelená šipka) pro další navýšení přítlaku. Menší modrou šipkou je vyznačena úprava zadního zavěšení, které si popíšeme dále.

kridelko

 

Zadní zavěšení
V Monaku se kvůli vylepšení proudění vzduchu nacházelo spodní rameno zadního zavěšení na voze STR6 mnohem výš, než jsme byli zvyklí.

Změnilo se i uspořádání brzd - ty již nejsou nění zcela ukryty v bubnu, také třmeny se už nenacházejí v horizontální poloze ve spodní částí, ale netypicky v horní třetině uvnitř kola, téměř ve vertikální poloze.

zaveseni

Díky novému uspořádání brzd těhlice pomáhá vytvářet vyšší přítlak. Také to umožňuje lepšímu proudění horkých výfukových plynů, které nevystavují spodní část zavěšení velké teplotní zátěži, nebude se již tak smažit.

Toro Rosso si tím otevírá cestu pro další aerodynamický vývoj v této oblasti. Nevýhodou je podstatně vyšší zátěž spodního ramena zavěšení, vše proto musí být o něco pevnější a tudíž i těžší.

Upravený difuzor a podlaha
Toro Rosso již v Barceloně nasadilo na Alguersuariho voze novou podlahu s difuzorem, Buemi si tyto úpravy mohl poprvé užít až v Monaku.

Do Kanady veze Toro Rosso aerodynamický balík pro nízký přítlak (například nové zadní křídlo) - monoposty by tam měly dosahovat rychlosti přes 340 km/hod. Další významnější úpravy chystá tým z Faenzy pro Valencii.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso slibovalo v Monaku velké úpravy - Co se na voze STR6 změnilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.06.2011 16:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pirellli slibuje více informací divákům a odpovídá na dotazy: Kolikrát bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud