DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně
Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Tak len pre poriadok plyny z výfukov vstupovali do difuzora väčšinou cez bočné strany difuzora kde bolo vytvorené kvázi rebrovanie. To čo si opisoval ty v tých odkazoch nemá nič spoločne s vyfukmi - ale to som už písal. Ale si zábavný ako si hľadáš rôzne teórie a keby si si raz prečítal článok na ktorý som tí dal odkaz tak by si vedel. Že potrebujú pliny dostať do difuzora.
-
-
Petr
21:41 06.02.2011 XXXPopisoval jsem to v jedné z on-line reportáží. Dostávají to tam dírou v boční straně difuzoru. V pravidlech je možnost využít 5 cm na vnější straně difuzoru. Díry již sice do něj dělat nemohou, ale využít také drobný otvor uprostřed pro startér motoru, což bude běžně využíváno.-
McMatej
22:13 06.02.2011 XXXPředstavení McLarenu 2010 a díra v pravém zadním rohu podlahy. [odkaz na stránku] -
-
-
McMatej
16:33 07.02.2011 XXXVážně?? V textu pod článkem píšou že: jejím cílem je zdá se zvýšení učinnosti difusoru .... O tom, že díry jsou na to aby se do difusoru dostali výfukové plyny si začal ty.
Tak abychom to nějak uzavřeli. Já od začátku tvrdím, že difusor pracuje jako proudové čerpadlo a že vzduch z difuzoru a z pod auta vysává ryche proudící vzduch okolo auta a nad podlahou. V tomto tvrzení mi utvrzují 1) díry v podlaze (byly dřív než výfuky u podlahy), které slouží k přivedení rychlého vzduchu přímo do difusoru (děkuji za nápovědu), 2) výfuky snižené k podlaze, aby se zrychlily tok vzduchu nad podlahou a nad difusorem, 3) spliter a přední část podlahy, který odděluje vzduch který by mohl proudit pod auto ale směřuje ho po horní ploše podlahy k difusoru (viz např. letošní Toro Ross). Přeji hezký zbytek dne.
-
-
-
tom
21:40 06.02.2011 XXXa naposledy - keď neveríš tomu čo píšem dal som si tu námahu a našiel som ti - že plyny fakt púšťali do difúzora - tam je to najúčinnejšie
[odkaz na stránku] -
huomi
12:26 06.02.2011 XXXTy jo, pánové, kam až jste se dostali?? Difuzor přeci není žádná trubka.. A už v něm vůbec neplatí Bernoulliho rovnice. Ta přeci platí pro ustálený stav a ten v difuzoru přeci není. V difuzoru je ještě menší tlak než pod autem a to proto, že proudící tekutina se snaží co nejrychleji vyplnit jeho celý objem.. tím klesne tlak, než se proudění znovu ustálí..
A k tomu utěsnění podlahy.. To by jim moc nepomohlo.. jelikož, čím víc proteče tekutiny difuzorem, tím líp funguje. Ale na tohle se mi tu líbil názor že ochlazující se horké plyny zmenšují svůj objem a tím vedou opět k menšímu tlaku pod autem nebo v difuzoru. -
uzivatel000156
08:28 06.02.2011 XXXRiešenie bočníc znamená tiež zväčšenie čelného prierezu a zväčšenie omočeného povrchu. Uvidíme, či to pozitíva prekonajú. -
uzivatel000190
22:43 05.02.2011 XXXŽádný tým neukázal veškerý potenciál, takže na časy vůbec nekoukat, tentokrát šlo o to vyzkoušet zda vše na novém autě vůbec funguje a o pneu. V dalších testech teprve uvidím jak týmy začnou nasazovat různé vychytávky. Lotus Renault udělal vyjímku, že to ukázal při prvních testech asi jen proto, aby měl dostatek času nebo prostě vůbec jinou konfiguraci výfuků nemají. -
-
Liborrr
00:11 05.02.2011 XXXTom má pravdu, difuzor zvětšením průřezu sníží rychlost vzduchu ale zvýší jeho tlak (vychází z rovnice kontinuity, energetické rovnice a prvního termodynamického zákona). Protože pod autem je mnohem menší průřez než v difuzoru, je proto nutné, aby vzduch proudil rychleji. A z Bernoulliho rovnice p+?*(v^2)/2=konst. čím větší rychlost, tím menší tlak, čili podtlak, který auto přicucává k silnici.-
Liborrr
00:17 05.02.2011 XXXMísto otazníku v rovnici je hustota "ró"
Jinak na konci auta bude mít vzduch vždycky stejnou rychlost a tlak jak okolí, jinak by vznikla nespojitost a to prostě není možný. Jde o rozdíl průřezu mezi autem a silnicí pod autem a na konci auta. Je to jako trubka, kterou zužíme a zase rozšíříme a tím dostaneme ve zůžený části vyšší rychlost ale nižší tlak = přísavný efekt.
-