DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Ideálnym tvarom auta je krídlo lietadla. Pretože nepotrebujeme auto ťahať nahor, ale tlačiť dolu, musí byť tvar naopak, ako u lietadla (lietadlo by malo podvozok hore a kabínu dolu). Prítlak sa dá zlepšiť zrýchlením prúdenia vzduchu, alebo iného plynu pod autom. Doteraz sa to dialo odsávaním vzadu pomocou výfukových plynov. Renault má ale výfuk vpredu. Zrýchlenie prúdenia by sa mohlo diať fúkaním výfukových plynov pod auto, ale vyústenie výfukov tomu nenasvedčuje.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Vždyť je skoro jedno kterým směrem budeš odsávat. Každé řešení bude mít své výhody i nevýhody. Řešení Renaultu má výhodu v tom, že nejen odsává vzduch z pod podlahy, ale současně i "utěsňuje" mezeru mezi podlahou a silnicí a tím brání vstupu vzduchu pod podlahu a tím snižování podtlaku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000156

        uzivatel000156

        XXX
        Možeš to podrobne popísať? Ešte so to nevidel u žiadneho lietadla. Obávam sa, že by nestačili výfukové plyny všetkých formulí dohromady.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          U letadla to ani neuvidíš, spodek auta není křídlo. Už jsem to popisoval několikrát níže. Výfuk je nasměrován trochu šikmo dolů a dozadu (od podélné osy auta je odkloněn o cca 70 stupňů). A rychle proudící plyny z výfuku s sebou strhávají okolní vzduch a tím ho odsávají z pod auta.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000156

            uzivatel000156

            XXX
            Ešte tomuto nerozumiem:

            Řešení Renaultu má výhodu v tom, že současně i "utěsňuje" mezeru mezi podlahou a silnicí a tím brání vstupu vzduchu pod podlahu a tím snižování podtlaku.

            Vzduch bude prúdiť opačne - od podlahy k bočniciam, lebo pod nimi bude menší tlak.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama