Petrov musí změnit styl: S Caterhamem CT01 nemůžu jezdit tak agresivně jako s Renaultem R31

Petr Hlawiczka, 8. března 2012, 06:50 Google+

Vitalij Petrov je s rychlostí nového vozu Caterhamu spokojený. Nemůže s ním sice dle rozhovoru server F1.com zacházet tak agresivně, jako s loňským Renaultem R31, ale CT01 již nyní prokazuje dobrou konzistenci a během předsezónních testů dle Rusa nikdy neztrácel více než půl sekundy na ty nejrychlejší.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 09.03. 11:20) Napište svůj názor
Caterham

Caterham | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vitaliji, málem jsi letos zůstal bez místa. Jak velkou úlevou bylo, že se ti to nakonec na poslední chvíli podařilo?
Vitalij Petrov: Byla to samozřejmě dost těžká zima. Stejné to bylo pro všechny, kteří si nebyli jisti svým místem po novém roce. Ale i přes to, že to byly těžké chvíle, nikdy jsem neztratil víru v to, že to může dobře dopadnout, což se nakonec stalo.

Jakmile jsme se dozvěděli o situaci v Renaultu, začali jsme pracovat na novém řešení. A Caterham byla vždy ta nejlepší volba a ta, v níž jsem viděl největší potenciál, takže bylo opravdu fajn, že se nám to podařilo vyřešit. Nejde ani tak o úlevu, ale jsem šťastný, že jsem v novém týmu.

Kdy ti Renault (nyní Lotus) dal vědět, že tvé služby v roce 2012 nebudou potřebovat?
VP: Najisto jsem se to dozvěděl v prosinci.

První Velká cena Ruska je očekávána v roce 2014. Je jistě jen logické, že v ní pojede ruský pilot.
VP: Myslím, že je nemožné mít Velkou cenu Ruska bez ruského pilota. Pro mě se jedná o jednu z největších motivací - ujistit se, že budu na roštu v roce 2014. To stejné platí pro kteréhokoliv atleta v libovolném sportu. Moci soutěžit doma je pro vás vším a pro mě je důležité, abych tam byl ve voze, s nímž budu moci opravdu závodit.

petrov

Když jsi nastoupil ke Caterhamu - proč myslíš, že si vybrali tebe a ne Jarna Trulliho?
VP: To je něco, na co byste se museli zeptat týmu. Vím, že jsem se během posledních dvou let hodně rozvinul a první pódium minulý rok pro mne bylo dalším velkým krokem. Takže si myslím, že si je tým vědom, že má v někoho, kdo s nimi může růst a pomoci jim se rozvíjet.

Co se ti líbí na Caterhamu nejvíce?
VP: Vím, co jsem uvedl dříve, ale myslím si, že to je právě šance růst. Věci v Renaultu byly někdy skvělé a někdy obtížné. I když měli skvělou minulost a bohatou historii, Caterham roste rychleji a chce psát své vlastní příběhy, takže dobře vnímám šanci být u toho.

A co auto? Renault byl ke konci minulé sezóny náročným vozem. Jak si ve srovnání s ním vede CT01?
VP: Krom motoru Renault je naprosto odlišný. Celé auto se chová jinak a jedním z hlavních úkolů je proto pro mě změna jízdního stylu, abych z něj dostal co nejvíce. Myslím, že musím být s tímto autem méně agresivní než minulý rok, takže to je něco, na čem s mým inženýrem pracujeme.

petrov

Zúčastnil ses pouze dvou ze tří předsezónních testů. Bude to mít na tebe vliv? Jak si byl spokojeny s jízdami, které jsi absolvoval?
VP: Myslím, že tým učinil obrovský pokrok od prvního testu do současnosti a CT01 prokazuje dobrou konzistenci, což je vždy cenným přínosem, na němž se dá dále stavět. Před Melbourne mě to naplňuje optimismem, stejně tak fakt, že jsme nikdy neztráceli více než přibližně 0,5 sec na nejrychlejší čas.

Letos se budeš muset probíjet zpět do středu pole. Co očekáváš?
VP: Myslím, že na to je stále ještě příliš brzy. Tým je hodně opatrný vzhledem k tomu, co chceme letos udělat, proto si myslím, že mým hlavním úkolem je odvádět co nejlepší práci, abych jim pomohl bojovat s několika týmy před námi.

 

© Foto: Caterham F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Petrov musí změnit styl: S Caterhamem CT01 nemůžu jezdit tak agresivně jako s Renaultem R31

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 09.03.2012 11:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Montezemolo: Pravda vyjde najevo až v Melbourne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud