Se začátkem sezóny asi nemůžete být spokojen. Cítíte na sebe vyšší tlak?
Nelson Piquet: První závody byly divoké, stále se s autem pereme. Musíme jezdit velmi agresivně, na limitu. Není jednoduché začít s tak komplikovaným autem, musíte zůstat v klidu a snažit se z něj vymáčknout co nejvíc.
Snažíte se překonat možnosti auta?
NP: To dělá někdy každý jezdec. Když je auto horší, děláte to častěji, protože chcete být rychlejší. Ve srovnání s loňským rokem se nyní jezdci McLarenu snaží překonat své vozy daleko častěji.
Kde jsou slabiny vašeho R29?
NP: Zkrátka nám chybí přítlak, dlouho jsme neměli dvoupatrový difuzor a i s ním ho potřebujeme získat ještě více.
Jsou pro vás slicky výhodnější než drážkované pneumatiky? Není tak dlouho, kdy jste na nich jezdil v GP2.
NP: To nic neznamená. Tady je auto úplně odlišné, hlavně úroveň přítlaku. Nedá se to srovnat.
Je velký problém zvyknout si na nová tlačítka pro nastavitelné přední křídlo a KERS?
NP: Po několika závodech je jejich používání úplně přirozené.
Kolik vám přinesl dvoupatrový difuzor?
NP: Mělo by to být ještě více. Ale byla to jen první verze, měla jen částečný efekt.
Soustředí se tým více na Alonsa?
NP: Zachází s námi stejně. V zimě jsem toho natestoval méně než on, ale přesný důvod neznám. Možná jsem měl jen smůlu. A Alonso chtěl testovat co nejvíce. Potom jsou tu drobnosti jako nový difuzor, ale asi je logické dát ho první týmové jedničce. Není to tak, že by mi tým nepomáhal, ale některá drobná přání zůstávají nevyplněna.
Je auto postaveno více s ohledem na originální a agresivnější Alonsův styl?
NP: Když se podívám na data, tak si to nemyslím. Nikdy jsem nemusel kopírovat jeho styl.
Jaký je tedy váš styl?
NP: Autu se automaticky přizpůsobíte, to je stejné pro každého jezdce. V minulosti se stávalo, že bylo obtížné zahřát přední nebo zadní pneumatiky, ale tento rok to tak není.
Pomáhá vám rok zkušeností, nebo jsou vozy příliš odlišné?
NP: Pomáhá mi hodně.
Ve které oblasti se ještě musíte zlepšit?
NP: V kvalifikacích musím zůstat klidný a zajíždět lepší kola.
Objevují se spekulace, že se vedou jednání se Sennou o vašem nahrazení. Slyšel jste o tom?
NP: Ne.
Jste si místem v Renaultu jistý?
NP: Samozřejmě, mám smlouvu. Takže je jisté.
I dlouhodobě?
NP: Snažím se odvést co nejlepší práci v přítomnosti a nestarám se o to, co přijde. Soustředím se na nadcházející víkend, a potom zase na ten příští. Nevím, co se stane v budoucnosti.
Je k vynahrazení nedostatku testování potřeba supersimulátor, jako mají McLaren a Williams?
NP: Nikdy jsme ho neměli. Raději bych měl pořádný, než nějaký neschopný. Těch pár milionů je lepší použít na vývoj auta, než na simulátor. Stavba něčeho takového vyžaduje spoustu času, měli jsme na tom začít pracovat už dávno.
Kam byste se zařadil v žebříčku kvality jezdců?
NP: S Fernandem je to náročné, musím se snažit. Ale ani nikdo jiný Fernanda jednoznačně neporazil.
Máte pravděpodobně toho nejsilnějšího týmového kolegu, se kterým se můžete srovnávat...
NP: To ano. Je to těžké, ale má to i své pozitivní stránky, nutí mě to hodně na sobě pracovat. Silný kolega a drsný šéf, to je pro vývoj dobré.