Jak Williams opisuje od Red Bullu

Petr Hlawiczka, 29. dubna 2009, 10:30 Google+

Red Bull se Neweymu bezpochyby povedl. I bez dvoupatrových difuzorů je velmi rychlý a v posledních závodech Brawnovi pěkně zatápí. Není divu, že Williams začíná pokukovat po jeho inovacích a některá řešení kopíruje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Přepracované zadní křídlo

Ve Formuli 1 dochází k zajímavé situaci - Williams, jeden z týmů, jež od počátku využívají dvojitý difuzor, kopíruje řešení z oblasti zadní části vozu od týmu Red Bull, který jezdí s difuzorem obyčejným. V Bahrajnu tým Franka Williamse upravil své zadní křídlo, resp. jeho bočnice tak, jak je tomu u RB5 - sahají až dolů k vnějším stěnám difuzoru. Kvůli toho jej ovšem museli u Williamsu přepracovat - zmenšit šířku bočních kanálů difuzoru. Tento krok zvyšuje aerodynamickou efektivitu zadní části monopostu.



Díry v difuzoru

Krátce se podíváme ještě na jejich řešení difuzoru. Zde se již o žádnou kopii od Red Bullu nejedná, js touto úpravou jezdí již od počátku sezóny. Na obrázku vidíte žlutou barvou vyznačené díry, které byly také předmětem sporu.  otázce, zda jsou difuzory týmů Williams, Toyota a Brawn GP legální. Díky těmto otvorům se dostává  více vzduchu do jeho střední části, jež může generovat větší přítlak a může mnohem rychleji projíždět zatáčkami. Většina soupeřů tvrdila, že tato díra je proti duchu (když už ne proti znění) pravidel, žel u odvolacího soudu FIA neuspěly. Za povšimnutí zde také stojí drobný rozdělověč vzduchu v jeho střední části.


 

Vytisknout

Diskuze: Jak Williams opisuje od Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Briatore, Flavio

Briatore rozhodnul za své inženýry

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud