Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu

Petr Hlawiczka, 17. října 2008, 21:57 Google+

Ferrari na svého soupeře McLaren ztrácelo v chladnějších podmínká a v prvních kolech. Podařilo se jim s tím vyrovnat a snížit v této oblasti náskok svého největšího rivala. Čím to bylo a jak toho v posledních 2 závodech dosáhli?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ještě ve Velké ceně Itálie se Ferrari potýkalo se slabou trakcí, jež byla způsobena hlavně tím, že monopost nebyl schopen zahřát své pneumatiky (obzvláště zadní) dostatečně rychle, zvláště v chladnějších či mokrých podmínkách. Na McLaren evidentně ztráceli, zatímco Hamilton na Monze předjížděl jednoho soupeře za druhým, rudí se trápili.

Tento nedostatek také způsoboval, že jejich monopost F2008 byl v nevýhodě i při akceleraci ve srovnání s MP4-23. V předposledním závodu v Singapuru již byl znát obrovský pokrok v této oblasti. K tomu jim pomohlo měkčího, progresívnějšího nastavení třetího horizontálního tlumiče v a jeho dvou torzních pružin (viz žlutá šipka uprosřed obrázku), jež jsou součástí zadního zavěšení.



Třetí tlumič se skládá z wolframových (těžký kov) válců, které rotují uvnítř vnějšího pouzdra, kde pohlcují nárazy generované hrbolatým povrchem trati a obrubníky. Lepší nastavení tohoto zařízení společně se správnou volbou torzních pružin dramaticky zlepšila chování monopostu zvláště v zadní části. V Japonsku to očividně pomohlo Kimimu Raikkonenovi, který preferuje velmi stabilní záď ve svém nastavení (Felipe Massa se zaměřuje zase více na přední část vozu při hledání optimálního nastavení).
Vytisknout

Diskuze: Čím Ferrari zlepšilo slabé stránky svého vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone chce rozhodčí jako ve fotbale

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud