DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídla - přeci jen flexibilní?

Velká cena Německa se vyznačovala dvěma aférami: týmovou režií Ferrari a příliš ohebnými předními křídly. My se ještě jednou nyní vrátíme k předním křídlům Ferrari a Red Bullu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přední křídla - přeci jen flexibilní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 31.07.2010 13:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 29.07.2010 12:30
Křídla Red Bullu a pravidla - víceméně souhlas ;… »
» uzivatel000249 (Hlasoval 1 člověk) 29.07.2010 15:11
kopu odkazov a obrazkov ... ;) http://www… »
» uzivatel000286 (Hlasoval 1 člověk) 31.07.2010 08:50
Nebreč že to nemá McLaren, prostě jsou křídla v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

XXX
Hakki, pominu to, ze zde neustale delas reklamu konkurenci, cimz nam vubec nepomahas 03 Ba ne, linky na cizi weby nam nevadi, necenzurujeme to jako na jinych webech. Ale za trest tam budes muset udelat reklamu nam. 04

Jinak se nezlob, abych se priznal, clanky na domacich konkurencnich webech opravdu nemam cas cist (neni to tim, ze bych jimi pohrdal) - natoz si procitat sahodlouhe diskuse pomatencu. A uz vubec bych si nedovolil nekde delat poradek. To si tam musi usmernit slovensti kolegove. Omlouvam se.

(Dnes nebudu mit moc cas diskutovat uz ani u nas, po kvalifikaci mame spousta prace az do pozdniho vecera).

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000286

uzivatel000286

XXX
Nebreč že to nemá McLaren, prostě jsou křídla v pořádku takže neboj teť v maďarsku nebo další závod to budou mít u McLarenu taky. Budu zvědavej jak na to budeš reagovat, jestli je budeš proklínat když vlastně pravidla nejsou porušena.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
Petr, už včera večer som si pozrel diskusiu na tému krídla. Pozri tie posledné príspevky ..
[odkaz na stránku]
som si istý, že to dáš na pravú mieru ... 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
kto pozeral 1. tréning na HUN, jasne bolo ukázané, ako sa krídla RB dotýkajú trate ... obávam sa, že v ostrom závode pôjdu bez krídel ... 12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
kopu odkazov a obrazkov ... ;)
[odkaz na stránku]

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Adi

XXX
Díky za info

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Adi

XXX
Ano přizpusibme pravidla realitě a neprojdou a bude to v pořádku, JENŽE podle momentálně platných pravidel je jejich křídlo vyhovující, to je nepopiratelný fakt. Rozhodně flexi křídla neobhajuju ale dávám Red Bullu a Ferrari palec nahoru za to, že našli další skulinku v pravidlech FIA ... buďto FIA pravidla rychle změní, nebo jejich řešení okopíruje zbytek týmů...ale né hned, takže jistá výhoda v rámci pravidel tam je..stejně jako systém f - kanál, který Mclarenu doteď poskytuje určitou výhodu oproti konkurenci, byť né zdaleka tak velkou jak na počátku sezóny...v moderní Formuli 1 jde především o to, kdo umí najít skulinku a kdo se umí přiblížit co nejblíže hraně mezi legálností a podvodem...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Klidně mi tykej - tyká mi tady kdekdo, aniž by se ptal, nemám s tím problém 03

Ptáš se na věci, které si týmy pečlivě střeží. Přesná čísla neznám, takže ti na to nedokážu odpovědět.

Podle mě jsou ty odchylky ale velmi malé (nejen ve spotřebě, ale i ve výkonu - obě věci ale nejsou u motoru v F1 vše), max. do 2-3%, což by při plné nádrži dělalo rozdíl kolem 1 desetiny.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
Môj názor je troška iný. podľa mňa pravidla porušili, aj keď tým smiešnym testom 50kg presli. Jednoznačne prispôsobiť pravidlá realite !
A čo sa týka používania flexibilných krídel až teraz, tiež nesúhlasím. skôr si myslím, že RB (a Ferr) sa snažia "vylepšovať" a prišli na to, ako sa to "korektne" dá ... krídla majú určite všetci ťažšie, ako na začiatku sezóny. Dokonca sa mi zdá, že RB má špeciálny tvar krídel, zložený z dvoch častí, kedy fakt tie kraje sú ako stvorené na to, aby sa ohýbali ... 05

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Benett

XXX
Zřejmě se McL to okopírování nepovedlo úplně dokonale jako v roce 2006 (2007?), kdy se Ferrari taky povedlo vyvinout křídla, která byla při jízdě flexibilní, ale vyhověla všem zátěžovým testům FIA. A tak se pokouší použít stejnou strategii, kterou úspěšně použil tehdy, tj. nechat to zakázat.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Adi

XXX
Díky za reakci, doufám, že tvoje prognózy (doufám, že není problém s tykáním, kdyby jo, tak se omlouvám) ohledně Renaultu se potvrdí, protože bych byl jako jejich fanda potěšen 03 Kdyby Petrov v kvaldě prošel do Q3, tak by to mohl být silný víkend, no uvidíme již v sobotu. A pak mám ještě jednu otázečku, vypadáš jako člověk, který Formulím 1 rozumí jako málokdo... před sezńou se hodně mluvilo o menší spotřebě motoru RS27, okolik si myslíš, že mohou být monoposty Red Bull a Renault na startu lehčí, než konkurence? Slyšel jsem již plno názorů, ale nějak se z žádným nemohu ztotožnit... díky 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Křídla Red Bullu a pravidla - víceméně souhlas ;) Jen si nejsem jistý, jestli je taková flexibilita úplně v pořádku - trochu to totiž koliduje se zákazem pohyblivých aero-prvků, FIA by se na to měla podle mě ještě podívat..

