Chystá se další KERS se setrvačníkem

x-o, 3. května 2009, 21:51 Google+

Italská firma Magneti Marelli, která dodává některé komponenty KERSu týmům Ferrari a Renault spojila síly s britským Flybridem, specialistou na vysokorychlostní setrvačníky. Výsledkem má být KERS podobný tomu, který vyvíjí Williams, ovšem dostupný všem týmům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Magneti Marelli momentálně dodává elektromotory a řídící jednotky Ferrari a Renaultu, KERS obou týmů se tak liší především v použitých bateriích. Obojí firma už od počátku navrhovala s ohledem na vysokou míru přizpůsobivosti, nic tedy nebrání tomu, aby se úložištěm energie stal i setrvačník. Protože je vývoj vysokorychlostního setrvačníku mimořádně náročnou záležitostí, přizvali si ke spolupráci britskou firmu Flybrid, která už vlastní KERS se setrvačníkem vyvíjela, údajně ve spolupráci s Hondou. Podobné řešení navíc připravuje i pro sériové použití ve vozech Jaguar.

Setrvačník uložený ve vakuové komoře bude vyroben z karbonového kompozitu a při
60 000 otáčkách za minutu by měl uložit až 600 kJ energie, výstupní výkon má být 60 kW (82 koní). Hodnoty se však budou mírně lišit v závislosti na konkrétním použití, systém nebude vyhrazen jen pro Formuli 1. Celý KERS by měl vážit přibližně 20 kg včetně malé pumpy, která bude udržovat vysoký stupeň vakua setrvačníku.

Výhodou setrvačníku proti běžnějším bateriím je jeho dlouhá životnost, stálá kapacita (baterie neustálým nabíjením a vybíjením rychle degradují) a nízké nároky na chlazení. Efektivita kompletního systému by měla dosahovat 80 %, což je razantní skok proti 70 %, které momentálně deklaruje Renault.
Vytisknout

Diskuze: Chystá se další KERS se setrvačníkem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Theissen, Mario

Theissen: Doufám, že v Evropě zrychlíme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud