Naprostá většina změn se bude točit okolo zákazu tankování. Z pohledu aerodynamiky téměř žádné změny v pravidlech nebudou, zmizí jen kryty kol kvůli vysokým nákladům, které jejich vývoj vyžaduje. Rampf dodává, že se změní také brzdové kanály - kvůli vyšší hmotnosti vozů, což vystaví brzdy větší zátěži.
I v aerodynamice se ale projeví zúžení předních pneumatik. „Způsobí to jiné proudění vzduchu okolo pneumatiky a odlišné vyvážení přítlaku. Proudění okolo pneumatiky je velmi komplexní a přední křídlo kvůli tomu bude trochu jiné. Momentálně odklání proudění okolo vnější strany pneumatiky, ale s užšími pneumatikami by mohl vzduch procházet i vnitřkem. Testy v aerodynamickém tunelu ukážou, co bude efektivnější,“ vysvětlil Rampf. Usměrňování proudění k vnitřní straně pneumatiky bylo až do této sezóny běžné.
Další změnou by mohl být zákaz zahřívacích deček na pneumatiky, ale zatím to není jisté. Někteří jezdci mají obavy o dlouhé zahřívání pneumatik a nebezpečně pomalé tempo, když budou ještě studené. „Pokud zákaz zahřívacích deček projde, jsem si jistý, že Bridgestone vyvine pneumatiky s relativně krátkou zahřívací fází,“ říká Rampf.
Další změnou plynoucí ze zákazu tankování je logicky nutné zvětšení palivové nádrže. Její kapacita bude muset být až o 130 litrů větší. „Bude zapotřebí větší nádrž a auta budou určitě delší. Pravidla nařizují, kde může palivo být, tedy za jezdcem a maximální šířku šasi, takže není jiná možnost, než ho udělat delší. Předpokládám, že v roce 2010 budou nejdelší vozy F1 všech dob,“ komentuje Rampf. Prodloužení rozvoru by podle něj nemělo mít zásadní vliv na ovládatelnost vozů, ale bude těžší najít vhodné nastavení pro kvalifikaci. „Problém bude v tom, že na začátku závodu bude auto velmi těžké, ale v kvalifikaci bude prázdné. Takže v nastavení musí dojít ke kompromisu, aby vůz fungoval v obou případech. Ale protože první část závodu je velmi důležitá, předpokládám, že v kvalifikaci budou auta příliš vysoko a tvrdě nastavené.“
Rampf se také obává, že my zákaz tankování mohl přinést nudné závody. „Nebezpečí je v tom, že nejrychlejší vůz bude startovat vpředu. Možnost ovlivnit pozici tím, že začnete s lehkým autem odpadá.“ Také existuje nebezpečí, že na konci závodu nebudou jezdci závodit, ale šetřit palivo: „To je také možné, protože nikdo nechce mít v nádrži 10 kilogramů paliva navíc. Každý bude chtít využít vše a určitě se stane, že na konci přijde ke slovu palivová strategie.“
BMW sice už v příštím roce jezdit nebude, ale tým by mohl pokračovat pod jiným majitelem. Vůz už je několik měsíců ve vývoji. „Samozřejmě už testujeme model v tunelu. S vývojem v CFD simulacích jsme už začali před několika měsíci, takže vím, jak bude vůz příští rok vypadat,“ uzavřel vysvětlování Rampf.