Michaeli, řídíš ty nejrychlejší auta na světě, proč tě stále lákají motokáry?
Schumacher: Miluji nastavování motokár. Jezdit je jedna věc, ale pracovat na tom a udělat co nejrychlejší motokáru, to je výzva. Můžu to dělat sám, nebo se svým kamarádem. Stále se stýkám s přáteli z minulosti.
Je to zábavné, oni jsou teď motokároví závodníci na odpočinku, někteří vedou své vlastní motokárové stáje, a já závodím proti jejich synům. Ale nevadí mi to. Mám rád soutěžení. Je to skvělé, protože se na tom podílím víc než u F1. Kontroluji tlak v pneumatikách, motor, měním poměry...Je to pro mě přirozené. Ano, v F1 mluvíte s inženýry, ale na auto nesáhnete.
Porážejí tě některé z těch dětí?
Schumacher: Jasně. Pro mě je složité je porazit. Jsem rád, že se jich můžu držet (smích). V loňském roce jsem závodil proti všem šampionům a skončil čtvrtý, to je velký úspěch.
Schumacher s "větší motokárou" - vozem X-Bow při Závodě šampionů
(foto: raceofchampions.com)
Změnily se závody motokár hodně?
Schumacher: Je více profesionální. Spousta jezdců je taková, že v neděli večer vyhraje závod, a hned se přemístí na další trať, kde celý týden trénují na další závod. A takhle celý rok.
Řídit vůz F1 je v mnoha ohledech velmi speciální. Jak tě stále může vzrušovat závodění s motokárami?
Schumacher: Samozřejmě jsou pomalejší, ale když jedete na limitu, zdají se velmi rychlé! Odstupy jsou tu menší, závodí se víc kolo na kolo, je to intenzivnější. Sedíte tak nízko, že vám často zadek škrtá o zem. To máte v F1 taky, ale tam vás chrání monokok.