Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Petr Hlawiczka, 31. ledna 2009, 14:50 Google+

Nová pravidla ohledně aerodynamiky neměla vliv pouze na rozměry a umístění spoilerů a "oholení" karosérie. Změny se dotkly i méně viditelné částí na pod zádí vozu, totiž difuzoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Rozdíly mezi loňským a letošním difuzorem

Ve snaze snížit přítlak nových vozů prošel difuzor poměrně rozsáhlými úpravami. Snahy o jeho standardizaci smazaly rozdíly ve výšce mezi střední a krajními částmi. Všechny tři jsou nyní vyšší - z loňských 125 mm povyrostly na 175 mm. Difuzor se také posunul ještě více dozadu - nyní může o 350 mm přečnívat za zadní osu kol, kdežto vloni nesměl za tuto osu přesahovat vůbec.




Odlišné přístupy v konstrukci difuzor pro letošní sezónu


McLaren, Ferrari, Renault a BMW Sauber se striktně držely nových předpisů ohledně zadního difuzoru. Všechny kanály mají stejnou výšku i délku. Stejné jsou na výšku i střední a boční kanály, jak je to na následujícím obrázku:



Naopak Toyota a Williams si vysvětlili nová pravidla trochu jinak. Proto byly nařčeny výše uvedenými týmy z porušení pravidel pro konstrukci difuzoru. Fígl je v tom, že pravidla umožňují prodloužení karosérie o 150 mm ve střední části vozu. Toyota a Williams proto chytře vytvarovali zadní nárazuvzdornou část (horní šipka na dolním obrázku) tak, že došlo k prodloužení a zvednutí střední části difuzoru. Ten u těchto týmů rovněž obsahuje velmi nízko umístěný separátor uprostřed (menší šipka úplně dole).



FIA o této rozdílné interpretaci pravidel ví. Zbylé týmy požádali o přesnější výklad pravidel. Řešení Toyota a Williamsu je samozřejmě účinnější. Pokud jim FIA nenařídí úpravu,  se dá očekávat, že ostatní týmy jejich řešení brzy okopírují.
Vytisknout

Diskuze: Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Prost, Alain

S medailemi by historie vypadala jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud