Rozhovor: Čeho Schumacher v kariéře lituje a který souboj s Ayrtonem Sennou byl nejlepší?

Petr Hlawiczka, 13. listopadu 2012, 15:50 Google+

Michael Schumacher pro F1 Racing vzpomíná na nejlepší i nejhorší okamžiky své kariéry. Jak se cítí dnes, když jej na dráze předjíždějí "děti?" Kritizuje pneumatiky proto, že už se mu nedělají na míru? Vrátil by se do Ferrari? Co by si dal, kdyby platil Kimi?

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 15.11. 06:05) Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Kdo byl tvým závodním hrdinou, když jsi vyrůstal?
MS: Začal bych Vincenzem Sospirim v motokárách. Pak to byl Ayrton Senna. Tito dva mě hodně inspirovali, když jsem jezdil v motokárách.

Lituješ něčeho ve své dosavadní kariéře ve Formuli 1?
MS: Jerezu v roce 1997.

Jakou nejlepší vzpomínku chováš na Ayrtona Sennu?
MS: To je naprosto jasné. Stalo se to v Brazílii 1994, kdy jsem je porazil a on při souboji se mnou dostal smyk. Ten smyk svým způsobem mě vlastně učinil ještě hrdějším, protože tehda měl kolem sebe tu pověst neporazitelnosti.

Pak tam byl fakt, že jsme po roce 1993 vstoupili do sezóny 1994 jako malý tým Benetton s motorem Ford, který nebyl považován za nejlepší. Najednou to však byl velmi dobrý balík a my jsme dokázali jezdit před Williamsem. Pak dostal smyk a já jsem si pomyslel: "Jo, to byl dobrý okamžik."

Koho považuješ po těch všech letech závodění od motokár do současnosti za nejtvrdšího soupeře?
MS: Nejtvrdšího? Myslíte, kterého bylo nejtěžší porazit? To byl bezpochyby Mika Häkkinen.

Opravdu jsi chtěl Davida Coultharda po vaši kolizi ve Spa 1998 udeřit?
MS: No... Upřímně, nikdy jsem nebyl tím, kdo rozdává rány. Vlastně jsem ani ve svém životě nikoho neuhodil, ale určitě jsem chtěl, aby pochopil, jaký mám pocit.

Je pravdou, že si v roce 2006 musel z Ferrari odejít, aniž bys chtěl?
MS: 200 % ne. Jednou jsme měli u Ferrari tradiční vánoční večírek a tam jsem na pódiu panu Di Montezemolovi sdělil, že končím. On řekl: "Znovu si to promysli. Tady máš nabídku - můžeš mít kontrakt na zbytek svého života. Nezáleží na tom, co chceš, můžeš to mít. Chceme, abys zůstal..."

schumacher - ferrari 2006
Michael Schumacher ve Velké ceně Japonska 2006 (foto: Scuderia Ferrari)

Já jsem se tehdy tak rozhodl a tak jsem si to přál. Jak jsem řekl dříve, byl jsem prázdný. Neměl jsem žádnou energii ani cíl před sebou. Měl jsem svého "malého bratra" - Felipeho Massu - a byl jsem rád, že převzal mou pozici.

Jak se cítíš, když tě děti, kterým je polovina toho, co tobě, na trati předjedou?
Michael Schumacher: Nemyslím na věk. Když sedím ve voze, tak se nestarám o to, komu je kolik let. Jde mi jen o to, že je někdo přede mnou a chci jej předjet, nebo že je za mnou a já nechci, aby mě předjel. To je vše.

Musíš trénovat usilovněji a déle, aby ses nyní v F1 udržel ve formě?
MS: Pořád trénuji stejně. Vždy jsem byl rád fit a někdy jsem byl fit více, než bylo zapotřebí. F1 je teď pomalejší a méně náročná, takže je v těchto vozech jednodušší být fit. Upravil jsem svůj režim a stále vyhlížím po nových věcech. Popsal bych vám celou svůj postup, ale to by bylo příliš dlouhé.

Která věc by Mercedesu nejvíce pomohla dotáhnout se na přední týmy?
MS: Momentálně neexistuje jediná věc. Je to jako s mozaikou, kde potřebujete všechny drobné díly a detaily k dokončení práce. Moc dílů nám nechybí, ale stále něco. Postupně dáváme vše dohromady.

Existuje něco, co tě na současné F1 irituje?
MS: Černé zlato.

Proč si neustále stěžuješ na pneumatiky? Protože jsi byl zvyklý na pneumatiky na míru, které byly vyrobeny přesně tak, aby seděly tvému stylu?
MS: Můžu na to odpovědět jednoduše? Když máte jediného výrobce pneumatik, pak by měl dělat pneumatiky, které jsou dobré pro většinu pole. To jsem se snažil vyjádřit. Momentálně je takové nemáme. Máme pneumatiky, které fungují určitým jednotlivcům spíše než většině, a takto by to být nemělo. Problém by měli mít spíše jednotlivci než většina.

schumacher - pirelli
Michael pneumatikám Pirelli nemůže přijít na chuť (foto: Pirelli)

Soustředí se tvůj mozek během závodu 100% na závodění nebo občas myšlenkami odběhneš třeba k tomu, co by sis uvařil k obědu?
MS: Občas přemýšlím o jiných věcech. Když jedete po rovince v Monze, máte spoustu času na přemýšlení o jiných věcech, které se možná týkají vozu či něčeho úplně jiného. Můžete přemýšlet o rozhovoru, který jste právě vedli se svým inženýrem, může se to stát. Nestává se to v kvalifikaci nebo během vypjatých okamžiků závodu, ale občas se to přihodí, když musíte jet rovnoměrně.

Přemýšlel jsi někdy o založení svého vlastního týmu F1?
MS: Ne, nikdy.

Kdyby tě Ferrari chtělo zpět, šel bys?
MS: Proč?

Jaký drink by sis objednal, kdyby platil Kimi?
MS: Apfelschorle - jablečný džus s perlivou vodou.

Dostal jsi někdy pokutu za překročení rychlosti? Jaká byla reakce policie?
MS: Ano, dostal. Reakce byla nešťastná, protože mi stejně dali pokutu.

Jakou hudbu rád posloucháš?
MS: Paola Nutiniho.

schumi - fans
Na autogramiádě se svými fanoušky (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor: Čeho Schumacher v kariéře lituje a který souboj s Ayrtonem Sennou byl nejlepší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 15.11.2012 06:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp usa

Pro premiéru v Austinu stanovuje FIA jedinou DRS zónu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud