McLaren se rozhodl pro o něco konzervativnější vývoj svého vozu, jelikož předchozí velké změny, od nichž se také hodně očekávalo, nepřinesly očekávaný efekt. Pro Maďarsko chystali nové díly, nakonec je stihly přivézt (byť v omezeném množství jenom pro Hamiltona) už i do Německa.
Jednou z nových věcí je přepracované přední křídlo, respektive jeho bočnice. Ta nyní obsahuje drobné výřezy, jež zachycují proudící vzduch po stranách křídla a směřují jej dovnitř. To má velký vliv na proudění vzduchu kolem předního kola, tým této oblasti musel věnovat hodně času. Nejedná se však o původní nápad McLarenu - přišla s ním již kdysi Toyota a od března jsme jeho využití mohli pozorovat u dalších týmů.
Tým se vrátil také ke svým tradičním krytům ráfků předních kol. Jak si můžete všimnout z obrázku, tento díl je podobný tomu, který jsme u McLarenu vídávali minulý rok - vnější část nepřesahuje bok pneumatiky, vnitřní krytka ano.
McLaren vylepšením svého monopostu, který po takových změnách můžeme nazvat MP4-24B, získal až 0,7 vteřiny na kolo. Heikki Kovalainen byl se starou verzi MP4-24 v kvalifikaci na Nürburgringu dokonce o 0,9 vteřiny pomalejší (po korekci času o množství paliva) než Lewis.
Renault
Francouzi představili nové bočnice na předním křídle v Německu na voze Fernanda Alonsa. Viditelnou změnou je neobvykle zahnutý tvar zakončení bočnice směrem k přednímu kolu a také nová podélná drážka po celém boku bočnice (jak jsme ji mohli také již kdysi vidět u Toyoty). Tento žlábek funguje jako těsnící lem, jenž zrychluje proudění vzduchu a směruje jej dále dozadu, díky čemuž přední spoiler funguje efektivněji.