DISKUZE K ČLÁNKU Permane: Lotus je v zatáčkách rychlejší než McLaren či Williams

Ředitel traťových operací Lotusu Alain Permane se v rozhovoru pro AMUS vrací k poslednímu závodu v Malajsii. Hodnotí výkonnost Lotusu E22, jeho slabiny, silné stránky a velké pokroky, které očekávají zejména v oblasti pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Permane: Lotus je v zatáčkách rychlejší než McLaren či Williams

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 02.04.2014 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 12 lidí) 01.04.2014 14:08
Konecne nieco normalneho od Lotusu! 01 len… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 01.04.2014 16:37
Není důležité odvést výkon na trati. Mnohem… »
» Prokop S. (Hlasovali 5 lidé) 01.04.2014 15:07
tým jde vidět, že Lotus má, i přes velký odliv,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Kimi vs. Romain No jestli je pravda, že Romain jel s nakřáplou podlahou a načatým turbem a Kimi ho nedokázal udělat, tak je to na pováženou. Původně jsem myslel, že po tom defektu a odjetým kolem s rozšmelcovanou gumou něco poškodil na podvozku, ale on sám říkal, že ten kontakt s Magnussenem neměl na auto vliv.
    Já se těšil na interní souboj RAI - ALO, ale zatím to vypadá dost jednoznačně. No snad se Kimi probudí, vypadá to, že i další závody budou nudné, případná rudá rivalita by je mohla trošku oživit 03

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    95.173.85.XXX
    Do Bahrajnu to určitě nestihnou, ale nejpozději v Barceloně budou mít týmy vyřešený zvuk motorů

    tady je řešení Mercedesu
    https://www.youtube.com/watch?v=5W5mUVyh4l0

    a tady Renaultu
    https://www.youtube.com/watch?v=Zk5cygs_vZg

    Ferrari své řešení dosud tají 04

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja teda neviem, prečo automaticky Renault,... ...nedá všetky poznatky aj Lotusu, ktoré získali tímy s ich pohonnou jednotkou, ako Red Bull, či Toro Rosso a prečo každý tím šturmuje na svojom piesočku a hrá sa so všetkými detskými chorobami, ktoré už iní vyriešili v oblasti pohonnej jednotky, či chladenia. Veď v cene je aj SW a poradenstvo, tak ja teda nevidím problém k širšej spolupráci. U nastavenia bŕzd chápem, že je potrebné mať na zreteli špecifiká každého šasi a zavesenia, aj jeho celkovej regulácie, ktoré má tím Lotus, jedinečné s prepojením tlmičov, ale nakoniec, to už majú aj všetky ostatné tímy F1, tak už nie je čo okopčiť. Snáď už v Bahrajne dokončia oba vozy a dokonca na bodoch a Lotus bude na ceste na špičku výkonnosti, ako to bolo minulého roku, lebo auto je zrovnateľné s Ferrari, ak všetko funguje ako má, keď nás tešili najmä počas prvých dvoch tretín sezóny 2013, lebo koniec bol už o ničom. Ako vidieť, bez peňazí to skrátka v F1 nejde ! 14 08

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      86.49.105.XXX
      Renault ty nápady jiných týmů nikomu dát nemůže, prostě proto, že jim nepatří. V tom jsou Mercedes a Ferrari v jiné situaci.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Áno, som sa na to pýtal v jednom tíme,.. ...a majú to v zmluvách formulované tak, že to skrátka nejde a každý sa musí trápiť sám, aj keď o ich trápení Renault prehľad má, tak by tým menej úspešným mal ukázať aspoň cestu, ako ďalej, lebo ide predsa o image značky pohonných jednotiek a tímy majú predplatené aj spoluprácu na SW a poradenstvo, čo by ich k tomu malo zaväzovať, každému podľa zaplateného balíka. 14 Preto je Red Bull jasne najďalej. 11

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • seven

          93.153.124.XXX
          Trochu to ukazuje na to, že se Renaultu v základu motor nepovedl a souhlasím s tím, že jim to hodně kazí reputaci. Otázka ovšem taky je , nakolik Lotus dokáže své požadavky definovat a doporučení Renaultu implementovat do svých designových změn. Zdá se, že optimismus ohledně integrace agregátu do šasí je trochu přešel...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Není důležité odvést výkon na trati. Mnohem důležitější je mít kvalitní PR oddělení, které i na propadáku najde pozitiva.12

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Mrož od Williamsu FW26 dojel v Malajsii 2004 na bedně,ale po zbytek okruhu v sezoně se propadal polem.Moc se my nezdá,že by okruh v Malajsii měl nějakou vypovídající hodnotu a že by měl prověřit auto jestli je dobré nebo špatné.
    Jinak na hodnocení LOTUSU a ostatních týmu si počkám po Barceloně03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      Malajsie je velice dobrá referenční trať... Williams měl hnusnej předek a měl jiné řešení, v jiné době... Nemá smysl to srovnávat...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • FWMonty

        80.82.145.XXX
        ano měl jiné řešení dvojitý kýl a proto tě my pilíři na předním křídle lépe usměrňovaly vzduch k tomu řešení.
        A tím,že má Lotus jeden konec kratší a dlouhý můžou mít podobný problém na jiných tratí,kde třeba bude více foukat větr.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Ale letošní Lotus závodí proti jiným vozům, než těhdejší BMW...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      Monty to nemusíš čekat do Španěl.Malaisie je okruh F1, který má naprosto všechno: úsek brzda plyn,střední sektor kde se ukáže přítlak,náročné počasí a téměř všechno abys poznal špičkové auto d průměru.

      Mercedes nás v Malaisii zdrtil-nemá slabinu a letos ji mít nebude.Je sice trošinku slabší ve střední a vysoké rychlosti (v zatáčce) -bohužel ne tak slabý aby to vyvážilo jeho brutální sílu na výjezdu a při brzdění kde získává náskok.

      Lotus má potenciál,ale otázkou zůstává jestli z důvodu financí bude využit.
      Všeobecně auta s Renaultem mají výborné předpokady pro přítlak v zadní části auta z důvodu malého agregátu a můj odhad je,že půjdou všichni do desítky na ukor WIL a MCL,kteří už s přítlakem na zadku bojují ted a velmi jim schází.Při dnešní konstruci a zákazu foukání se s tím ale nedá v sezoně moc udělat.

      Záhadou je mi Mecedes,který má všechno potřebné co se týká aera+silný agregát.Po Malaisii soupeř nejtěžšího kalibru.Ni není ale ztraceno a doufám,že jim to ostatní nedají zadarmo.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • FWMonty

        80.82.145.XXX
        přítlak na zádí se dá získat,podlahou,difuzorem,zadním křídlem atd. nic není proti týmy McLaren,Williams ztraceno03
        Pro mě je Barcelona velkým měřítkem pro vozy a odhalení výkonnosti,navíc týmy tam přivezou spoustu vylepšení.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          To samozřejmě netvrdím, ale v difuzoru nenajdeš už nic.Williams byl dokonce týmem který přišel na to,že se dá využít startovací otvor pro zvýšení přítlaku a FIA to pak všem zatrhla.

          O křídle dost pochybuju a měnit konstrukci podlahy na začátku sezony-no nevím.

          Jako fanouška jednoho z týmů tě chápu,že se upínáš na Barcelonu a s novinkama máš samozřejmě v Evropě pravdu.

          V Bahrajnu myslím,že se WIL i MCL trochu zvedne, ale v Číně za Lotusem a Toro Roso.Nebo ne? 12 12

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • FWMonty

            80.82.145.XXX
            WILLIAMS použíl v roce 2012 kolem 20 podlah,takže podlaha se tá vylepšit a difuzor taky třeba změna umístění lamel nebo jiné zakončené na okraji, loni jsem obdivoval difuzor od Red Bull kam ostatní ani nezašly.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.97.XXX
    tým jde vidět, že Lotus má, i přes velký odliv, kvalitní tým v továrně.. nezbývá než doufat, že se jim podaří pravidelně bodovat a třeba i zabojovat o bednu 01

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    Konecne nieco normalneho od Lotusu! 01 len nech prosim nedavaju mikrofon Lopezovi alebo niekomu dalsiemu z PR bandy...20

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama