Permane: Lotus je v zatáčkách rychlejší než McLaren či Williams

Petr Hlawiczka, 1. dubna 2014, 06:45 Google+

Ředitel traťových operací Lotusu Alain Permane se v rozhovoru pro AMUS vrací k poslednímu závodu v Malajsii. Hodnotí výkonnost Lotusu E22, jeho slabiny, silné stránky a velké pokroky, které očekávají zejména v oblasti pohonné jednotky.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 02.04. 13:52) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaký jsi měl pocit z prvního dojezdu do cíle v Malajsii?
Alan Permane: Pro nás se jedná o velký krok. Nejsme tam, kde bychom chtěli být, z 11. místa obvykle radost nemáme. Svítá nám však naděje. Mezičasy ve druhém sektoru nám ukázaly, že naše auto je v zatáčkách rychlé. Rychlejší než Williams nebo McLaren.

V obou zbývajících sektorech stále pozorujeme ztrátu, obzvlášť v brzdných zónách. Auto máme slušné, ale zaostáváme v oblasti pohonné jednotky - i ve srovnání s ostatními týmy Renaultu. Ale to je naše chyba.

Proč?
AP: Souvisí to s chlazením turbodmychadla. Pracujeme na tom. Jedná se o symptomy spojené s naším pozdním začátkem testování auta. Jsme zkrátka pozadu a [absencí] v prvním testu jsme přišli o příležitost poznat problémy a vyřešit je. V Bahrajnu učiníme vývojový pokrok v oblasti pohonné jednotky, ještě větší v Číně a další pak ve Španělsku.

Trénink v Malajsii začal opět problémy. Kde se najednou vzala spolehlivost?
AP: V Austrálii šlo u obou vozů o hnací hřídel MGU-K. To je díl Renaultu. V Malajsii jsme měli novou specifikaci. Zbytek byla opatření, která měla usnadnit život motoru. Hladší řazení, méně vibrací v pohonném ústrojí, upravené mapování motorů, přeprogramování otáček v boxech, lepší řízení otáček před rozjezdem.

lotus
Lotus je s výkonností vozu E22 spokojený, musí ale zapracovat na spolehlivosti
(foto: Lotus F1 Team)

Zaslechli jsme, že Renault má stále problémy s přímým přenosem výkonu z MGU-H do MGU-K.
AP: Je to pravda, v této oblasti je co dohánět. Bolí to, protože jde o výkon za nulové náklady. Ale více výkonu je možné dostat i ze samotného motoru. Pokud jde o pohonnou jednotku, zaostáváme i za ostatními týmy Renaultu. Když se dostaneme na jejich úroveň, učiníme velký pokrok.

Co můžete udělat v oblasti pohonné jednotky? Přepracovat celkovou instalaci?
AP: Nemusíme pod kapotou všechno předělávat. Tady bude chladič větší, jiný na jiném místě zmenšíme. Jde o to, co potřebují jednotlivé součásti pohonné jednotky. Stále procházíme procesem učení. Předpokládám, že to je přesně ten krok, který Red Bull udělal mezi testem v Bahrajnu a v Melbourne.

Během závodní vzdálenosti se toho o voze hodně dozvíte. Jak dobrý je Lotus E22?
AP: Poprvé jsme něco naučili o chování nových pneumatik Pirelli, jak se ovládá auto s odlišným množstvím paliva a jak je rozložený přítlak. Romain nám řekl, že je s celkovým přítlakem spokojený, ale ještě ne s jeho charakteristikou. Při zatáčení se přítlak tu a tam přesouvá.

Jsme teprve na začátku jemného ladění vyvážení brzd. Nyní máme data z Melbourne a ze Sepangu, která nám pomohou v práci na rozdělení brzdného účinku. Romain odletěl se svou původní sedačkou zpět do továrny, kde bude na simulátoru testovat brzdový systém, abychom jej mohli perfektně přizpůsobit jeho jízdnímu stylu.

maldonado
Pastor Maldonado musel předčasně odstoupit kvůli úniku vzduchu kolem turba - nešlo ale
o závadu Renaultu, nýbrž o chybu Lotusu (foto: Lotus F1 Team)

Má to smysl vyvíjet auto, dokud se stále potýkáte s problémy s motorem?
AP: Musíme vyvíjet paralelně, jinak bychom se kupředu neposunuli. Velkých pokroky vyjdou ze strany pohonné jednotky. Kvůli tomu se ale aerodynamického vývoje nevzdáme.

Co se stalo Pastorovi Maldonadovi?
AP: Měl problém s přívodem k turbu. Šlo o naši chybu. Něco podobného se přihodilo na konci závodu Romainovi, proto jsme museli snížit výkon motoru. O jedno kolo více a Räikkönen by ho předjel.

Znamená to, že jste měli na body?
AP: Rozhodně. Byli jsme rychlejší než Kvjat s Toro Rosso, protože naše pneumatiky byly v lepším stavu. U Romana se v závěru objevil ještě druhý problém. Ve 48. kole se mu ulomil kus podlahy, což ho stálo 20 bodů přítlaku. Auto pak bylo neovladatelné.

Vytisknout

Diskuze: Permane: Lotus je v zatáčkách rychlejší než McLaren či Williams

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 02.04.2014 13:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Whiting o prudkém nárustu práce, snaze zpřísnit palivová omezení a zmrazit…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud