Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu

Petr Hlawiczka, 17. října 2008, 21:57 Google+

Ferrari na svého soupeře McLaren ztrácelo v chladnějších podmínká a v prvních kolech. Podařilo se jim s tím vyrovnat a snížit v této oblasti náskok svého největšího rivala. Čím to bylo a jak toho v posledních 2 závodech dosáhli?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ještě ve Velké ceně Itálie se Ferrari potýkalo se slabou trakcí, jež byla způsobena hlavně tím, že monopost nebyl schopen zahřát své pneumatiky (obzvláště zadní) dostatečně rychle, zvláště v chladnějších či mokrých podmínkách. Na McLaren evidentně ztráceli, zatímco Hamilton na Monze předjížděl jednoho soupeře za druhým, rudí se trápili.

Tento nedostatek také způsoboval, že jejich monopost F2008 byl v nevýhodě i při akceleraci ve srovnání s MP4-23. V předposledním závodu v Singapuru již byl znát obrovský pokrok v této oblasti. K tomu jim pomohlo měkčího, progresívnějšího nastavení třetího horizontálního tlumiče v a jeho dvou torzních pružin (viz žlutá šipka uprosřed obrázku), jež jsou součástí zadního zavěšení.



Třetí tlumič se skládá z wolframových (těžký kov) válců, které rotují uvnítř vnějšího pouzdra, kde pohlcují nárazy generované hrbolatým povrchem trati a obrubníky. Lepší nastavení tohoto zařízení společně se správnou volbou torzních pružin dramaticky zlepšila chování monopostu zvláště v zadní části. V Japonsku to očividně pomohlo Kimimu Raikkonenovi, který preferuje velmi stabilní záď ve svém nastavení (Felipe Massa se zaměřuje zase více na přední část vozu při hledání optimálního nastavení).
Vytisknout

Diskuze: Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone chce rozhodčí jako ve fotbale

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud