Renault o potížích se svými pohonnými jednotkami a o pokroku v Bahrajnu

iM2, 23. února 2014, 21:33 Google+

Přečtěte si zajímavý rozhovor s Robem Whitem z Renaultu o problémech, se kterými díky novým motorům stále bojují.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 24.02. 18:15) Napište svůj názor
White, Rob

White, Rob | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaké klíčové kroky byly učiněny mezi Jerezem a Bahrajnem?
Rob White: Udělali jsme hodně změne ve specifikaci úložiště energie (baterií) včetně modifikovaného hardwaru, což vyžadovalo určitou gymnastiku v inženýringu, obstarání, vyrobení a logistice. Představili jsme také dva stupně aktualizace systémového řídicího softwaru PU [pohonné jednotky - Power Unit], první z nich by byl efektivním a slušným výchozím bodem pro Jerez. Elimilovalo to nějaké chyby a dovolilo nám to udělat korekce v mapování a kalibraci, což následně dovolilo autům více jezdit a ujet tak větší vzdálenosti.

Druhá úroveň softwarových změn měla více funkcí, ale hlavně poskytla větší pravomoci kontrolním systémům, auta tak dostala větší výkon a zlepšila se řiditelnost, došlo také ke zvýšení stupně systémové integrace pohonné jednotky. Všechna čtyři auta poprvé vyjela a všechna 4 auta přešla na druhé řešení s tím, jak jsme získávali kilometry.

Jak probíhal test v Bahrajnu během tohoto týdne?
RW: Měli jsme nějaké nezdary, ale určitě jsme se zlepšili a udělali několik kroků dopředu. Změny zlepšily chování PU v autě a my jsme nahromadili cenné kilometry. Byly zde určitá zdržení a to jak na naší straně, tak i na straně šasi, ale dali jsme do pořádku nějaké důležité závady a dovolili tak týmům získat klíčové zkušenosti s vozy jako celky. 

Viděli jsme, že i malé incidenty mohou způsobit zdržení, které je těžké nebo nemožné získat zpět. Zvláště poslední den jsme ztratili více času, než jsme předpokládali. I když nejsme na provozní úrovni a rychlosti, na kterých bychom chtěli být, tak máme solidnější základ, na kterém můžeme stavět a posouváme se dobrý směrem. 


Rob White má plné ruce práce (foto: Renault Sport F1)

Řekl byste, že jste zpět v časovém plánu? 
RW: Udělali jsme nějaké dobré kroky vpřed v oblasti výkonnosti PU a operací v autě, jsme teď v situaci, kterou bychom akceptovali v polovině testů v Jerezu. Vyřešili jsme nějaké problémy a objevili další. Nejsme zpět v časovém plánu, ale posouváme se správným směrem - jízdy, které jsme zvládli, jsou hodně cenné. Výzvou je vylepšit stupeň pokroku, protože rozdíl na to, kde bychom touto dobou chtěli být, je značný. 

Jsme několik týdnů pozadu od toho, kde bychom chtěli být a přiznáváme, že to bude chtít nějaký čas, abychom z PU dostali plný výkon. Tvrdě pracujeme na tom, abychom se tam dostali a jsme odhodlaní uspět. Naší PU a jejím sub systémům stále věříme, nejsme prostě jen na stupni fungování a výkonnosti, kde bychom chtěli být. Nerozvinutost PU společně s časem ztraceným incidenty znamená, že i týmy jsou s přípravou šasi na sezonu ve zpoždění. Musíme se tedy snažit zrychlit vývojovou křivku. 

Jaký je plán v krátké pauze mezi testy?
RW: Na konci příštího týdne opět jedeme v Bahrajnu. Konečné datum homologace se blíží, závodní motory pro Melbourne jsou v rané fázy stavby. Je zde velké množství práce v procesu. Tým ve Viry pracuje dnem i nocí na tom, aby vyřešil naše problémy. Spolupráce s našimi týmy je bližší než kdy předtím. Tempo vývoje mimo dráhu je extrémně rychlé, a tak můžeme vytvořit a potvrdit si efektivní řešení, která rychle ukáží odhodlání a houževnatost všech našich členů. 

Z tohoto testu máme seznam problémů, který budeme řešit. Jsou tam samozřejmě určité s prioritou, abychom vyřešili ty nejdůležitější z nich, ale k dalšímu testu se vrátíme silnější a budeme pokračovat v učení se o pohonných jednotkách a v přípravě na Melbourne. 

Vytisknout

Diskuze: Renault o potížích se svými pohonnými jednotkami a o pokroku v Bahrajnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 24.02.2014 18:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Juncadella: F1 je jezdecky na stejné úrovni jako DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud