Technický ředitel Lotusu: Co očekává od okruhu v Soči a jak jim pomohly simulace?

Petr Hlawiczka, 8. října 2014, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o výzvách zbrusu nového okruhu v Soči, který bude o víkendu hostit první Velkou cenu Ruska. Jak se na ní Lotus připravuje a jak velkou pomocí pro něj představují simulátory?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.10. 14:02) Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak bys popsal hlavní výzvy autodromu v Soči?
Nick Chester: Výzvy budeme moci samozřejmě řádně vyhodnotit, až dorazíme do Soči. Má ale již prvotní zpětnou vazbu od Romaina a Pastora, kteří byli v simulátoru. Zatáčka č. 4 je dlouhá a docela rychlá, bude tedy představovat dobrou výzvu.

Brzdění do zatáčky č. 13 bude velmi tvrdé a t2sně před ním vyjíždíte ze zatáčky, takže to bude těžké správně zvládnout. Celkově vypadá celá trať docela technicky, rozhodně tedy půjde o výzvu pro piloty.

Jaký druh nastavení a úrovně přítlaku očekáváte pro Soči?
NC: Vypadá to na okruh vyžadující vysoký přítlak, protože většina zatáček se projíždí mezi 80 - 140 km/h. Řekl bych, že nastavení bude podobné Singapuru, ačkoliv v Soči se nachází několik delších rovinek, takže úrovně přítlaku budou někde mezi Singapurem a Suzukou.

Zdá se, že okruh nemá moc únikových zón. Jaké výzvy to představuje pro tým?
NC: Hlavní výzvy na těchto okruzích číhají pro piloty. Budou se muset trať hodně rychle naučit, aby se sžili s její konfigurací a mohli se po celou dobu během hola soustředit. Všichni víme, jaké tresty souvisejí s krátkými únikovými zónami, když jde o novou trať s nejistými úrovněmi přilnavosti.

mapa - soči
Okruh v Soči obsahuje velmi rychlou a dlouhou třetí zatáčku, rovinky jsou delší než v Singapuru, nastavení proto bude podle Nicka Chestera podobné, jen přítlak bude o něco nižší (foto: FIA)

Existují nějaké výzvy spojené s klimatem?
NC: Podle informací, které máme, může být v Soči celkem neobvyklé počasí, protože na jedné straně máte hory a na druhé moře. Očekáváme mírné teploty kolem 20 °C během dne a 12 °C v noci, což je říjnový průměr tohoto regionu. Prvotní předpovědi počasí naznačují poměrně vysokou šanci na déšť.

Pastor a Romain si oba okruh vyzkoušeli na simulátoru. Jak moc užitečná pro ně byla ochutnávka nové trati?
NC: Simulátor je cenným přínosem. Umožňuje se pilotům rychle dostat do tempa, když vyjíždějí na dráhu poprvé. Budou vědět, jak po sobě následují zatáčky, jakou stopu volit a získají prvotní představu o brzdných bodech. Může to znamenat, že svá rychlá kola začnou jezdit o tři či čtyři okruhy dříve, než by k tomu došlo normálně. Celkově jim to dává výhodu pro začátek prvního tréninku.

Jak se tým připravuje před návštěvou nového okruhu? Jak užitečné jsou přípravné práce na simulátoru?
NC: Než jsme měli simulátor, předpokládali jsme pro nový okruh závodní stopu zatáčkami, abychom mohli provést prvotní simulace. Se simulátorem získáváte přesnější závodní stopu, jakmile pilot dokončí několik kol. To umožní vytvořit přesnější simulační model. Pomáhá to inženýrům na dráze s přípravou prvotního nastavení, což tam šetří čas.

grosjean
Romain Grosjean v Suzuce (foto: Lotus F1 Team)

Jak jste se připravovali, než s týmem vyrazíte na nové místo?
NC: Důležité je, aby měl každý prostředí pro podávání výkonů na trati, proto se setkáme s organizátory a našimi partnery, abychom zajistili vhodné kancelářské prostory a telekomunikační linky zpět do Enstone.

Je úžasné, jaké množství dat se zpracuje během závodního víkendu, proto musíme být schopni uložit tým i veškeré potřebné vybavení. V zákulisí probíhá spousta plánování, aby byl zajištěn hladký průběh jakéhokoliv podniků - obzvlášť, když jde o ten nový.

Jaké měl tým výkonnostní předpoklady v Suzuce?
NC: Z hlediska výkonnosti to byl obvyklý víkend. V pátek se zdálo, že máme dobrý potenciál, v sobotu jsme pak nemohli naše cíle splnit. V závodě pak panovaly velmi náročné podmínky a my jsme v jeho průběhu předvedli několik slušných kol. Byl to těžký podnik z pohledu strategie, ale oba pilot dokázali odjet několik dobrých stintů a slušně získat. Šlo o další závodní víkend, kdy jsme se toho hodně naučili.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Lotusu: Co očekává od okruhu v Soči a jak jim pomohly simulace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.10.2014 14:02 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Suzuce?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud