Di Restovi chybí v paddocku F1 lidé, uvítal by návrat tankování a větší pneumatiky

PH, 1. června 2011, 08:00 Google+

Na oficiálním serveru Formule 1 se objevil rozhovor s Paulem di Restou - skotským talentem, který obdivoval Ayrtona Sennu. Který okruh je jeho nejoblíbenější? Které pravidlo by zrušil či co by naopak v F1 uvítal?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 03.06. 20:46) Napište svůj názor
di Resta, Paul

di Resta, Paul | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?
Samozřejmě by to byl Edinburgh, odkud pocházím. Připouštím, že pravděpodobnost toho, že by k tomu došlo, není velká. Kdybych se tedy měl rozhlídnout po něčem pravděpodobnějším, byl by to New York. Bylo by to hodně výjimečné.

Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?
Ayrton Senna. Měl něco zvláštního. Byl mým hrdinou od prvního okamžiku, kdy jsem se začal zajímat o Formuli 1. Pokud jste se ptali na to, kdo pro mě nejvíce znamenal, zřejmě bych řekl, že to byl Jim Clark či Jackie Stewart, ale nikdy jsem je na dráze neviděl, pouze jsem o nich slyšel historky. Ayrtona jsem ale viděl závodit na vlastní oči – a vzpomínám si, jak jsem závodil v motokárách v den, kdy zemřel.

V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?
Asi by to byly větší pneumatiky. Muselo být úžasné jezdit s  mechanickou přilnavostí, kterou poskytovaly ty obrovské gumy.

Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?
Myslím, že musíme zachovat zvuk těch aut. Je to nedílnou součástí závodění ve Formuli 1. Pokud o něj přijdeme, sport to změní. Zvuk a rychlost je to, co fanoušci očekávají, když sledují F1 – a to bychom jim měli nabízet.

diresta

Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?
To je těžká otázka pro nováčka, protože jsem zatím na všech nejezdil. Z těch, na kterých jsem jezdil, bych řekl Silverstone. Je to nejlepší trať, na které vozy excelují. Je velmi rychlá a Británie je samozřejmě kolébkou motosportu. Navíc se většina továren [závodních týmů] nachází v těsné blízkosti dráhy, proto by to bylo mnohem jednodušší a příjemnější.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?
Není sice z mé éry, ale přál bych si návrat Tyrellu.

Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?
Eau rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone – a přesto, že jsem jí zkoušel jen na simulátoru - tak bych přidal ještě první zatáčku ze Suzuky. Už se nemůžu dočkat, až si ji tam vyzkouším.

Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?
Devadesátá léta – protože to bylo období, které mě inspirovalo k tomu, abych se v budoucnu zaměřil na Formuli 1.

diresta

Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?
Vrátil bych zpět dotankovávání. Kvalifikace byla díky tomu mnohem více nepředvídatelnou a jezdit s lehčími závodními vozy je větší zábava. Navíc by strategie při závodění hrála mnohem významnější roli než dnes.

Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?
Vybral bych si Sira Jackieho [Stewarta] proti Ayrtonu Sennovi.

Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?
To neřeknu, nechci, aby to věděli. Jednání bych vedl v zákulisí.

Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?
Nejezdil jsem na okruzích, které vypadly – kromě Bahrajnu. Vzal bych zpět Bahrajn.

diresta

Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?
Jima Clarka, Ayrtona Sennu, Juana Manuela Fangia a Enza Ferrariho. To by byl pro mne opravdu požitek. Snažil bych se povykládat s každým z nich, abych se dozvěděl jejich recept na úspěch.

Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?
Vítězný McLaren, který řídil Senna.

Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?
Zřejmě více lidí. Přišel jsem z DTM, kde je paddock mnohem živější.

Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?
Já že jsem vyhrál šampionát? Wau, krásné pomyšlení! Vrátil bych se do svého rodného města, kde jsem začínal, a čas bych trávil se svou rodinou a přáteli. A proto že jsem Brit, podávala by se ryba a hranolky.

Vytisknout

Diskuze: Di Restovi chybí v paddocku F1 lidé, uvítal by návrat tankování a větší pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 03.06.2011 20:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone: Týmy se do Bahrajnu rády vrátí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud