Philippe Streiff promluvil exkluzivně pro F1NEWS.cz o své kariéře

Robert RoBertino Pavelka, 8. července 2015, 22:23 Google+ Exkluzivně

Když jsme připravovali článek k jubileu Francouze Philippa Streiffa, rozhodli jsme se bývalého pilota F1 oslovit a požádat ho o zodpovězení několika otázek, které by jeho profil doplnily. Velice ochotně nám vyhověl, proto vám jeho odpovědi pro náš web předkládáme.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.07. 09:50) Napište svůj názor
Philippe se stále účastní akcí spojených s motorismem

Philippe se stále účastní akcí spojených s motorismem | foto: Philippe Streiff

Sdílejte článek

Když jste byl na začátku vaší kariéry – napadlo vás, že to dotáhnete až do F1?
Ne, to mě opravdu nenapadlo – ale samozřejmě jsem o ní snil.

Jaký byl váš oblíbený tým F1 v době vašeho působení v F3 a F2?
Samozřejmě Renault! Imponovalo mi, že startoval s turbomotorem dříve než ostatní týmy. Byl jsem opravdu šťastný, když jsem se stal v letech 1983 a 1984 třetím, tedy testovacím pilotem a poté jsem v jeho barvách v Portugalsku (1984) debutoval.

Můžete popsat z vašeho pohledu zásadní rozdíl mezi turbomotory a atmosférickými agregáty?
S turbomotory jsem jezdil v letech 1983 až 1986, potom už jsem měl k dispozici jen atmosférické pohony. Ten největší rozdíl byl určitě ve výkonu, ten se blížil při tlaku 5,5 baru až k hranici 1200 koňských sil – to bylo ke konci roku 1986. Zatímco atmosférické motory měly jen 750-800 koňských sil.

Sbíral jste i úspěchy v 24 hodinách Le Mans, takže dovolte malou hypotézu – vyhrál byste raději čtyřiadvacetihodinovku, nebo Grand Prix formule 1?
Rozhodně Grand Prix… ale bohužel se mi nepovedlo vyhrát ani jedno. Ale to už víte, dvakrát na stupních vítězů v Le Mans, jednou v F1.

Ano, Austrálii 1985 jsme v článku o vás zmínili. Jak to vlastně bylo s tím předjetím vašeho týmového kolegy, tvrdilo se, že Laffite byl na vás po závodě naštvaný, pamatujete se na to?
Jakpak bych si to nepamatoval – Jacques byl opravdu rozzlobený, ale nakonec všechno dopadlo dobře, oba jsme skončili na stupních vítězů a tam už mi nic nevyčítal.

Měl jste v roce 1986 ještě jiné nabídky, než od Tyrrella?
Ano, kontaktovalo mě tehdy i Minardi, ale tam měl větší šanci Andrea de Cesaris. Nakonec jsem nelitoval, Tyrrell byl v té době lepší.

img-responsive

Streiff při svém debutu v Portugalsku 1984 | foto: Philippe Streiff

Měl jste nějaké oblíbené trati a okruhy, kam jste jezdil nerad?
Pro mě bylo vždycky úžasné Monaco a potom jsem rád jezdil v Belgii, Spa je nádherná trať. Vlastně se mi líbily všechny okruhy, snad jediný, k němuž jsem nenašel vztah, byla Jacarepagua, a nejenom kvůli tomu, že tam jsem prožil svou osudovou nehodu, když u mého AGS praskl závěs…

Víme, že to je dost těžká otázka, protože se obtížně srovnávají jednotlivé etapy, ale přesto, jaký vůz F1, který jste měl možnost řídit, byl pro vás nejlepší?
To je opravdu složité, ale myslím, že bych si vybral AGS z roku 1988.

Setkával jste se někdy s Clayem Regazzonim, který měl podobný osud jako vy?
Ano, potkávali jsme se s Clayem často, nejvíc při příležitosti Grand Prix Monaca nebo v Imole v 90. letech. Také jsme spolu strávili závodní víkend Indycart v Homestadu nedaleko Miami, to byl rok 1998.

V současné době se přetřásá budoucnost formule 1, co by se podle vás mělo v F1 změnit, aby vydržela dalších 65 let?
Velmi stručně – mistrovství světa nutně potřebuje mít jednoduchá pravidla, podobně jako v 70. letech.

A na závěr – existují lidé, kteří se domnívají, že historie F1 je nepodstatná záležitost, zajímá málo lidí, protože pro většinu zájem o F1 padá s koncem sezóny. Jaký je váš názor?
Rozhodně s tím nesouhlasím. Historie F1 je velice bohatá a zejména poslední třetina minulého století je plná zajímavých příběhů. Každopádně stojí za to se k ní vracet a připomínat ji.

Vytisknout

Diskuze: Philippe Streiff promluvil exkluzivně pro F1NEWS.cz o své kariéře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.07.2015 09:50 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault tedy za odstoupení Sainze jr. nemohl...

Za odstoupení Sainze nemůže Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud