"Nechte nás pracovat," žádá Marchionne. Ze zákulisí Ferrari toho moc sdělit nechce

Robert RoBertino Pavelka, 4. září 2016, 23:00 Google+

Skončilo období vzletných frází o boji, který se ještě nevzdává, o nutnosti vítězit a ubírání z náskoku dominantního Mercedesu. Prezident Ferrari během Grand Prix Itálie přiznal, že sezóna 2016 nesplní cíle, které si Ferrari vytklo.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 07.09. 14:22) Napište svůj názor
Sergio Marchionne (vpravo Maurizio Arrivabene) začíná nahrazovat optimismus realistickými slovy

Sergio Marchionne (vpravo Maurizio Arrivabene) začíná nahrazovat optimismus realistickými slovy | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Když Sergio Marchionne přebíral před dvěma lety tým Ferrari, určitě si nemyslel, že pod jeho vedením se tým dostane na srovnatelnou úroveň s obdobím, kdy ještě vládl Luca di Montezemolo, či možná ještě o něco málo horší.

Po loňském náznaku a třech triumfech Sebastiana Vettela letos přišlo rozčarování v podobně bojů nikoli s Mercedesem, ale s Red Bullem. A hrozí reálné riziko, že tým skončí sezónu až na třetím místě v Poháru konstruktérů. Proto je Marchionneho projev nikoli pesimističtější, nýbrž podstatně realističtější. 

Takže nastává změna plánu - už se neusiluje o vítězné závody v letošním roce, ale soustředění se obrací plně na rok 2017. Prezident Ferrari nechce dopustit, aby ve snaze zachránit letos ještě částečnou prestiž neutrpěla příprava na příští sezónu, která bude díky změnám v pravidlech hodně důležitá.

"Nepodařilo se nám splnit naše cíle, není jediný důvod o tom pochybovat. Nemá smysl si něco namlouvat, náš vůz není tam, kde bychom ho rádi viděli, a nemyslím, že má ještě smysl ho dále vyvíjet. Myslím, že jsme v Austrálii dobře začali, domnívám se, že jsme neuspěli při vývoji vozu během sezóny, ať byly příčiny jakékoliv.

Jsem přesvědčen, že tento tým je schopen otočit kolo osudu Scuderie. Bohužel nám v této sezóně nezbývá čas. Ale dokončeme ročník 2016 nejlépe, jak můžeme, a začněme bojovat v příštím roce od prvního závodu," vyznává se Marchionne.

img-responsive

Projevil se na týmu odchod Jamese Allisona? | foto: Scuderia Ferrari

Jak to bylo s Allisonem

Je logické, že padla také otázka, nakolik bylo pro tým oslabením, když odešel technický šéf James Allison, který se se Scuderií Ferrari rozloučil minulý měsíc. Zdroje blízké týmy uvádějí, že Marchionne prosazoval novou strukturu týmu, v níž by Allison byl spoluodpovědný za přípravu šasi a hnacího ústrojí.

Brit ale odmítl s tím, že stávající struktura týmu je podle něj správná. Mezitím prošla lhůta určená ke zhodnocení výsledků, a protože nebylo dosaženo zlepšení, Allison se poroučel. V současné době o jeho služby eminentně usilují Renault a Williams.

"Neustále se snažíme najít odpověď na všechny problémy pouze v osobně jediného člověka. James byl skvělý technik a myslím, že měl spoustu schopností, které byly pro dané oblasti přínosem. Ale nikdy se nezabýval pohonnou jednotkou a ani nebude.

Mattia Binotto ano, a stojím si za tím, že od konce roku 2014 odvedl skvělou práci, proto jsme dnes tam, kde jsme. Myslím, že je v naší struktuře velkým talentem. Na rozdíl od některých jiných lidí nehledám žádného hrdinu, který přijde a všechno změní. Míra dovedností pracovníků ve Scuderii je obrovská, jen je nechte pracovat," žádá Marchionne.

img-responsive

Marchionne oceňuje schopnosti Mattia Binotta | foto: Scuderia Ferrari

Podle mediálního oddělení má Scuderia Ferrari nyní strukturu, která je více korporátní a podle některých odborníků by se dala přirovnat k modelu společnosti Procter & Gamble. Je zde větší dohled a přehlednější složení. Tým ale není ochoten sdělit bližší informace o tom, kdo má pod vedením Mattia Binotta jakou funkci a kdo se stará o šasi a pohonnou jednotku. Jisté je, že vůz pro rok 2017 navrhoval opět Simone Resta, šéfkonstruktér a tvůrce vozu pro letošní rok.

Vytisknout

Diskuze: "Nechte nás pracovat," žádá Marchionne. Ze zákulisí Ferrari toho moc sdělit nechce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 07.09.2016 14:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vítězný tým Mercedes po závodě na Monze

FOTO: Závod na Monze - síla Mercedesů, Vettel na pódiu a vášniví tifosi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud