Uvnitř týmu se však nad takové věci povznášejí. Všímají si spíš toho, co se děje okolo, zvláště pak je zajímá příchod nového majitele F1 společnosti Liberty Media, která by se podle určitých indicií mohla pokusit o franšízový model amerického typu. Této možnosti si všímá i zástupce týmu Robert Fernley.
"Podle mě to je velmi vzrušující vývoj. Takhle bychom mohli mít to nejlepší z obou světových stran. Máme unikátní produkt vytvořený Bernie Ecclestonem, neboť Formule 1 je naprosto specifická a nemá nikde na světě obdobu. Nyní bude pokryta americkou mediální společností, takže může mít ten nejlepší sportovní marketing na světě. Pro mě to je opravdu maximálně nadějný potenciál," rozplývá se Fernley.
Ačkoliv Liberty Media uvádí, že hlavní rozhovory s týmy podporovanými automobilkami ještě nedošlo, už byl avizováno, že jednotlivé stáje by měly mít možnost se podílet na investicích do F1. Fernley si proto myslí, že franšízový systém bude pro Formuli 1 cestou vpřed, neboť může zajistit stabilitu týmům ve startovním poli.
"Podle mého názoru mohou vytvořit franšízový typ systému. Protože vytvořit tým F1 trvá roky. Majitelé přicházejí a odcházejí. Nyní potřebujeme schopnost vytvořit menší týmy a pro příchozí majitele zabezpečit určitou časovou periodu, pokud se jim třeba nebude dařit, tak je i do jisté míry podpořit, aby se mohli přes toto období přenést. To je případ týmů v kritické situaci, protože jim dlouho trvá, než se je podaří dobudovat. Lidé přirozeně kupují funkční týmy, ale musí být součástí fanšízového systému," domnívá se Fernley.
Tanec kolem Bernie Ecclestonea
Fernley se rovněž vyjádřil k otázce, jaký bude po změně majitele osud Bernie Ecclestonea. I tady je přes určité výhledy široké pole pro bujné dohady. Hovoří se o jeho potvrzení ve funkci výkonného ředitele, zrovna tak o jeho definitivním odchodu.
"Nikdy jsem nepochyboval o jeho dalším působení ve funkci výkonného ředitele. To je snad jasné, cokoli jiného by bylo jako předčasný start ve sprintu. Myslím, že Bernieho potřebujeme k tomu, aby vytvořil onu jedinečnou směs F1 a marketingových možností. Je třeba se dobře rozhlížet kolem. Musíme vědět, jaké mají noví majitelé zájmy a co hodlají s tímto produktem podniknout. Pak lze doufat, že můžeme přidat i něco my jim a podpořit je v jejich snahách. Ale dokud nebudeme mít další podrobnosti, je na spoustu věcí příliš brzy," dodává Fernley.
Máme dobrou strukturu, říká Pérez
Force India je rovněž středem pozornosti odborníků, protože se nenápadně, ale vytrvale posunuje vpřed. Před několika týdny vyhlásil Vijay Mallya boj o čtvrtou příčku - a hle, tým mu vysloveně dělá radost. Není ale třeba hledat nějaké zázračné prostředky, jak říká pilot Sergio Pérez, vysvětlení je vlastně jednoduché.
"Vše je ve struktuře týmu. Technicky máme velice dobré lidi, nepanuje tu žádné politikaření, takže se mohou soustředit na svou práci. A to je ten obrovský rozdíl v týmovém prostředí. Všichni se snaží být ještě lepší jako tým, což je klíč k úspěchu.
Ano, může být příjemné mít obrovský tým s velkým rozpočtem a početným zástupem zaměstnanců, ale taková věc se také může otočit proti vám. Je nutné se zaměřit na klíčová místa, kde musí lidé odvádět dobrou práci. To je onen obrovský rozdíl v týmech, zvláště s dobrým vedením," uvedl Pérez.