K Renaultu: pokud si dobře vzpomínám, F-kanál má nasadit až v Belgii, v Maďarsku jej možná během tréninků vyzkoušejí. Pokud ano, nešli by podle mě s ním dále do kvalifikace a závodu.

Renaultu to na Hungaroringu půjde podle mě lépe než v minulém závodě. Zdá se, že charakteristika jejich monopostu umožňuje volit mnohem měkčí nastavení zavěšení než McLarenu, což bude v Maďarsku výhodou a nepřekvapilo by mě, kdyby Kubica byl před McLareny. Pokud použijí opožděný zážeh motoru v Q3, mohli by o pole soupeřit s Ferrari a Red Bully (podobně jako v Monaku).

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Adi

XXX
Moc pěknej článek 01 Díky za něj. Jen jsem se chtěl zeptat, jak vnímáš vyjádření pravidel, kdy průhyb přítlačného křídla defakto vyhovuje do cca 250 Km/h, ale poté se prohne dřív. Můj názor je, že Red Bull pravidla opravdu neporušil. Protože zkouškou křídlo prošlo. Vinu bych viděl opět v pravidlech, kde se evidentně vyskytuje díra a je až pozoruhodné, že to týmy začaly využívat až v polovině sezóny.
Před nedávnem jsem četl informace z týmu Renault, že bymohli nasadit f-kanál již nyní do GP Maďarska, nevíte, co je na tom pravdy? A pak bych se rád zeptal, jaké šance týmu Renault vidíte na točivém a technickém Hungaroringu? Díky za odpovědi.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000156

uzivatel000156

XXX
RB to nepriamo potvrdzuje škemraním o zvýšenie výkonu Renaultu.

V automobilizme nie je najmúdrejšie plytvať peniazmi a úsilím na riešenie leteckých problémov (dvojité a ofukované difúzory, f kanál, ohybné krídlo..).

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
A co video? A co ostatní snímky, které tady byly ve fóru min. týden (levé strana Ferrari)? A co ten poslední snímek těch RB a Merc na rovince?

S kroucením do zatáček to nemá nic společného - okraje křídel se pohybují při brzdění na rovnice (v přímém směru, kdy ještě nezatáčejí) směrem nahoru více, než je podle mne zdrávo.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Klasické fórum máme 03 ( [odkaz na stránku] Je tam i vlákno pro tipy na vylepšení, připomínky piš prosím tam. Já s tím neudělám nic, předám to programátorům.
Krátké zprávy jsem navrhoval, žel to není můj web, vedení to zamítlo a mělo pro to vcelku logické důvody.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

error

XXX
No prave proto ze auto se krouti ze zatacky ale na kridlo pusobi vzduch tak je furt stejny...proto se take bohuzel neda souhlasit s tim clankem. ptz na jedne fotce jede auto rovne a na druhe prave zataci a krouti se sasi04

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Anonym

XXX
Ještě mě zaujalo, že na fotce kde vůz zatáčí doprava je snížená pravá strana, která by mělá být odlehčená. To je dost divné když váha vozu se přenáší doleva. zajímalo by mne jak vypadá levá strana na originální fotce. Pokud by byla výš než pravá, tak to by znamenalo, že se auto nějak naklání do směru zatáčky a zajímalo by mne jak to dělaj a jestli to nebude ta vychytávka, která je drží před konkurencí ?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Anonym

XXX
Mohu se tedy zeptat, proč při změkčení zavěšení je nutné zvyšit světlou výšku vozu ? Nebude to tím, že při velkém aerodynamickém odporu se auto více "přitlačuje" k zemi než při tuhé zavěšení ? Takže pokud někdo zvolí tužší nastavení předního zavěšení bude mít logicky při vysoké rychlosti a při brždění přesun váhy mnohem větší než ten kdo má měkčí nastavení. Takže v určité místě může mít křídlo níže a jinde zase výše. Je také možné že má RB a možná i Ferrari nějakou vychytávku, která mu dovoluje použít měkčí zavěšení bez nutnosti zvyšovat světlou výšku a proto jsou rychlejší. Proto i když mají v klidu stejnou světlou výšku, tak při brzdění je měkké nastavení pustí blíž k zemi.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
S časem to chápu. Ještě když jsme u té chváli, nešlo by nějak vylepšit tu diskuzi? Dvě věci co mě zvednou ze židle:
- pokud se zapomenu přihlásit a odešlu post tak o něj přijdu což dokáže kolikrát hodně naštvat.
- to hrozně zdlouhavá odesílání postů a potřeba několik refreshů.
A dvě otázky neplánujete založit k webu klasické fórum? Případně spoustu newsek by šlo nahradit jen krátkou zprávou viz konkurence (která tam tedy píše občas blbosti) což by ti ušetřilo čas a naopak by jsme se toho dozvěděli více...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama