Senna: Ještě nejsem stoprocentní

Tereza Polaczyková, 18. září 2011, 11:55 Google+

Během Velké ceny Belgie se na pozici závodního pilota vrátil Bruno Senna, který nahradil Nicka Heidfelda. Okamžitě zaujal výbornou kvalifikací, v závodě si ale zdaleka nevedl tak dobře. Dojem napravil během závodu na italské Monze, který mu přinesl dva body…

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 19.09. 09:33) Napište svůj názor
Senna, Bruno

Senna, Bruno | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V poslední době jsi psal historii. Absolvoval si první závody pro LRGP a získal si své první body. Co bude následovat?
„Těžko říct. Pokračujeme pěkně a já jsem stále víc spokojený s autem i týmem. Existuje několik oblastí, v kterých se ještě musíme zlepšit; musím zdokonalit své technické znalosti o R31 a oprášit několik věcí, které se týkají mého jezdeckého stylu – určitě ještě nejsem stoprocentní. Během každého víkendu přijímám všechny možné informace a doufám, že jako tým budeme pokračovat v získávání bodů. Našim cílem je účast v poslední části kvalifikace každé sobotní odpoledne. Doufám, že v okamžiku, kdy se zcela seznámím s autem, budu získávat více bodů pro tým.“

Přijal jsi už zcela skutečnost, že jsi oficiálním závodním pilotem týmu Renault?
„Ano, už jsem si zvykl. Zažil jsem skvělý víkend v Monze, protože jsem za sebou už měl jeden závod. S R31 už jsem se seznámil dříve, ale na rozdíl od ostatních pilotů na startu jsem na svém kontě neměl žádné zkušenosti s víkendovým programem. Ostatní znali rychlost svých aut a věděli, čeho mohou dosáhnout.

Z mého pohledu je všechno tak trochu nové. Před Monzou jsem se zúčastnil pouze jedné kvalifikace, což bylo trochu tvrdé. Samotný závod byl skvělou příležitostí pro učení, bylo to zábavné a myslím, že jsem, s ohledem na problémy v první zatáčce, dosáhl dobrého výsledku. Vůz fungoval dobře a tým připravil dobrou strategii – ty byly dva pozitivní signály.“ 

Co pro tebe bylo nejnáročnější v tvé nové pozici?
„Poměrně těžce se mi zvykalo na pneumatiky. V této sezóně začal každý mluvit o pneumatikách, pneumatikách, pneumatikách, ale je to stejné jako u většiny ostatních věcí  – čím víc zkušeností získáte, tím je to lehčí. Není lehké vytěžit z pneumatik Pirelli maximum, celé je to o učení, ale je v nich velký potenciál. Doufám, že během několika příštích závodů do sebe všechno zapadne.“

senna

Příští závod, Velká cena Singapuru, se jezdí v noci. Jak se změní tvůj přístup k závodu?
„Singapur bude skutečným testem. Do kalendáře F1 přibyl jen nedávno a pro mě je novinkou. Bude náročné získat z auta maximum, ale jsem nadšený a doufám, že tým potěším ziskem dalších bodů. K víkendu přistoupím podobně jako v Monze a během tréninků se pokusím odjezdit co nejvíc kol, což mi, doufám, pomůže postoupit do třetí části kvalifikace.

Singapur má hodně zatáček a my se musíme vyhnout chybám, tato trať skutečně dostane z pilota maximum. Ani nastavení vozu není snadné. Závod bude fyzicky náročný, protože je zde velmi vlhko a trať vyžaduje preciznost v každé zatáčce. Řízení ve tmě vyžaduje, abyste si zvykli na kombinaci světla a stínu. Stejně jako v Malajsii musíme i do Singapuru přijet o něco dřív, abychom se aklimatizovali. Tým zůstane v režimu britského letního času. Těším se na zábavu a odlišný typ závodního víkendu."

Vytisknout

Diskuze: Senna: Ještě nejsem stoprocentní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 19.09.2011 09:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT

Karthikeyan pojede Velkou cenu Indie ve voze HRT

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  5. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud