Dnes je doba jiná, testování značně omezené, a tak týmy využívají hojně simulátorů, na kterých piloti tráví stále více času. Jenže rozhodně ne všichni je vnímají jako spásonosný prostředek. Lewis Hamilton dokonce říká, že když si sedne k počítači s běžnou hrou, výsledek bude zhruba stejný jako na simulátoru Mercedesu.
Nico Rosberg se nechal slyšet, že si vyzkoušel simulaci nového okruhu v Baku a připadala mu "divná", Hamilton přiznal, že na této pomůcce najel v dějišti GP Evropy jen osm kol kvůli technickému omezení.
"Nechci trávit moc času na simulátoru, protože to v tuto chvíli není to nejlepší - měli bychom se snažit o vlastní zlepšení. Takové ježdění mě moc nebaví, třeba u McLarenu ho bylo až moc. Kdybych si za 100 liber koupil PlayStation, naučím se na něm stejně," glosuje Hamilton.
Kdo by tedy měl simulátor využívat? Trojnásobný mistr světa má jasno, víc než pilotům by měl sloužit inženýrům, protože jízda na simulátoru nikdy neposkytne pravý zážitek z jízdy. "Mezi skutečným vozem a simulátorem je obrovský rozdíl - chybí tam jakékoli emoce. Když usednete do simulátoru, budete mu muset přizpůsobit, když se posadíte do auta, budete řídit. U simulátoru si nastavíte všechny své pocity - nezažijete stejné manévry, stejné nerovnosti. V neděli pojedete na nějaké trati a v pondělí si ji projedete na simulátoru, nejsou tam hrboly, obrubníky jsou jiné, rychlost je jiná. Chybí pocit rychlosti, nepůsobí to vůbec »tělesně«. Inženýři se dozví více ze spotřeby paliva, využití energie a aerodynamiky," vysvětluje Hamilton.
Obhájce titulu také přiznal, že už si neprochází před závodem samotnou trať, což je běžnou praxí většiny týmů a pilotů během závodního víkendu Grand Prix. "Už jsem jich prošel obrovské množství od mých začátku ve formuli Renault až po třetí nebo čtvrtý rok v F1. Vlastně mi to nikdy nic nepřineslo. Od roku 2010 už tohle nedělám a nevidím vůbec žádný rozdíl. Ostatním to možná pomáhá, ale pro mě to nic není," dodává Hamilton.