Rozhovor se strojním návrhářem Mercedesu: Rychlý vývoj v oblasti zavěšení

iM2, 29. března 2013, 22:24 Google+

Mercedes na svých webových stránkách přišel se zajímavým rozhovorem s Huguesem Bretonnierem, který je strojním návrhářem Mercedesu, přečte si jej.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 31.03. 17:11) Napište svůj názor
Mercedes F1 W04

Mercedes F1 W04 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Předtím, než jsem začal pracovat v F1, tak jsem studoval...
Hugues Bretonnier: Strojírenství ve Francii (Ecole Centrale de Lyon) a v Anglii (Cranfield University) - vždy jsem byl fascinován pohybem a to jak malými mechanismy tak i velkými - jako jsou auta nebo letadla.

Před nástupem k Mercedesu jsem pracoval pro...
HB: Měl jsem hodně štěstí a k týmu jsem se připojil hned po škole, takže křivka učení byla poměrně prudká hned od začátku.

Mojí každodenní prací je...
HB: Jako součást skupiny strojního designu se hlavně zaměřuji na systémy zavěšení. Asi je těžké si v televizi uvědomit rozdíly mezi auty v této oblasti, ale je toho zde hodně! Musíte brát v potaz nezbytné spojení mezi pneumatikami, které poskytují přilnavost, a šasi, které se musí poprat s aerodynamickými silami a silami setrvačnosti. 

Architektura systému zavěšení se skrývá uvnitř šasi a je klíčovou oblastí vývoje, na kterém pracuji. Moje role vedoucího designéra předního zavěšení obnáší vytyčení geometrie zavěšení a sledování detailů všech komponentů. Výsledkem je, že úzce spolupracuji s mnoha odděleními, abychom dosáhli těch nejlepších výsledků a našich výkonnostních cílů. U dalších částí se během vývoje a testování musí zkontrolovat jejich chování a pevnost.


Hugues Bretonnier (foto: Mercedes AMG F1 Team)

To, co mám na práci ve Formuli 1 rád, je...
HB: Je to velmi specifický průmysl, kde se vše děje hodně rychle. Přetvoření nápadu v set dílů vezme několik týdnů, zatímco v normálních byznysech by to trvalo měsíce nebo dokonce roky. Pro inženýra je to určitě atraktivní. Je hezké být součástí úspěšného projektu, ve kterém víte, že jste přispěl ke zrychlení auta. Je ještě lepší, když je usílí odměněno vítězstvím v závodě, které spojí lidi a oni tak mohou sdílet hezké momenty.

Nejlepší na práci pro Mercedes je...
HB: Když jste součástí rodiny Mercedes-Benz, je zde přirozeně velká dynamika na to, být konkurenceschopným a tento soubor vzrušujících ambicí směřuje k vítězstvím v závodech a nakonec i šampionátech. Kvalita lidí a jejich vysoké standardy také přispívají k tomu, že toto místo je pro práci atraktivní a je pro vás výzvou.

Největší výzvou na mé práci je...
HB: V kostce je to tlačení na zlepšení hranic celého balíku, snížení váhy nebo zvýšení výkonu a současné zajištění, že vše bude sedět a už napoprvé dobře fungovat.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor se strojním návrhářem Mercedesu: Rychlý vývoj v oblasti zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 31.03.2013 17:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Horner: Alonso nebo Hamilton by udělali to stejné, co Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  2. "V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud