Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu: Co stálo za zrychlením v Austinu?

Petr Hlawiczka, 5. listopadu 2014, 06:30 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o tom, co jim pomohlo ke zlepšení v Austinu, kde málem postoupili do Q3 a kde Pastor Maldonado v neděli vybojoval dva body. Věnuje se testu nového nosu a také požadavkům okruhu v Interlagos, kde se bude závodit již tento víkend.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.11. 09:35) Napište svůj názor
Maldonado, Pastor

Maldonado, Pastor | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Zdá se, že tým se věnuje posledním úpravám E22, které vedou k mnohem lépe ovladatelnějšímu vozu pro Pastora a Romaina, je to tak?
Nick Chester: Pracovali jsme na aerodynamické stránce vozu po celý rok, ale obzvlášť na aerodynamické konzistenci pracujeme od poloviny sezóny, což se prokazuje být užitečné.

Pokud jde o mechanickou stránku, udělali jsme několik změn, které nám pomohly, a do Austinu jsme přivezli také několik nových dílů, které byly užitečné. Oběma jezdcům auto připadalo konzistentnější a lépe ovladatelné.

Ovoce jsme viděli, když se Pastor kvalifikoval na 11. pozici, ze které pak byla desátá po penalizaci jiného vozu [Button měnil převodovku]. Byl také velmi blízko postupu do Q3, což bylo skutečně pozitivní. Šlo o poměrně velký krok vpřed. Bylo to potěšující, kdy jsme se v neděli dostali na body. Ještě lepší bylo vědomí, že zabodovat mohly oba vozy.

Jak hodnotíš výkonnost vývojového nosu pro rok 2015, který se objevil v pátek v Austinu?
NCh: Výkonnost byla v podstatě taková, jakou jsme očekávali. Mysleli jsme si, že bude o něco nižší ve srovnání se současným nosem, což také byla, ale všechna měření byla opravdu užitečná v tom, že nám s vývojovými verzemi nosů pro E23. Budou podobné tomu, co jsme testovali v Austinu, dále se však budeme věnovat jejich vývoji.

lotus - nos E22 E23
Lotus v pátek v Austinu zkoušel vývojovou verzi nosu pro rok 2015 (dole)
(foto: Lotus F1 Team)

Jak by vám měl sedět Interlagos?
NCh: První a druhý sektor by pro nás měly být OK, ale třetí sektor s jednou zatáčkou, po které následují stoupání a pak rovinka, pro nás bude výzvou. Celkově si nemyslím, že by nám měl sedět tolik, co Austin, ale s jistotou se to dozvíme až na místě a po ujetí několika kol.

Z auta dostáváme o něco více, ale Interlagos pro nás může být náročnější než Spojené státy. Vysoká nadmořská výška má dopad na výkonnost pohonné jednotky, i když to kvůli přeplňování motoru bude jiné než v předchozích letech.

Interlagos je celkem starou tratí. Čím vyčnívá z pohledu inženýrů?
NCh: Jde o obtížný okruh z hlediska nalezení toho správného nastavení. Prostřední část je velmi klikatá a poslední sektor je v podstatě o jedné zatáčce a velmi dlouhé rovince. Kompromis v oblasti přítlaku je proto celkem velká výzva.

Chcete snížit přítlak kvůli poslednímu sektoru, ale zároveň ho potřebujete v ostatních částech. Máme tendenci se spolehnout na to, co o nejlepším kompromisu naznačují simulace, a pak se během víkendu přizpůsobit v závislosti na naší rychlosti a výkonnosti v sektorech.

lotus - austin
Lotus měl dobrou rychlost, po delší době dosáhl opět na body (foto: Lotus F1 Team)

Zaměříte se v některém z tréninků na rok 2015?
NCh: Budeme pokračovat v našem programu vyhodnocování aerodynamických dílů pro příští rok. V Enstone probíhá spousta dobré práce na E23 a některé koncepty ověřujeme na dráze na E22, což je velmi užitečné.

Je pro vás užitečná změna pneumatik pro Brazílii?
NCh: Původní alokace středně-tvrdé a tvrdé směsi byla z našeho pohledu příliš tvrdá. Měkká a středně-tvrdá alokace je lepší, přesto stále konzervativní. V Soči jsme s alokací opravdu trpěli, takže jsme mnohem spokojenější s tím, že Pirelli učinilo změnu. Myslím, že totéž platí pro většinu týmů a jezdců.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu: Co stálo za zrychlením v Austinu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.11.2014 09:35 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

Barrichello chystal překvapivý comeback: od Austinu měl závodit s Caterhamem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud