Magneti Marelli momentálně dodává elektromotory a řídící jednotky Ferrari a Renaultu, KERS obou týmů se tak liší především v použitých bateriích. Obojí firma už od počátku navrhovala s ohledem na vysokou míru přizpůsobivosti, nic tedy nebrání tomu, aby se úložištěm energie stal i setrvačník. Protože je vývoj vysokorychlostního setrvačníku mimořádně náročnou záležitostí, přizvali si ke spolupráci britskou firmu Flybrid, která už vlastní KERS se setrvačníkem vyvíjela, údajně ve spolupráci s Hondou. Podobné řešení navíc připravuje i pro sériové použití ve vozech Jaguar.
Setrvačník uložený ve vakuové komoře bude vyroben z karbonového kompozitu a při
60 000 otáčkách za minutu by měl uložit až 600 kJ energie, výstupní výkon má být 60 kW (82 koní). Hodnoty se však budou mírně lišit v závislosti na konkrétním použití, systém nebude vyhrazen jen pro Formuli 1. Celý KERS by měl vážit přibližně 20 kg včetně malé pumpy, která bude udržovat vysoký stupeň vakua setrvačníku.
Výhodou setrvačníku proti běžnějším bateriím je jeho dlouhá životnost, stálá kapacita (baterie neustálým nabíjením a vybíjením rychle degradují) a nízké nároky na chlazení. Efektivita kompletního systému by měla dosahovat 80 %, což je razantní skok proti 70 %, které momentálně deklaruje Renault.
Chystá se další KERS se setrvačníkem
Italská firma Magneti Marelli, která dodává některé komponenty KERSu týmům Ferrari a Renault spojila síly s britským Flybridem, specialistou na vysokorychlostní setrvačníky. Výsledkem má být KERS podobný tomu, který vyvíjí Williams, ovšem dostupný všem týmům.
Další zprávy
-
Novinky z Británie: Karel III. troufale vzdoruje rakovině! Tohle nikdo nečekal
-
Už mě to nebaví! Jiří Krampol prozradil, co ho štve na lidech
-
Loučení Veroniky Žilkové? Stres kvůli velké změně v životě herečky!
-
Počasí: Česko skrápí déšť! Vodní toky stoupají, výstraha platí do půlnoci
-
Agáta Hanychová se uzavřela před světem! Co jí lidé provedli?
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?