Vitantonio Liuzzi o svém novém angažmá

Pavel Šašek, 13. března 2011, 11:50 Google+

Poté, co byl i přesto, že měl platnou smlouvu, nucen odejít od Force Indie, Vitantonio Liuzzi stále doufal, že bude moct ve Formuli 1 zůstat. Toto přání mu splnila stáj HRT.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 14.03. 09:27) Napište svůj názor
Liuzzi, Vitantonio

Liuzzi, Vitantonio | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Vitantonio Liuzzi přeci jen setrval ve Formuli 1. Tuto možnost mu dala stáj HRT, se kterou nedávno podepsal smlouvu. Jaké jsou jeho pocity z nového angažmá?

Bude těžké zvyknout si na nový tým?
Liuzzi: Samozřejmě to nebude lehké. U HRT jsem v trochu jiné situaci než u Force Indie. Tým si jako hlavní cíl sezony vytyčil desáté místo v Poháru konstruktérů a věří, že moje zkušenosti a rychlost budou hrát velkou roli. Samozřejmě to nebude vůbec lehké, protože je tu hodně lepších týmů, ale udělám vše, abych týmu pomohl dosáhnout jejich vysněné mety. Budu muset jezdit na 100% a ani na chvíli nepolevit.

Mohl by tým mít během prvních pár závodů problém s pravidlem 107 % při kvalifikaci?
Liuzzi: To je v tuto chvíli velký otazník. Podle propočtů bychom neměli mít s tímto pravidlem problémy, ale dokud auto nevyzkoušíme na trati, s jistotou nic vědět nebudeme. Oproti loňskému vozu je nová F111 v mnoha ohledech lepší. Prý se povedlo vyřešit otázku nedostatku přítlaku, což by mohlo vyřešit i druhý problém, a to nedostatek rychlosti. Navíc máme v týmu několik schopných lidí, kteří F1 hodně rozumí. Oproti loňsku máme i kvalitnější díly, například převodovku od Williamsu, což vidím jako dobrý krok. Motory Cosworth navíc také nejsou nejhorší, takže vše, co musíme udělat, je poskládat všechny části jako puzzle, tak, aby přesně zapadaly do sebe...

Jak dlouho jste vyjednával s HRT? Musel jste do týmu přivést nějaké sponzory?
Liuzzi: S týmem jsem začal vyjednávat zhruba někdy v polovině ledna, když jsem definitivně věděl, že u Force Indie končím. Vlastní vyjednávání nebylo příliš složité, u HRT o mě stáli. Dohoda je výhodná pro obě strany. 

A jak to tedy bylo se sponzory?
Liuzzi: Čím víc se jich v průběhu sezony podaří nalákat, tím lépe...

Jak moc jste se bál, že pro sezonu 2011 neseženete ve Formuli 1 místo?
Liuzzi: Především jsem si nemyslel, že bych mohl u Force Indie skutečně skončit. Nic tomu nenasvědčovalo, jenže tým se rozhodl jít jinou cestou a tak jsem byl najednou bez práce. Naštěstí se objevila nabídka od HRT, za což jsem velmi vděčný. Samozřejmě, nebude lehké znovu začínat od nuly, ale to už jsem si během kariéry několikrát vyzkoušel, takže zhruba vím, co mě čeká.

Ještě než jste se definitivně stal pilotem HRT jste říkal, že uvažujete, že byste zkusil i něco jiného. Jak jste tedy spokojen se svým rozhodnutím?
Liuzzi: Myslím, že jsem udělal dobře. Poté, co jsem testoval s HRT, jsem cítil, že je to docela slibné. Byl jsem s týmem spokojen. I to byl jeden z faktorů, který mě přesvědčil k tomu, abych se k týmu přidal. Cítím z týmu velký potenciál ke zlepšení. Jen to nejspíš bude nějakou dobu trvat. 

Takže jste spokojen, i když nemáte šanci vyhrávat závody či dojíždět na pódiu?
Liuzzi: Ve Formuli 1 to nikdy nemáte jednoduché. Znám to, když jsem začínal v Red Bullu, šlo o nový tým. A tým se nikdy nedostane do takové pozice, aby se mohl řadit mezi nejlepší, aniž by pro něj piloti neodváděli maximum. A to je to, na co jsem připraven, bude to pro mě další velká výzva. O F1 jsem přemýšlel již od doby, kdy jsem jezdil na motokárách, takže jsem šťastný, že tu můžu být a nezáleží na tom, jak dobrý tým je. Beru to jako další kapitolu mé kariéry.

V porovnání s Narainem Karthikeyanem máte více zkušeností, považujete se tedy za lepšího pilota?
Liuzzi: Narain je známý jako velice rychlý pilot. Tím, že prošel mnoha závodními sériemi a hodně střídal auta, je velice přizbůsobivý. Známe se již od roku 2002, kdy jsme oba jezdili Formuli 3. Je to dobrý pilot, jen si bude muset po dlouhé pauze na F1 znovu zvyknout. Ale má potřebnou rychlost a odhodlání k tomu, aby týmu pomohl. 

Jak jste se vyrovnal s vyhazovem od Force Indie?
Liuzzi: S Force Indií jsem se nerozešel ve zlém. S Vijayem Mallyou jsme si o všem v klidu popovídali. Není to můj tým, takže rozhodnutí nebylo na mě. 

Na jak dlouho jste jezdcem HRT?
Liuzzi: Doufám, že na co nejdelší dobu. Uvidíme.

Vytisknout

Diskuze: Vitantonio Liuzzi o svém novém angažmá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 14.03.2011 09:27 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Rosberg: Jsme na tom dobře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud