Rozhodnutí o difuzorech už padlo a vy budete mít podobné řešení už tento víkend, co si o tom myslíte?
FA: Moc se o to nestarám, protože to naneštěstí není naše rozhodnutí, ale rozhodnutí FIA, nebo spíše Odvolacího soudu. My jezdci tomu nerozumíme, nejsme technici, takže si nejsme jistí tím, co říkají pravidla. Je ale pravda, že jsou tu auta mnohem rychlejší než to naše jako Brawn, Toyota a Williams.
Bude nějakou dobu trvat, než je doženeme a budeme stejně rychlí jako oni, protože podle mě to není jen o difuzoru nebo nějaké kouzelné součástce, kterou nasadíte a jste okamžitě rychlí. Musíte auto trochu předělat, a to už od předního křídla.
Vzduch musí proudit k zadní části vozu trochu odlišně, takže podle mě to bude vyžadovat pár měsíců práce a nějaké peníze, abychom byli stejně rychlí. Nejde jen o difuzor, jde o celou filozofii návrhu auta.
Jestliže to zabere několik měsíců, znamená to, že o titulu je rozhodnuto a vyhraje ho Brawn GP?
FA: Uvidím. Doufám, že ne, snad bude šampionát zajímavý až do poslední chvíle. Ale je pravda, že v několika nadcházejících závodech může Brawn získat hodně bodů a potom už může být příliš pozdě. Ale taková je teď situace, jsme silný tým, můžeme odvést dobrou práci a rychle auto vylepšit, máme na to potenciál.
Brawn je teď rychlý, ale týmy, které teď budou předělávat auta, jsou ty nejlepší – Ferrari, Renault, McLaren, BMW. Takže to můžeme zvládnout. Jsme silní.
Očekáváte zlepšení už tento víkend s novými díly, které máte?
FA: Myslím, že se zlepšíme každý víkend, počínaje tímto. Postupně budeme silnější, protože máme nový prostor k prozkoumání a neustále budeme zrychlovat. Některé týmy na tom pracovaly čtyři nebo pět měsíců a my jsme teprve na začátku a jsem si jistý, že během dvou nebo tří měsíců objevíme spoustu nových věcí. Budeme mít vylepšení pro každý závod.
GPDA po událostech v Sepangu mluvila s organizátory o načasování startů, jaký je výsledek?
FA: GPDA se snaží zlepšit bezpečnost při závodech a kvůli pozdním startům v Austrálii a Sepangu jsme měli jisté obavy. V Austrálii o špatnou viditelnost a v Sepangu kvůli dešti taktéž. Uvidíme, jestli s tím pro příští rok něco uděláme.
Máte tento víkend obavy o nejměkčí směs pneumatik?
FA: Mám velké obavy. Myslím, že je to nejhorší rozhodnutí v poslední době, pro Šanghaj je tato pneumatika absurdní. Nevím, jestli o tom rozhodl Bridgestone nebo FIA, ale musí to přehodnotit, protože před diváky i v televizi vypadáme hloupě. Je to špatný vtip, když jste v televizi o šest sekund pomalejší.
V Melbourne jsme na nich odjeli asi osm nebo devět kol a podle našich výpočtů je Šanghaj náročnější, takže je budeme muset měnit po pěti nebo šesti kolech. Jestli chtějí být zábavní, míchat výsledky a mít taková předjíždění, mohli by to udělat jinak. Legrační by bylo třeba dát nám mokré pneumatiky nebo něco takového. To by bylo působivější, ten rozdíl v rychlostech. Nevím...
Trápí mě to, protože před lidmi vypadáme divně.
Byl výběr pneumatik s jezdci konzultován?
FA: Ne, vyjádřili jsme nespokojenost po Austrálii, po kolizi Roberta Kubicy a Sebastiana Vettela. Bylo to kvůli rozdílům v rychlostech. Pokusil se předjet, Vettel s těmi pneumatikami neměl vůz pod kontrolou, nemůžete brzdit, nemůžete zatočit, nemůžete dělat nic. Potom měl Robert velkou nehodu, protože si poškodil auto. Tak jsme vyslovili naše obavy a teď ve třetím závodě máme stejné pneumatiky na náročnějším okruhu. To musíme okamžitě změnit.
Je horší kombinace této pneumatiky s tímto okruhem, nebo s nízkými teplotami?
FA: Myslím, že nejměkčí pneumatika na tomto okruhu s dlouhými rychlými zatáčkami. V první zatáčce už budou zničené a v té desáté už žádné nebudou.
A co tvrdší pneumatika v nízkých teplotách, nezpůsobí další problémy?
FA: Ano, také. Jedna bude příliš tvrdá a druhá příliš měkká. Správná pneumatika zůstala doma! Stejné to bylo v Austrálii a má to tak být kvůli lepší show, kvůli předjíždění. Jak jsem řekl, pro lepší show bychom třeba mohli losovat čísla a ten, kdo si vylosuje číslo 15 by dostal mokré pneumatiky nebo něco. To by byla lepší zábava, teď to zábavné není.
Můžete popsat, jaké nové díly budete mít na voze?
FA: Ve skutečnosti nevím, ještě jsme neměli poradu. Některé součásti přijíždí až teď. Myslím, že budeme mít drobná vylepšení aerodynamiky, stejně jako a Austrálii a Malajsii.
Také nasadíme drobné úpravy mechanických komponent jako je zadní zavěšení kvůli vylepšení přilnavosti. To byl náš největší problém v předchozích závodech. Budeme mít nové díly pro každý závod a snad doženeme ztrátu, protože teď máme problémy postoupit do poslední části kvalifikace a to není dobré. Potřebujeme se přiblížit těm vepředu.
Budete v následujících závodech používat KERS?
FA: O tom se také musíme pobavit. Je to v plánu, ale jsme velmi otevření. Musíme tomu porozumět, prostudovat výsledky, a když bude potřeba ho otestovat nebo vyndat z vozu, jsme na to připraveni.
Zdroj: Autosport