Jaký jsi měl pocit z prvního dojezdu do cíle v Malajsii?
Alan Permane: Pro nás se jedná o velký krok. Nejsme tam, kde bychom chtěli být, z 11. místa obvykle radost nemáme. Svítá nám však naděje. Mezičasy ve druhém sektoru nám ukázaly, že naše auto je v zatáčkách rychlé. Rychlejší než Williams nebo McLaren.
V obou zbývajících sektorech stále pozorujeme ztrátu, obzvlášť v brzdných zónách. Auto máme slušné, ale zaostáváme v oblasti pohonné jednotky - i ve srovnání s ostatními týmy Renaultu. Ale to je naše chyba.
Proč?
AP: Souvisí to s chlazením turbodmychadla. Pracujeme na tom. Jedná se o symptomy spojené s naším pozdním začátkem testování auta. Jsme zkrátka pozadu a [absencí] v prvním testu jsme přišli o příležitost poznat problémy a vyřešit je. V Bahrajnu učiníme vývojový pokrok v oblasti pohonné jednotky, ještě větší v Číně a další pak ve Španělsku.
Trénink v Malajsii začal opět problémy. Kde se najednou vzala spolehlivost?
AP: V Austrálii šlo u obou vozů o hnací hřídel MGU-K. To je díl Renaultu. V Malajsii jsme měli novou specifikaci. Zbytek byla opatření, která měla usnadnit život motoru. Hladší řazení, méně vibrací v pohonném ústrojí, upravené mapování motorů, přeprogramování otáček v boxech, lepší řízení otáček před rozjezdem.
Lotus je s výkonností vozu E22 spokojený, musí ale zapracovat na spolehlivosti
(foto: Lotus F1 Team)
Zaslechli jsme, že Renault má stále problémy s přímým přenosem výkonu z MGU-H do MGU-K.
AP: Je to pravda, v této oblasti je co dohánět. Bolí to, protože jde o výkon za nulové náklady. Ale více výkonu je možné dostat i ze samotného motoru. Pokud jde o pohonnou jednotku, zaostáváme i za ostatními týmy Renaultu. Když se dostaneme na jejich úroveň, učiníme velký pokrok.
Co můžete udělat v oblasti pohonné jednotky? Přepracovat celkovou instalaci?
AP: Nemusíme pod kapotou všechno předělávat. Tady bude chladič větší, jiný na jiném místě zmenšíme. Jde o to, co potřebují jednotlivé součásti pohonné jednotky. Stále procházíme procesem učení. Předpokládám, že to je přesně ten krok, který Red Bull udělal mezi testem v Bahrajnu a v Melbourne.
Během závodní vzdálenosti se toho o voze hodně dozvíte. Jak dobrý je Lotus E22?
AP: Poprvé jsme něco naučili o chování nových pneumatik Pirelli, jak se ovládá auto s odlišným množstvím paliva a jak je rozložený přítlak. Romain nám řekl, že je s celkovým přítlakem spokojený, ale ještě ne s jeho charakteristikou. Při zatáčení se přítlak tu a tam přesouvá.
Jsme teprve na začátku jemného ladění vyvážení brzd. Nyní máme data z Melbourne a ze Sepangu, která nám pomohou v práci na rozdělení brzdného účinku. Romain odletěl se svou původní sedačkou zpět do továrny, kde bude na simulátoru testovat brzdový systém, abychom jej mohli perfektně přizpůsobit jeho jízdnímu stylu.
Pastor Maldonado musel předčasně odstoupit kvůli úniku vzduchu kolem turba - nešlo ale
o závadu Renaultu, nýbrž o chybu Lotusu (foto: Lotus F1 Team)
Má to smysl vyvíjet auto, dokud se stále potýkáte s problémy s motorem?
AP: Musíme vyvíjet paralelně, jinak bychom se kupředu neposunuli. Velkých pokroky vyjdou ze strany pohonné jednotky. Kvůli tomu se ale aerodynamického vývoje nevzdáme.
Co se stalo Pastorovi Maldonadovi?
AP: Měl problém s přívodem k turbu. Šlo o naši chybu. Něco podobného se přihodilo na konci závodu Romainovi, proto jsme museli snížit výkon motoru. O jedno kolo více a Räikkönen by ho předjel.
Znamená to, že jste měli na body?
AP: Rozhodně. Byli jsme rychlejší než Kvjat s Toro Rosso, protože naše pneumatiky byly v lepším stavu. U Romana se v závěru objevil ještě druhý problém. Ve 48. kole se mu ulomil kus podlahy, což ho stálo 20 bodů přítlaku. Auto pak bylo neovladatelné.