Jedním z důvodů, díky němuž mohl Red Bull mohl ztratit až 0,2 vteřiny na kolo, může být ilegální tvarování předního i zadního zavěšení. Před Tureckem jej musel na výzvu FIA upravit. V čem byl problém?
Přední horní závěs se v místech, kde se spojuje s monopostem, rozšiřova více, než je povoleno Dle předpisů by měly být závěsy stejné délky, aby nebyly zneužívány pro účely aerodynamiky.
Nepovolené rozšíření horních závěsů
Druhý problém se týkal také zadního zavěšení. Žáden závěs ve tvaru křídla nesmí být skloněn k podlaze o více než 5°. Zadní tyč pull-rod povolenou mez překročila, proto se Red Bull vrátil k tradičnímu oválnému tvaru.
Pull-rod ve tvaru křidélek nesplňoval pravidla
Další ztrátu na Red Bull snížil McLaren díky úpravám svého vozu. Do Turecka přivezl pozměněné přední i zadní křídlo a změnil tvar bočnicových panelů (podrobněji se o tom zmíníme v pozdějším článku komplexně popisujícím změny na monopostu McLarenu od Číny).
Red Bull také hodně energie věnoval vývoji a vyladění F-kanálu, stejně jako většina soupeřů, přičemž zanedbávají potřebný vývoj ostatních oblastí vozu. McLaren díky tomu postupně stoupá vzhůru. Dokáže v Kanadě Red Bull porazit už v kvalifikaci? Dozvíme se to už tuto sobotu večer.