Renault: Nová pravidla pohonných jednotek poskytnou F1 to, co potřebuje

Robert RoBertino Pavelka, 28. dubna 2016, 13:14 Google+

Výkonný ředitel závodního týmu Renault se domnívá, že změny dohodnuté výrobci motorů mohou skutečně přinést snížení nákladů a snížit výkonnostní odstup, což je ostatně záměr, který požadovali šéfové týmů a samotná Formule 1.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.04. 22:05) Napište svůj názor
Abiteboul se domnívá, že náklady na motory budou srovnatelné s érou osmiválců

Abiteboul se domnívá, že náklady na motory budou srovnatelné s érou osmiválců | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Na počátku tohoto týdne byly předběžné plány schváleny automobilkami a Strategickou skupinou F1, ale jak už bylo několikrát uvedeno, díky absencím v Komisi F1 nemohlo být provedeno hlasování, které nyní proběhne ve faxové podobě do zítřka (viz zde).

Změny pravidel zahrnují snížení nákladů pro rok 2018 až o 4 miliony eur zavedením většího počtu standardizovaných dílů a snížením počtu agregátů na jednu sezónu - z původních pěti na tři. Nová pravidla mají všeobecnou podporu, ovšem například Christian Horner (Red Bull) je během Grand Prix Číny otevřeně kritizoval a rovněž Toto Wolff (Mercedes) se vyjádřil, že by pravidla v současné době neměnil vůbec - což ovšem bylo myšleno více všeobecně.

"Plně chápu znepokojení držitelů komerčních práv, FIA a také týmů týkající se otázek kolem motoru - finančních nákladů a narovnání výkonu. Ale je dobré se také podívat na fakta a realitu. Pozoruji a vidím, že Honda se dotahuje a Renault se dotahuje. Jsme vstřícní pravidlům, která sníží počet pohonných jednotek a tím mechanicky stlačí cenu, jsme vstřícní napomoci malým týmům. Rovněž nelze přehlédnout, že Red Bull, který na motory v minulém roce žehral, má nyní na svém kontě jedno umístění v první řadě a je v průběžném pořadí Poháru konstruktérů na třetím místě," prohlásil generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.

"Ačkoliv jsem Francouz, nemám rádintervence ze strany úřadů způsobem co by se mohlo stát a co ne. Například Red Bull - spolupracovali jsme osm let, během té doby nás postihly pády a vzestupy, ale vždy se našel způsob jak věci vyřešit. Znám se dobře s dr. Markem a Hornerem. Je vždy lepší, když se zaměříme na výzvu, kterou F1 představuje; nedomnívám se, že motor je tím největším problémem, kterému F1 čelí. To je můj názor," pokračuje Abiteboul. 

Cenová hladina

Generální ředitel Renaultu se domnívá, že cilových 12 milionů eur je odpovídající suma, protože to sníží náklady jednotlivých týmů na úroveň éry osmiválcových motorů. 

img-responsive

Cena motorů by měla dosáhnout hranice v éře osmiválců | foto: Williams F1 Team

"Renault je připraven podpořit cenu, která je pro týmy dostupná, ale mluvíme o sumě, která během několika let může dosáhnout hranice 12 milionů eur, protože náklady na vývoj budou nižší a počet vyrobených agregátů také klesne. Upřímně si myslím, že limit 12 milionů je přijatelný, půjde víceméně o historické minimum - osmiválce stály kolem osmi devíti milionů, ale když jste přidali KERS, hned cena vyskočila na dvanáct milionů. S ohledem na komplikovanost motoru, jeho účinnost palivovou efektivnost, je tato hranice akceptovatelná," myslí si Abiteboul.

Výkonnostní vyrovnávání

S ohledem na náklady, které Abiteboul zmínil, se Red Bull nebude muset obávat rozdílu mezi různými pohonnými jednotkami. "Výkonnostní nepoměr vedl k různým taktikám a manévrovacím schopnostem, protože pokud nadchází velký rozdíl, okamžitě se hledá způsob jak něco omezit a něco zvýhodnit.

Chápu, proč to není pro tým jako je Red Bull přijatelné - Mají finanční prostředky, jak nám naznačuje přerozdělování peněz, takže by se mohli v rámci osamostatnění pokusit vyvinout vlastní pohonnou jednotku. Nebyl by to pak docela férový způsob: další nezávislé týmy by přidelené peníze místo na vývoj motoru mohly investovat do vývoje šasi nebo angažování pilotů, což by jim přineslo na stejné úrovni určitou výhodu. A je třeba, abychom si tohle uvědomili," končí své zamyšlení Abiteboul. 

Vytisknout

Diskuze: Renault: Nová pravidla pohonných jednotek poskytnou F1 to, co potřebuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.04.2016 22:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lhůta ohledně rozhodování o podobě motorů F1 se krátí

V pátek končí lhůta hlasování pro Komisi F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud